شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۴۲۰۳
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۷
شوشان: مديركل حج و زيارت خوزستان هشدار داد: زائران ايراني بدون در دست داشتن ويزا، جهت تردد و تشرف به كربلا به مناسبت اربعين حسيني، به هيچ عنوان به مرزهاي خوزستان و ديگر مرزهاي كشور مراجعه نكنند.

 ناصر حويزاوي در گفت‌وگو با ايسنا اظهار كرد: در دو مرز شلمچه و چذابه در استان خوزستان جمعيت بسيار بالايي از زائران كربلا در آستانه اربعين حسيني حضور پيدا كرده‌اند.

 وي افزود: تا روز گذشته 60 هزار نفر از مرز چذابه و 120 هزار نفر از مرز شلمچه به عراق تردد كردند. حويزاوي ادامه داد: برخي از زائران به صورت انفرادي يا گروهي به مرزهاي خوزستان مراجعه كرده‌اند، كه از سوي حج و زيارت سامان‌دهي  نشده و در پكيج حج و زيارت تعريف نشده‌اند. زائران سامان‌دهي شده حج و زيارت از اين سازمان ويزا دريافت كرده و اسكان در هتل و تامين غذاي آنها بر عهده حج و زيارت است.

مديركل حج و زيارت خوزستان عنوان كرد: بسياري افراد حاضر در مرز، خارج از سيستم حج و زيارت، از سفارت عراق يا كنسولگري عراق ويزا دريافت كرده‌اند كه سامان‌دهي آنها بسيار دشوار است و از زائران خواهشمنديم كه بدون ويزا به مرز مراجعه نكنند.

 حويزاوي گفت: اسكان و ارايه خدمات به زائران حسيني در مرزهاي شلمچه و چذابه در استان خوزستان توسط جمعيت هلال احمر، هيات‌هاي مذهبي و مردم استان در حال انجام است.

 وي اظهار كرد: با توجه به سردي هوا و جمعيت بسيار بالاي زائران در مرزها، از هيات‌هاي مذهبي، خيران و هم‌استاني‌هاي شريف درخواست مي‌كنيم مراتب پذيرايي از اين زوار به جا آورند و براي استقبال اين عزيزان در استان كمك كنند. اداره كل حج و زيارت استان خوزستان از همكاري مردم استان در استقبال از زوار حسيني سپاسگذاري مي‌كند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار