دو  ، سه سالي است که هر وقت از بعضي مسوولان زحمتکش و پر توان بپرسيد: کي بيکاري ريشه‌کن مي‌شود؟ فورا جواب مي‌دهند: دو سال ديگر!

"> داستان جالب یکی بودن حرف مسئولین !
شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۴۲۱
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۰۷:۲۳

دو  ، سه سالي است که هر وقت از بعضي مسوولان زحمتکش و پر توان بپرسيد: کي بيکاري ريشه‌کن مي‌شود؟ فورا جواب مي‌دهند: دو سال ديگر!

 

شوشان : حتما اين حکايت معروف را شنيده ايد که از يکي از بزرگان عهد قديم مي‌پرسند: چند سال داري؟ او جواب مي‌دهد: 25 ساله هستم و مي‌خواهم درسم را ادامه بدهم! ده سال بعد دوباره از او مي پرسند: چند سال داري؟ او هم دوباره جواب مي‌دهد: 25 ساله هستم و مي‌خواهم درسم را ادامه بدهم! از او مي‌پرسند: ده سال پيش هم که 25 ساله بودي؟! آن بزرگ مي‌گويد: حرف مرد يکي است و مي‌خواهم درسم را ادامه بدهم!

داستان يکي بودن حرف مرد البته فقط به اين داستان محدود نمي‌شود و در روزگار ما ابعاد گسترده‌تري هم پيدا کرده است. مثلا دو  ، سه سالي است که هر وقت از بعضي مسوولان زحمتکش و پر توان بپرسيد: کي بيکاري ريشه‌کن مي‌شود؟ فورا جواب مي‌دهند: دو سال ديگر! اگر بپرسيد: پارسال چند شغل ايجاد شده است؟ فورا مي‌گويند: يک ميليون و ششصد هزار شغل!

اگر بپرسيد: امسال چند فرصت شغلي ايجاد مي‌شود، باز هم فورا پاسخ مي‌شنويد: دو و نيم ميليون شغل! در واقع بنا به ادعاي اين شورآفرينان، در ابتداي سال 90، در سال 89، 6/1 ميليون شغل ايجاد شد و در سال 90 هم قرار شد 5/2ميليون شغل ايجاد شود. حالا هم که در ابتداي سال 91 هستيم به استحضار عموم مردم سرکار مي رسانند که در سال گذشته، 6/1ميليون شغل ايجاد شده و در سال جاري 5/2 ميليون شغل ايجاد خواهد شد!

بيکاري هم که در سال 89 و 90 قرار بود دو ساله ريشه کن شود، همچنان در سال 91 قرار است دو ساله ريشه کن شود. با چنين وضعي ، اگر بر فرض محال، ده سال ديگر هم اين عزيزان روي صندلي خود مانده باشند و از آن ها مثلا در سال 1409 شمسي بپرسيد کي بيکاري ريشه کن مي‌شود؟ فورا و بدون کوچک ترين مکث يا خداي ناکرده خجالت، مي‌گويند: 2 سال ديگر!

واقعا مردانگي در دوره ما دارد غوغا مي‌کند، با اين حال گاهي حرف‌هايي گفته و منتشر مي‌شود که باکمال تاسف و تاثر، رويمان به ديوار، گلاب به رويتان،کمي تا قسمتي حال مردم را مي‌گيرد! مثلا همين چند روز پيش معاون وزير تعاون، کار و رفاه اجتماعي اعلام کرد: بررسي‌هاي تحول بازار کار حاکي از آن است که تا سال 94 موضوع بيکاري همچنان در کشور ادامه خواهد داشت. البته احتمالا دولتمردان به اين نيروي خود تذکر مي‌دهند که اين حرف را بايد در سال 92 بزند تا معلوم شود که همچنان بيکاري دو سال ديگر ريشه کن مي‌شود، نه در سال جاري که 3 سال با سال 94 فاصله دارد.

حالا به نظر مي‌آيد تا حرف مردها دو تا نشده است، واجب است که مقام بالاتري توضيح دهد که در جمع و تفريق، کمي اشتباه رخ داده و اين سخن چندان معتبر نيست!... لطفا تا دير نشده دست به کار شويد!

 


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار