شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۴۲۲
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۰۷:۲۷

روزنامه روزان در ستون ویژه های خود نوشت :بنابر آيين نامه داخلي مجلس، هر نامزد پيروز در انتخابات، يک اعتبارنامه نمايندگي دارد که بايد از سوي همه نمايندگان پذيرفته شود. این اعتبار نامه مجموعه مدارکی است که در ارتباط با سوابق کاری و نحوه انتخاب هر نماینده در پرونده وی قرار می گیرد و بعد از شروع به کار مجلس و تعیین شعب مجلس، اعتبار نامه های نمایندگان در شعب مورد بررسی و نهایتا مورد تایید یا رد شعبه های بررسی کننده قرار می‌گیرد. در صورتي که اعتبار نامه نماينده اي تصويب نشود، اعتبارنامه وي در کميسيون آيين نامه داخلي بررسي خواهد شد.

بحث اعتبارنامه های نمایندگان راه یافته به مجلس نهم این روزها بر سر زبان ها افتاده است و برخی از چهره های سیاسی با اشاره به هزینه های سنگین  تبلیغاتی توسط برخی چهره های راه یافته به مجلس خواستار رد اعتبار نامه های این افراد شده اند.

یکی از مزایای مطرح شدن این بحث در چنین زمانی هشدار به کسانی است که باید برای کسب کرسی نمایندگی در دور دوم رقابت کنند و این افراد باید به هوش باشند که فردا برای تثبیت بر کرسی بهارستان نیاز به گذشتن از فیاتری به نام اعتبارنامه است. بسیاری افراد که نام خود را خیر نهاده اند با پیشنهاد کمک هایی چند صد میلیونی به کاندیداها و خیرانه نامیدن این عمل جای سوال را ایجاد می کنند که مگر می شود گربه ای برای رضای خدا موش بگیرد !؟

از سوی دیگر مخاطب اصلی این نوشته نامزدهای نمایندگی ای هستند که از خوزستان رفتنشان به مجلس پنجاه – پنجاه شده و باید فراموششان نشود که برای چه و با چه وعده هایی وارد این مجلس شده اند و وکلای مردم باید باشند و نه تعدادی خاص. شکی نیست نماینده ای که کمک های نقدی نجومی به مجلس می رود نخواهد توانست نماینده مردم باشد و در کل خودش نخواهد بود.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار