شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۴۳۱
تاریخ انتشار: ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۰۸:۳۳

سرپرست پليس راهنمايي و رانندگي خوزستان گفت: تصميم‌گيري در خصوص برخورد با خودروهاي پلاك مخدوش، پس از توقيف و مشخص شدن سهوي يا عمدي بودن خدشه پلاك خودرو توسط مقام قضايي، انجام مي‌شود.

سرهنگ عادل مجدمي در گفت‌وگو با ایسنا اظهار كرد: خودروهايي كه پلاك مخدوش دارند توقیف شده و پرونده قضایی برای آنها تشکیل و در مورد سهوی یا عمدی بودن خدشه پلاک تصمیم گیری می شود؛ در این مرحله در صورتي كه پلاك خودرو به صورت غيرعمد مخدوش شده باشد، پس از جريمه كردن راننده، بايد نسبت به رفع عيب اقدام شود.

وی افزود: ولي در صورتي كه پلاك خودرو به صورت عمدي و براي ارتكاب جرم يا تخلف مخدوش شده باشد، برخورد قانوني با راننده صورت مي‌گيرد.

مجدمی درباره موتورسيكلت‌هاي سه چرخ که فاقد پلاك هستند، گفت: تردد اين وسايل در سطح شهر ممنوع است، ولي برخورد جدي با آنها صورت نمي‌گيرد، زيرا معمولا بيشتر اين وسايل براي انجام كار و نان‌آوري مورد استفاده قرار مي‌گيرند و كمتر براي كارهاي خلاف از آنها استفاده مي‌شود. براي برخورد با تردد اين وسايل عزم كلي نياز است و بايد با كارخانه‌هاي سازنده اين وسايل برخورد و تولید آنها متوقف شود. در حال حاضر هم با مالکان موتورسیلکت های سه چرخ که به قوانین توجه نداشته باشند و در سطح شهر مرتکب تخلف می شوند برخورد قانونی انجام می شود.

سرپرست پلیس راهنمایی و رانندگی خوزستان تاکید کرد: به دليل اينكه اين موتورسيكلت‌ها شماره‌گذاري نمي‌شوند، آماري هم از تعداد آنها نداريم و متاسفانه اين مشكل در همه استان‌هاي كشور مشاهده مي‌شود. برنامه‌اي براي برخورد با اين موتورسيكلت‌ها پیش بینی شده که به زودی اجرایی می شود.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار