شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۴۴۱۶
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۸
شوشان: معاون عمرانی و توسعه امور شهری و روستایی وزارت کشور در حاشیه بازدید از سایت دفن پسماند اهواز گفت: اهواز در بحث تفکیک زباله و دفن بهداشتی آن در ابتدای راه است، به همین منظور سال آینده یک دستگاه زباله‌سوز با همکاری سازمان شهرداری خریداری و در اختیار اهواز قرار خواهد گرفت.

به گزارش ایسنا ، هوشنگ خندان‌دل امروز و در جریان سفر خود به اهواز، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: حدود 800 تا 850 تن زباله در طول یک شبانه‌روز توسط شهروندان اهوازی تولید می‌شود که تمام زباله‌ها در این محل دفن می‌شود.

وی ادامه داد: اهواز در فرایند تفکیک زباله و دفن بهداشتی آن در آغاز کار است، این در حالی است که برخی شهرهای کشور تجارب قدیمی‌تر و پیشرفته‌تری در این زمینه دارند.

معاون عمرانی و توسعه امورشهری و روستایی وزیر کشور افزود: از مهم‌ترین اقداماتی که باید برای شهر اهواز انجام داد این است که بتوانیم در این حوزه‌ها تجربه مدیریتی در اختیار اهواز قرار دهیم.

خندان‌دل گفت: با یک برنامه‌ریزی درست، تعدادی از شهرها که تجربه بیشتری در بحث زباله دارند، ملزم می‌شوند که تجربیات خود را در اختیار شهرهایی مانند اهواز قرار دهند.

وی تصریح کرد: اگر خطوط تفکیک و دفن بهداشتی زباله در اهواز تکمیل شود، محل دفن زباله به محیطی سبز تبدیل خواهد شد. همچنین با سرمایه گذاری بخش خصوصی، زباله ای بدون استفاده باقی نخواهد ماند و زمینه تبدیل زباله با این سرمایه گذاری فراهم می‌شود.

معاون عمرانی و توسعه امورشهری و روستایی وزیر کشور گفت: اهواز در صورت کسب تجارب شهرهای دیگر در این زمینه و همچنین بهره‌مندی از دستگاه زباله‌سوز، هم مشکلات زیست محیطی کمتری خواهد داشت و هم می‌تواند در تولید انرژی از زباله فعالیت کند.

معاون معاون عمرانی و توسعه امورشهری و روستایی وزیر کشور که صبح امروز(یکشنبه) به اهواز سفر کرده است، به همراه شهردار اهواز، اعضای شورا و عوامل شهرداری در حال بازدید از برخی پروژه‌های شهری است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار