اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۴۴۲۸
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۸
شوشان: نمایش خیابانی « آخرین مجلس » روایتگر وقایع عاشورا به عنوان نماینده خوزستان به چهارمین سوگواره تئاتر دانشجویی راه یافت.

به گزارش مهر، نمایش خیابانی « آخرین مجلس » با موضوع وقایع عاشورا به عنوان تنها نمایش خیابانی از استان خوزستان به چهارمین سوگواره تئاتر عاشورایی دانشگاهیان کشور راه یافت و به مدت 5 روز در مراکز آموزشی و دانشگاهی استان پذیرای علاقه مندان و دانشجویان خواهد بود.

این نمایش به نویسندگی و کارگردانی مصطفی بوعذار و در قالب گروه تئاتر آیین مردم با همکاری دانشگاه علمی و کاربردی اهواز اجرا می شود.

نمایش خیابانی « آخرین مجلس » با بهره گیری از عناصر تعزیه و با نگاهی نو روایتگر بخشی از وقایع عاشورا با زبانی کاملا امروزی است و براساس توانایی بازیگران با تجربه تهیه و تولید شده است.

گروه تاتر آیین مردم بیشترین حجم شرکت در جشنواره های خارج از استان را دارد که دربخشهای مختلف کودک و نوجوان، تاتر دینی، دفاع مقدس و دانشجویی فعالیتهای بسیار چشمگیری داشته است.

تجربه های اخیر نشان داده است که هنرهای نمایشی در میان قشر دانشجو جایگاهی مناسب دارد به شکلی که عموم دانشجویان از آثار فاخر نمایشی استقبال می کنند.

مدیران و مسوولین  دانشگاهها نیز باید با توجه به اهمیت موضوع، راه اندازی کانونهای تاتر و تهیه و تولید نمایشهای متناسب با فضای دانشگاه را به صورت مستمر و به مناسبتهای مختلف در دستور کار خود قرار دهند چرا که می تواند تاثیر بسیار بالایی در ترویج فرهنگ عاشورایی و ایثار و شهادت درفضای دانشگاهها داشته باشد. 

دانشگاه علمی کاربردی اهواز سال گذشته نیز با یک نمایش در سومین سوگواره تئاتر عاشورایی دانشگاهیان کشور حضور داشت.


نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار