شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۴۴۲۹
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۰
شوشان/ سایت روناش نوشت : کرسی آزاد اندیشی با موضوعیت "رابطه بین ایران و آمریکا” ، ظهر شنبه در محل سالن آمفی تئاتر شهید گودرزی دانشگاه آزاد اسلامی واحد دزفول ، به همت بسیج این دانشگاه و با استقبال نسبتا دانشجویان برگزار شد که حواشی آن در ذیل می آید:

* دو نفر از دانشجویان موافق و مخالف رابطه با آمریکا هر کدام جمعا به مدت ۲۰ دقیقه فرصت ایراد سخن و دفاع از سخنان مطروحه خود را داشتند .

* از سوی دانشجوی مخالف رابطه با آمریکا جمله ای نامناسب به دانشجوی موافق نسبت داده شد که با واکنش داور برنامه مواجه شده و دانشجوی مخالف نیز در کمال ادب عذرخواهی نمود .

* زمانی که نوبت به ارائه نظر سایر دانشجویان رسید ، یکی از دانشجویان بر سن رفت و یکی از حامیان احمدی نژاد سعی داشت که کلام وی را قطع نموده  و سخنان مطروحه را تخریب دولت قبلی قلمداد کند .

* پس از مدتی بحث از روال اصلی خود خارج شد و جو تا حدودی متشنج گردید. دانشجویان بسیاری نیز به شدت از دیپلماسی ، گفتمان و ادبیات ناشایست محمود احمدی نژاد انتقاد کرده و یکی از دانشجویان نیز تیم مذاکره کننده قبلی را ناکارآمد خواند .

* داور این همایش هم تلاش های تیم مذاکره کننده قبلی را کاملا بی ثمر خواند. سپس داور به سخنان جک استراو درباره اینکه "میوه جنگ ایران با عراق را در کاخ سعد آباد چیدیم” اشاره کرد ، که مخالفین دولت فعلی نیز با لبخند از آن استقبال کردند .

* در اواخر برنامه نیز یکی از دانشجویان که به شدت نسبت به ادبیات احمدی نژاد انتقاد داشت بر روی سکو رفت و پس از بیان انتقادات خود ، حرفی زشت را خطاب به  خاتمی رئیس جمهور اسبق ایران بر زبان آورد که با واکنش شدید بسیاری از دانشجویان همراه بود . حتی مخالفین نیز از این طرز بیان ناراحت شده و گله کردند. در پی این صحبت جمعی از دانشجویان به نشانه اعتراض سالن را ترک نمودند .




نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار