شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۴۴۳۷
تاریخ انتشار: ۰۱ دی ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۶
شوشان: دومین ویژه برنامه قصه گویی استانی «مرثیه ای برای خورشید» به همت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان از سوم دی ماه 1392 در آبادان شروع به کار می‌کند.
۱۳۹۲ يکشنبه ۱ دي ساعت 11:41

به نقل از روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان، یک روز پس از اربعین حسینی 35 قصه گوی برتر استان خوزستان با حضور در دومین ویژه برنامه قصه گویی استانی «مرثیه ای برای خورشید» قصه‌های خود را با موضوع عاشورا و قیام امام حسین (ع) و یاران با وفای ایشان بازگو خواهند کرد.

مازیار محمد زاده ببر مسئول برگزاری این ویژه برنامه در این باره گفت:این جشنواره ساعت 9 صبح، 3 دی ماه در سالن آمفی‌تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شماره 3 آبادان آغاز بکار می‌کند.
وی با بیان این که در ویژه برنامه قصه گویان در دو نوبت صبح و عصر قصه گویی خواهند کرد افزود: و داوری این جشنواره را شعله پرند، لیلا قنواتی فرد و ماهدخت فارسانی سه کارشناس مسئول فرهنگی و هنری استان که سابقه داوری جشنواره های کشوری و بین‌المللی را در کارنامه خود دارند واگذار شده است.

محمد زاده، هدف از برگزاری دومین ویژه برنامه قصه گویی استانی «مرثیه ای برای خورشید» را انتقال اهداف و ارزش‌های قیام امام حسین (ع) و شناساندن قیام عاشورا به زبان کودکانه و در قالب قصه به نسل کودک و نوجوان و همچنین افزایش و تبادل تجربه قصه گویان استان عنوان کرد و یادآور شد: در این ویژه برنامه 5 قصه گوی برتر معرفی خواهند شد و ضمن دریافت لوح تقدیر هدایایی به رسم یاد بود به آن‌ها اهدا خواهد شد.
این مسئول فرهنگی ضمن تشکر از سازمان منطقه‌ی آزاد اروند در برگزاری این ویژه برنامه اظهار کرد:این سازمان هزینه‌ی جوایز این ویژه برنامه را متقبل شده است.
گفتنی است این ویژه برنامه ابتدا به صورت کتابخانه ای در سال 1389 در کانون مرکز شماره 5 اهواز کار خود را آغاز کرد.

در سال 1390 با توجه به استقبال مربیان کانون مراکز اهواز و ملاثانی این برنامه به صورت حوزه ای و در سال 1391 این ویژه برنامه به صورت استانی برگزار شد و در آن مربیان قصه گوی کانونی به اجرای قصه های خود پرداختند.

همچنین در اولین ویژه برنامه قصه گویی استانی «مرثیه ای برای خورشید»، سحر حقیقی با قصه «شام غریبان» از شهرستان اهواز، منصوره محمدی با قصه «وداع» از شهرستان امیدیه، مرجان ظریفی با قصه «بازگشت به مدینه» از شهرستان اهواز، الهام بهادر قنواتی با قصه «میر علمدار» از شهرستان بهبهان، فروغ گلریززاده با قصه «کبوتر دشت کربلا» از شهرستان اهواز و فاطمه حسن نسب با قصه «پاکباخته» از شهرستان بهبهان قصه های خود را برای حاضرین و هیئت دوران بازگو کردند.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار