شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۴۴۶۶
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۲ - ۱۶:۱۲
شوشان: آیت الله سید علی شفیعی نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری درمراسم اربعین حسینی دراهواز بااشاره به افزایش روبه تزاید شور و عشق حسینی دربین مردم گفت : این روزها برخی ها دراهمیت و ثواب پیاوری زایران کربلا هم شک و شبه ایجاد می کنند.

وی در جمع عزاداران ابا عبدالله الحسین (ع ) در اهواز افزود: چند سال قبل دشمنان درلباس دوست سوژه دیگری مبنی براینکه تعداد روزهای عزاداری و حزن و اندوه درایران بیشتراز ایام سرور و شادی است و اینکه این همه عزا داری چرا و برای چه ؟ را مطرح کردند اما امسال برخی ها چیز جدیدی را القا می کنند که این پیاده روی ( زایران کربلا) چه فایده ای دارد؟!

آیت الله شفیعی افزود: باید به این دشمنان بی عقل گفت که اگر این پیاده روی هیچ فایده دینی هم نداشته باشد که بسیار دارد ، لاقل برای سلامتی انسان که عالی است .این امری است که پزشکان به انسان ها توصیه می کنند.

نماینده مردم خوزستان درمجلس خبرگان رهبری افزود: این درحالی است که پیاده روی با پای پیاده زایران کربلا برای هدف مقدسی است که نه تنها حلال است بلکه عبادت هست .

آیت الله شفیعی افزود:طبق آماردریافتی امسال حدود 20 میلیون نفر رهسپارکربلا شده اند تا درمراسم اربعین حسینی شرکت کنند . ازاین میزان 18 میلیون نفر از خود عراق اعم ازشیعه و سنی هستند . آیا اینها همه اشتباه می کنند؟!

وی افزود: مطلع شده ام که نمایندگان پاپ هم به مراسم آربعین امده اند.

آیت الله شفیعی افزود : طرح اینگونه سخنان سخفیف ازسوی برخی ها نوعی دشمنی و عداوت با اسلام است .

وی بااشاره به نشرعشق و علاقه به اهل بیت پیامبراسلام و حسین ابن علی درجهان گفت : امروز دشمن ازشیعه درهراس است .دریمن علیه دین و شیعیان عداوت بخرج می دهند . امام حسین ( ع ) 15 قرن پیش کارش را کرد و رفت اما قیام معظم له روز به روز خروشان تر است و خواهد بود.

نماینده مردم خوزستان درمجلس خبرگان رهبری افزود : امروز علی رغم بروز حوادث تروریستی و کشتار درعراق ، عاشقان حسین ازهیچ چیز نمی ترسند و اعتنایی به این حوادث نمی کنند و با پای پیاده رهسپار کربلا هستند . این چه عشقی و شور شوقی است که زبان ازتوصیف آن قاصراست .

آیت الله شفیعی درادامه با بیان روایتی از امام هفتم شیعیان امام موسی کاظم (ع ) درخصوص اهداف و غایت ضرورت پاسخگویی به نیازهای روزانه انسان گفت : این امام همام سه شرط حلال بودن ، عدم اسراف و نیز وسیله ای برای دستیبابی به امورات دینی انسان باشد ، دراین زمینه مطرح فرموده اند.

وی گفت : طبق این روایت ، انسان باید سهمی از حیات خود را برای استفاده شخصی بگذارد اما این کار باید به گونه ای باشد که شرف ، حیثیت و مردانگی انسان لطمه نبیند . درواقع انسان منافیات مروت را رعایت کرده باشد.

آیت الله شفیعی ادامه داد : اسراف و تبذیر نباشد و حد معقول باشد. سوم اینکه وسیله ای برای دستیبابی به امورات دینی باشد . بدین معنی که تامین نیازهای مادی انسان باید وسیله ای برای تقویت انسان باشد تا بتواند امورا دینی خود را انجام بدهد.

وی تاکید کرد : غذا خوردن مباح است اما اگر برای استقامت انسان و برای عبادت باشد ، خود عبادت است .

 این مراسم با نوحه خوانی و سینه زنی عاشقان ابا عبدالحسین در مسجد آیت الله شفیعی دراهوازخاتمه یافت .
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار