شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۴۴۷۹
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۲ - ۱۶:۴۷
هلاکویی با بیان اینکه بانک عامل تضمین شهرداری را نمی‌پذیرد اضافه کرد: سوال بانک عامل این است که شهرداری چگونه می‌تواند فاینانس را باز پرداخت کند؟
شوشان: مدیرعامل سازمان قطار شهری اهواز گفت: بانک عامل تعیین شده برای فاینانس پروژه مترو اهواز به دلیل بالا بودن فاینانس پروژه به تعهدات خود عمل نکرد.

عباس هلاکویی در جلسه‌ای با حضور معاون وزیر کشور و عوامل پروژه قطار شهری اهواز که عصر امروز در ایستگاه اقبال این پروژه برگزار شد، اظهار کرد: پروژه قطار شهری اهواز در سال 84 به مناقصه گذاشته شد و در سال 85 با شرکت کیسون ایرانی و شرکت نورینگو چینی قرارداد منعقد شد.

وی ادامه داد: براساس این قرارداد باید فاینانس به اجرا در آید ولی تاکنون عملیاتی نشده است و تا به امروز به صورت ریالی با پیمانکار کار می‌کنیم.

مدیر عامل سازمان قطار شهری اهواز به مصوبه سفر استانی دولت دهم اشاره کرد و گفت: بر اساس این مصوبه ما می‌توانستیم تا زمانی که فاینانس عملیاتی نشده از اعتبارات دولتی برای پروژه قطار شهری اهواز استفاده کنیم.

وی عنوان کرد: براساس قرارداد با پیمانکار، پروژه قطار شهری اهواز چهار ساله بود اما بانک عامل تعیین شده برای فاینانس پروژه قطار شهری اهواز به دلیل اینکه فاینانس پروژه 600 میلیون دلار و بالا بود، به تعهدات خود عمل نکرد.

هلاکویی با بیان اینکه بانک عامل تضمین شهرداری را نمی‌پذیرد اضافه کرد: سوال بانک عامل این است که شهرداری چگونه می‌تواند فاینانس را باز پرداخت کند؟

وی طول مسیر پروژه قطار شهری اهواز را 23 کیلو متر بیان کرد و گفت: این پروژه دارای 24 ایستگاه و زمان سفر 40 دقیقه با سرعت 35 کیلومتر است.

وی در رابطه با روند پیشرفت پروژه بیان کرد: تونل اول که کارون نام دارد از کراس‌اور فرودگاه در میدان خلیج فارس به طول 5/5 کیلومتر از تونل حفاری شده است.

مدیر عامل سازمان قطار شهری اهواز اضافه کرد: تونل دوم در لاین برگشت که کرخه نام دارد به طول 3/5 کیلومتر حفاری شده است.

وی با بیان اینکه مجموع حفاری دو تونل در کمتر از 30 ماه 9 کیلومتر است عنوان کرد: عملیات سازه این 9 کیلومتر به پایان رسیده است و در مرحله نازک کاری قرار دارد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار