شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۴۵۴۷
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۴
روزنامه آرمان نوشت: شنیده شد که يك نماينده مجلس درباره اين فيلترينگ به سايت تدبير مي‌گويد كه 5 نفري كه عضو كارگروه تعيين مصاديق مجرمانه هستند نمي‌توانند براي مردم تصميم بگيرند و حق استفاده از تكنولوژي را از آنها بگيرند. حامد قادر مرزي درباره فيلتر «وي چت» نرم‌افزار گوشي‌هاي هوشمند، گفت: من خودم از اين برنامه استفاده مي‌كردم و متاسفم كه با تكنولوژي روز دنيا به بهانه جاسوسي در كشور اينگونه برخورد مي‌شود.

وي تاكيد كرد: وي چت فيلتر شد، اما نرم افزارهاي ديگري چون وايبر، واتس آپ و تانگو نيز كاركردي مانند وي چت دارند. از زماني هم كه وي چت فيلتر شد نرم‌افزار كوكو« coco» جايگزين آن شده و مردم اين نرم‌افزار را دانلود كرده‌اند. من خودم همين امروز كو كو را دانلود كردم.
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۳
comment
comment
abbass jebelli
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۹:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۰/۰۴
comment
0
2
comment اگر ما مردمی فرهنگی هستیم چرا هر جا دلتان خواست فیلتر می کنید؟ چرا همیشه محدودیت!؟ بهتر نیست با منطق و زبانِ نرمِ فرهنگ حرف بزنیم و بعد تصمیم بگیریم؟!!! تا وقتی با عینک دودی مسائل را نگاه کنید انتظار نداشته باشید همه چیز را روشن و واقعی ببیند؟
در کُنهِ هر وسیله ای هم شر وجود دارد هم خیر. آیا تنها راه مقابله با فرصت های ارتباطی و فرهنگی دیگر ملل جهان که از طرق مختلف در اختیار ما قرار می گیرند محدودیت و مسدود نمودن و فیلتر کردنه؟
نرم افزار مفید وی چت به مانند بسیاری از نرم افزارهای موجود علی رغم مزایا و فواید گوناگون شاید نقاط ضعف و تهدید آمیزی نیز بهمراه داشته باشد اما آیا از استراتژی قیچی کردن در مسائلی مانند ماهواره، فیس بوک و ... که قبلا امتحان شده نتیجه ای حاصل شده؟ آیا آمار رسمی استفاده 71 درصدی مردم از ماهواره گواه بر تصمیمات شاید غیر منصفانه قبل نیست؟ بهتر نیست هزینه های فیلتراسیون را به سمت فرهنگ سازی در مدارس و رسانه ها سوق داد؟ بهتر نیست در این مسیر از خانواده ها کمک گرفت؟
جای تشکر از بعضی مسئولین دارد که اینقدر به فکر عوارض و آثار منفی فضای مجازی هستند آیا از فضای واقعی هم خبر دارند؟ خانم نماینده آیا از واقعیت هایی که در مدارس راهنمایی و شاید هم دبستان (بویژه مدارس دخترانه) وجود دارد به اندازه اتفاقات ویچت و تانگو و وایبر خبر دارد؟ آیا این ابزار بسیار موثر ارتباطی را در کفه ترازوی انصاف سنجیده اید؟ به نظرتان با فیلتر کردن، روابط نامناسب اخلاقی بین دختر و پسر بهبود پیدا خواهد کرد؟ اگر مشکل با صهیونیسم داریم چرا بسیاری از کالاها مانند انواع رایانه، تلفن همراه و دارو و ... را فیلتر نمی کنید؟ آیا مشکل ما فیلتر کردن چند نرم افزاری است که کاربردهای مثبت و ارزشی آن بسیار بسیار بیشتر از توهمات چند مسئول است؟ چرا باید تاوان استفاده ناصحیح جمعیتی بسیار اندک را همگان دهند؟ آیا در کشور ما مفاسد دیگری وجود ندارد؟ آیا کارتهای هدیه بعضی نمایندگان مردم جای پیگیری ندارد؟ آیا 3 هزار میلیارد تومان حل شد؟ آیا آلودگی هوا نداریم؟ آیا ترافیک و مشکل حمل و نقل نداریم؟ آیا مسئولان از ایستگاههای مترو و بی آرتی که بسیاری از مردم از آن استفاده می کنند استفاده می کنند تا ببینند مشکل مردم کجاهاست؟ آیا مشکل اشتغال و اعتیادمان حل شده؟
البته شاید فشار اپراتورهای خصوصی! تلفن های همراه هم مزید بر علت فیلتر اینگونه نرم افزارها باشد؟
به نقل از سایت الف: این اپلیکیشن تنها وسیله و ابزاری برای ارتباط و گفتگو بود و اگر در این میان استفاده ای نادرست از آن شده، به فرهنگ و سبک زندگی استفاده کنندگان از آن بر می‌گردد. با توجه به رشد فزاینده علم و دانش دیگر نمی‌توان جلوی پیشرفت تکنولوژی را با حذف و فیلتر گرفت. جهانی شدن رخ خواهد داد بی خواست ما. به خوبی نحوه برخورد با ماهواره و ویدئو را به یاد داریم حال نتیجه آن همه برخورد و عملیات‌های نیروی انتظامی در برخورد با ماهواره این شده است که فقط ۷۱ درصد از تهرانی‌ها ماهواره دارند. فیلترینگ فیس‌بوک و توییتر نیز سرانجامی مانند ماهواره پیدا کرده است و در حال حاضر علاوه بر بسیاری از مردم، بسیاری از مقامات و مسئولین نیز عضو این شبکه اجتماعی هستند. به نحوی که بنا بر آمار ارایه شده از سوی فیس بوک که به تأیید کارشناسان داخلی هم رسیده است، این شبکه فیلتر شده اجتماعی ۶ میلیون کاربر ایرانی دارد.
امید است تا با بکارگیری زبان و راه های زیبای فرهنگی و همچنین مساعدت و همراهی مردم عزیز شاهد تحقق اهداف عالی فرهنگی مان باشیم.
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۲/۲۰
comment
0
0
comment آیا واقعا فیلتر کردن ویچت نتیجه مثبتی هم داشت؟
comment
محمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۲۳ - ۱۳۹۳/۱۰/۰۵
comment
0
0
comment درست استفاده کنیم نا همیشه استفاده کنید
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار