اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۴۵۹۳
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۴
هفته بیستم لیگ برتر در شرایطی به پایان رسید که پس از مدت ها مکان های اول تا سوم را تیم های تهرانی به خود اختصاص دادند و پرسپولیس و استقلال با بردهای نزدیک خود را مدعی اول قهرمانی معرفی کردند.
هفته بیستم لیگ برتر درحالی عصر امروز سه شنبه 3 دی با برگزاری 8 دیدار به پایان رسید که هفته کم گلی را شاهد بودیم و تنها 9 گل از خط دروازه ها عبور کرد.

در مهمترین دیدارهای امروز تیم های صدرنشین به نحوی به سود سرخابی های پایتخت بازی کردند تا پرسپولیس و استقلال به ترتیب در رده های اول و دوم جدول قرار گیرند، البته اختلاف امتیاز تیم های بالانشین آنقدر کم است که با یک لغزش یک تیم حتی تا 5 پله می تواند سقوط کند و باید منتظر بازی های جذاب و حساسی در 10 هفته پایانی لیگ برتر شاهد باشیم.
در پائین جدول نیز وضعیت مشابهی را شاهد هستیم و تیم های نیمه دوم جدول همگی احساس فانوس به دستی دارند و به جرأت می توان گفت که لیگ امسال از نظر نزدیکی امتیازات و هیجان بازی ها در نوع خود کم نظیر است.

به گزارش مشرق، در گزارش زیر ابتدا نگاهی اجمالی داریم به بازیهای امروز لیگ برتر و در پایان جدول گلزنان و جدول رده بندی را مشاهده خواهید کرد:


*ملوان انزلی 0 - پرسپولیس 1

گل: محمدرضا خلعتبری (9)

برد پرسپوليس بعد از چند سال در انزلی ممهترين اتفاق بازی بود؛ شاگردان دايی در زمينی موفق به كسب سه امتياز شدند كه در دهه هشتاد فقط يكبار پرسپوليس از آن پيروز بيرون آمده بود یعنی برد پس از 8 سال و تداوم صدرنشینی در لیگ برتر!

سرخپوشان تاکنون در 25 بازی لیگ و 4 بازی جام حذفی مقابل ملوان در بندر انزلی به میدان رفته اند و در این بازی ها 7 برد و 16 تساوی و 6 باخت بدست آورده است.

6 برد پرسپولیس در سال های 52، 54، 70، 75، 83 و 84 رقم خورده است. پرسپولیس همچنین یک بار نیز در جام حذفی سال 67 در انزلی به مصاف تیم استقلال انزلی رفت و دو بر صفر این تیم را شکست داد.


آخرین باری که پرسپولیس در بندر انزلی پیروز شد، به زمانی برمی گردد که آری هان روی نیمکت این تیم نشسته بود؛ هفته بیست و ششم لیگ پنجم، 26 اسفند 1384. در آن روز سرخپوشان 3-1 ملوان را شکست دادند که شیث رضایی، علی انصاریان و علی علیزاده از دقیقه 15 تا 24 گلزنی کردند و یک شکست خانگی را طی 11 دقیقه به تیم نصرت ایراندوست تحمیل کردند. محمد غلامین نیز از روی نقطه پنالتی تک گل ملوان را زد. پرسپولیس بعد از آن برد، طی 8 بازی اخیر در لیگ برتر و جام حذفی در انزلی 5 تساوی و 3 باخت بدست آورده است و بردی نداشت اما امروز بعد از 8 سال در شهر انزلی ملوان را شکست داد.

* گسترش فولاد تبريز 0 - صبای قم 1

گل: فريد بهزادی کريمی (57)

در روزی که گسترش برای اولین بار در زمین اختصاص خود بازی می کرد اما این زمین برای آنها خوش یمن نبود و بر خلاف انتظارات با دومین شکست نیم فصل دوم شاگردان خطیبی همراه شد و صبا هم پس از 5 باخت پیاپی و 10 هفته نبردن به یک برد شیرین خارج از خانه دست یافت.


*سايپاي البرز 1 - ذوب‌آهن اصفهان 0

گل: کاوه رضايي (33)

این اولین برد انگین فیرات با سایپا در نیم فصل دوم لیگ بود و تقوی هم در دومین دیدار که روی نیمکت ذوبی ها نشست بازهم پیروز نشد! ذوب‌آهن از هفته نهم تا به امروز پیروز نشده است و بیش از پیش بوی سقوط این تیم به مشام می رسد.



* سپاهان اصفهان 3 - فجرسپاسی شیراز 0

گل‌ها:
 مهدی شریفی (3 و 63) و علی کریمی (18) برای سپاهان

به گزارش مشرق، شاگردان کرانچار پس از برد شیرین هفته قبل در زمین تراکتورسازی انگار موتورشان روشن شده و این بار شاگردان جناب سرهنگ در فجر را قربانی خود کردند و با 3 گل آنها را بدرقه کردند. فجر از 7 بازی قبل خود 2 امتیاز گرفته و در این 7 بازی ده گل دریافت کرده و یک گل به ثمر رسانده!


*فولاد 0 - راه آهن سورینت 0


در روزی که فولاد می توانست باتوجه به توقف نفت به رده دوم جدول برسد نتوانست از پس شاگردان ابراهیم زاده بر بیاید و در پایان به تساوی بدون گل رضایت داد. این ششمین تساوی دو تیم در لیگ امسال بود.

*نفت تهران 0 - استقلال صنعتی خوزستان 0

شاگردان یحیی گل محمدی پس از برد هفته گذشته به سد محکم استقلال خوزستان خوردند و نتوانستند به رقابت شانه به شانه با پرسپولیس ادامه دهند. البته نفتی ها به شدت از وقت تلف کردن شاگردان ویسی گله مند بودند هرچند ویسی بازی دفاعی را هم نوعی بازی دانست و کسب امتیاز از تیم دوم جدول را مهم خواند. استقلال 5 هفته است که نباخته است!



* مس کرمان 1 - تراکتورسازی تبریز 1


گل‌ها:
احمد حسن‌زاده (7) مس ، علی کریمی (6+90) تراکتورسازی

مس کرمان تنها چند ثانیه با یک پیروزی شیرین برابر تیم در کورس قهرمانی تراکتورسازی فاصله داشت که علی کریمی با یک شوت سرکش تمام رویاهای مظلومی و شاگردانش را نقش بر آب کرد و نگذاشت دومین برد مس در هفته بیستم رقم بخورد! هرچند تراکتورسازی با این یک امتیاز فقط توانست جایگاهش را حفظ کند اما فاصله اش با پرسپولیس به 5 امتیاز رسید. مس هم به لطف شکست فجرسپاسی از قعر یک پله بالاتر آمد!



ذکر این نکته بد نیست که در دقیقه 2+90 در حالی که روند عادی بازی به سود مس دنبال می‌شد مجید جلالی با اعتراض جو بازی را به سود خود تغییر داد؛ چرا که جلالی از زمین اخراج شد و به روی سکوها رفت اما مکث ناشی از این فعل و انفعال باعث شد داور وقت اضافه بیشتری بگیرد و  کریمی در لحظات آخر کار را تمام کند.
تراکتورسازی که در دو هفته گذشته برابر دو تیم اصفهانی در خانه ناکام مانده بود امیدوار بود امروز از این بحران نتیجه گیری در بیاید اما شانس آورد که شکستی دیگر در کارنامه اش ثبت نشد!

* استقلال تهران 1 - داماش گیلان 0

گل‌:
حنیف عمران زاده (40)


آخرین باری که استقلال با اختلاف 2 گل پیروز شد به هفته چهاردهم و برابر فولاد برمی گردد. استقلال در دیداری که جذابیت در آن جایی نداشت موفق شد بازهم با یک ضربه سر به گل و درنهایت به برتری برسد چیزی که این روزها به یک عادت برای آبی پوشان تبدیل شده است؛ چرا که با آغاز نيم فصل دوم و احتساب تک بازی جام حذفی، استقلال صاحب يك ركورد جالب شده است، آنها در اين يک ماه اخير تمامی گل های خود را با استفاده از سانتر و ضربه سر به ثمر رساندند. قلعه نويي در اين روزها سانتر و ضربه سر را بهترين ر وش يافته است. در بازی با داماش هم اين وظيفه به حنيف عمران زاده محول شد و مدافع پيش كشيده آبی ها توانست به بهترين شكل ممكن از قد بلندش برای رسيدن به اين خواسته سرمربی استفاده كند. استقلال با توجه به توقف نفت و فولاد و تراکتورسازی به یک امتیازی پرسپولیس در صدر رسید و حالا دربی برگشت در هفته بیست و سوم بیش از پیش حساس و حیاتی به نظر می رسد.



البته اتفاق ویژه این دیدار در رختکن اتفاق افتاد و همان طور که پیش بینی می شد پژمان منتظری حرف خود را به کرسی نشاند و امروز بعد از بازی با داماش در رختکن به طور رسمی از همه بازیکنان و اعضای این تیم برای رفتن به لیگ قطر خداحافظی کرد.

جدول گلزنان لیگ برتر:

9 گل: کريم انصاری‌فرد (تراکتورسازی تبریز)، رضا عنايتی (صبای قم) و لوسيانو پريرا (فولاد خوزستان)

8 گل: سيدجلال رافخايی (ملوان بندرانزلی)

7 گل: سجاد شهباززاده (سايپا البرز) و رضا نوروزی (نفت تهران)

6 گل: مهدی رجب‌زاده (ذوب‌آهن اصفهان)، امين متوسل‌زاده (داماش گيلان) و محمدرضا خلعتبری (پرسپوليس)

5 گل: سیدمهدی سیدصالحی (پرسپوليس)، محمد غلامی (سپاهان)، مهرداد بايرامی (گسترش فولاد)، ميلاد ميداوودی (صنعتی خوزستان)، لوسيانو ادينهو (مس کرمان)، بختيار رحمانی (فولاد خوزستان) و فريد بهزادی کريمی (صبای قم)



جدول رده بندی لیگ برتر



برنامه بازیهای هفته آینده لیگ برتر



نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار