شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۴۶۱۰
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۲ - ۱۵:۳۳
شوشان: زنبورداران استان های مجاور خوزستان برای زمستان گذرانی وارد خوزستان شدند .

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با بیان اینکه هم اکنون 150 نفر زنبوردار مهاجر به تعداد 80 هزار کلنی در این استان اسکان داده شده اند گفت : با فرا رسیدن فصل زمستان ، ورود زنبورداران مهاجر به استان با سرعت بیشتری صورت گیرد.
محمد مشکور زاده افزود : شهرستان های اندیمشک ، دزفول ، شوش ، شوشتر ، گتوند و اهواز بیشترین پذیرش زنبورداران مهاجر در استان را بعهده دارند.

وی گفت : استان خوزستان به علت وجود زمستان معتدل و فعالیت نسبی که گیاهان در این فصل دارند سبب شده است همه ساله تعداد زیادی از زنبورداران سایر استان های کشور جهت زمستان گذرانی و نیز تکثیر و افزایش تعداد کلنی های خود در فروردین ماه ،کلنی های خود را به این استان کوچ دهند.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی خوزستان با بیان اینکه یکی از باکیفیت‌ترین عسل‌های کشور و خوزستان عسل نوع کنار و اکالیپتوس است به خواص دارویی این نوع عسل اشاره کرد و افزود : این نوع عسل از عمده ترین عسل هایی است که در خوزستان تولید می‌شود.

وی گفت : خوزستان بیش از 2 هزار نفر زنبوردار بومی با بیش از 167 هزار کندو دارد که سالانه بیش از یک هزار و 100 تن عسل تولید می کند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار