امروز هیچ شهرداری در شهرهای استان خوزستان پیدا نمی کنید که به کارکنان خود بدلیل حقوق معوقه بدهکار نباشد

"> انتقاد از شوراهای شهر خوزستان در روز شورا
شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۴۶۷
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۰۵:۴۷

امروز هیچ شهرداری در شهرهای استان خوزستان پیدا نمی کنید که به کارکنان خود بدلیل حقوق معوقه بدهکار نباشد

 

شوشان : جمعی از نمایندگان تشکلات جامعه کارگری استان خوزستان به اتفاق سید خلف موسوی مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی خوزستان، امیرحسین نظری سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت خوزستان با استاندار خوزستان رگزار شد.

به گزارش شوشان ، استاندار خوزستان فضای کارگری در استان را فضای آرام ، خوب و باانگیزه توصیف کرد. حجازی بر ارتقای کیفیت محصولات واحدهای تولیدی استان تاکید کرد و گفت: باید بازار تولید را به سمت رقابتی شدن سوق دهید. وی از حضور 2300 واحد صنعتی در نمایشگاه توانمندی های تولیدی ، صادراتی استان خبر داد و گفت:خوزستان در تولید محصول کیفیت در رتبه سوم در میان سایر استان های کشور قرار دارد. رییس شورای اشتغال استان گفت:بی انگیزگی کارگران در واحدهای تولید اولین آسیب را به آنان وارد می کند چرا که اگر از خط های تولیدی کارخانه ای کاسته شود اولین سیاستی که اعمال می شود تعدیل کارگران است.

استاندار خوزستان از عملکرد برخی از شوراهای شهرهای استان انتقاد کرد. حجازی با  انتقاد از عملکرد برخی ازشوراهای  شهر در استان بوِیژه شورای اسلامی اهواز گفت: در دوران شوراهای شهر  بسیاری از شهرداری ها دچار تورم نیرو شدند و شهرداری ها را دچار چالش منابع کردند. قائم مقام شورای شهر اهواز گفت: مثلن شهرداری که می تواند با 280 نفر اداره شود هم اکنون با 900 نفر نیرو مواجه است. نماینده عالی دولت در خوزستان گفت: هم اکنون در شهرداری اهواز حدود 13800 نفر در استخدام این شهرداری به شکل رسمی ، قراردادی و پیمانی هستند که این رقم به غیر از نیروهای پیمانکاری و نیروهای کارمعین و حجمی است.این رویه میراث استخدام های سفارشی شوراست.

در هر دوره شورای با فشار آنان وابستگان ، آشنایان و اطرافیان شان به استخدام شهرداری درآمدند به طوری که در حال حاضر 95 درصد از درآمد شهرداری  اهواز در  پرداخت حقوق ماهیانه هزینه می شود و تنها 5 درصد از درآمد شهرداری صرف کارهای عمرانی می شود. شهرداری که  بخش اعظم درآمد خود را صرف پرداخت حقوق کند نمی تواند آنگونه که شایسته است رضایت شهروندان خود را در ارائه خدمات مطلوبتر و انجام پروژه های عمرانی و رفاهی به نحو شایسته به سرانجام برسد. استاندار خوزستان بیان داشت: امروز هیچ شهرداری در شهرهای استان پیدا نمی کنید که به کارکنان خود بدلیل حقوق معوقه بدهکار نباشد که بخشی از این مشکل محصول دخالت برخی از اعضای شورای شهر در استخدام های بی رویه است

 


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار