شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۴۶۸۱
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۹
شوشان: با حضور رئیس، اعضای هیئت رئیسه و جمعی از دانشگاهیان، پروژه گازرسانی به دانشگاه شهید چمران اهواز افتتاح شد.

 به نقل از روابط عمومی دانشگاه شهید چمران اهواز، پروژه گازرسانی به دانشگاه شهید چمران اهواز با روشن کردن شعله روشنایی مسجد امام خمینی (ره) افتتاح شد.

در این آیین رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز از گازرسانی به عنوان یک پروژه بزرگ یاد کرد و گفت: با وجود اینکه خوزستان در منطقه نفت‌خیز و گازخیز کشور واقع شده است اما تاکنون این دانشگاه از نعمت گاز محروم بود و موتورخانه‌ها، کارگاه‌ها و آزمایشگاه‌ها سوخت گازوئیلی داشتند.

حسن مروتی با بیان اینکه مقدمات گازرسانی به دانشگاه شهید چمران اهواز از چهار سال پیش با رایزنی با شرکت گاز استان آغاز شد، تصریح کرد: عملیات اجرایی این پروژه در سه سال اخیر با همکاری شرکت گاز و دفتر فنی دانشگاه انجام شده و برای این منظور بالغ بر 500 میلیون تومان هزینه شده است.

مروتی حجم لوله‌گذاری انجام شده برای گازرسانی به دانشگاه شهید چمران را بالغ بر 7 هزار و 200 متر اعلام کرد و افزود: در 50 نقطه از دانشگاه، کنتور گاز نصب شده و هم‌اکنون تمام موتورخانه‌ها، مشعل‌ها، کارگاه‌ها، کوره‌ها و نیز آزمایشگاه‌های دانشکده‌ها از سوخت گاز شهری برخوردار شده‌اند.

رئیس دانشگاه شهید چمران اهواز با قدردانی از ناصر افشین مدیر عامل شرکت گاز خوزستان برای همکاری در اجرای این پروژه بزرگ، اظهار داشت: یک ایستگاه تقلیل فشار گاز در نزدیکی دانشگاه با اعتبار شرکت گاز اجرا شد و با همکاری این مجموعه، عملیات گازرسانی به سرانجام رسید.

وی با اشاره به هزینه بیش از 50 میلیون تومانی برای تامین گازوییل موتورخانه‌ها، کارگاه و کوره‌های دانشگاه تا پیش از این، خاطرنشان کرد: از محل صرفه جویی ناشی از عدم نیاز به خرید گازوئیل در یک سال، هزینه کل پروژه گازرسانی برای دانشگاه مستهلک خواهد شد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار