شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۴۷۲۸
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۲ - ۱۸:۵۴
وزير آموزش و پرورش با اعلام خودداری از تبديل كتابخانه و نمازخانه به كلاس درس گفت: بکارگیری نیروی انسانی جدید تحت هر عنوانی در آموزش و پرورش ممنوع است و این وزارتخانه آموزش و پرورش به هيچ وجه نيروي انساني جديد استخدام نمي کند.
به گزارش شوشان به نقل از مهر، علي اصغر فاني در دومين روز گردهمايي مشترك شوراي معاونان و مديران كل آموزش و پرورش استان ها  که با حضور رئیس جمهور برگزار شد، با بیان این مطلب گفت: هدف اصلي آموزش و پرورش «تربيت» است اما متاسفانه در سالهاي گذشته در تربيت ناموفق بوديم.حضرت امام خميني (ره) به شاه پيام دادند آموزش و پرورش را به ما بسپاريد اگر نتوانستيم از ما پس بگيريد؛ براي اينكه اگر آموزش و پرورش را داشته باشيم، همه چيز را داريم.

وی با انتقاد از تلقي نارسا از كلمه آموزش و پرورش اضافه كرد: در كشورهاي عربي بر سر درب اين وزارتخانه نوشته شده «وزارت التربيه» و متاسفانه در كشور ما آموزش و پرورش معادل كلمه «Education» ترجمه شده و از همان اوايل انقلاب مباحثي را  بر انگيخت، در حالي كه شما از هر معلم با تجربه اي بپرسيد خواهد گفت آموزش از پرورش جدا ناپذير است .

سودهاي كلان شركتها به بهانه هوشمند سازي در سالهاي اخير

وزير آموزش و پرورش با اشاره به اينكه هوشمند سازي مدارس نيازمند يك بازتعريف و باز مهندسي است، افزود : به بهانه هوشمند سازي در سال هاي اخير سودهاي كلاني به شركت ها رسيده است.معلوم نيست از اين همه تجهيزات چه كساني، چه استفادهاي برده اند و چه شركت هايي از اين رهگذر سودهاي كلاني نصيبشان شده است. براي من هنوز تعريف روشني از هوشمند سازي وجود ندارد.

وزير آموزش و پرورش با اشاره به سوابق هوشمند سازي در ساير كشورها اضافه كرد: كشورهايي كه هوشمند سازي را با سخت افزارآغاز كرده اند، شكست خورده اند. لذا ابتدا بايد تعريف روشني از هوشمند سازي ارائه شود و بازمهندسي صورت پذيرد.

 وي در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به وجود افراد بي سواد پس از 35 سال كه از پيروزي انقلاب اسلامي گذشته عليرغم تاكيد دين مبين اسلام و رهبر معظم انقلاب بر طلب علم و دانش اضافه كرد: اين خيلي بد است كه اعلام كنيم در كشور بي سواد وجود دارد.

وي استفاده از دانش آموزان براي تشويق والدينشان به سوادآموزي را، راه ميان بري توصيف كرد كه مدرسه مي تواند با دعوت از آنان و برنامه ريزي مناسب گام هاي موثري بردارد.

بازگرداندن پيش دبستاني به دامان آموزش ابتدايي

فاني با اشاره به وضعيت پيش دبستاني در گذشته افزود : بر اساس اقدامي نه چندان كارشناسي شده  پيش دبستاني را به حوزه غير انتفاعي منتقل كردند كه جايش آنجا نبود . لذا ما آن را به معاونت ابتدايي بازگردانديم .

وي اضافه كرد : البته بايد نيروهاي اين بخش به مناطق محروم و دوزبانه هدايت شوند.

ممنوعيت استخدام نيرو تحت هرعنوان

وزير آموزش و پرورش در ادامه افزود ما به هيچ وجه نيروي انساني جديد استخدام نمي كنيم حتي اگر كسي بخواهد رايگان كار كند به خدمت او نيازي نيست چرا كه حدود 100 هزار نيروي ناكارآمد فعلي از همين طريق به آموزش و پرورش تحميل شده است. لذا من از همين جا اعلام مي كنم بكارگيري نيروي انساني جديد به هرعنوان ممنوع است.

تبديل مربي پرورشي مدرسه به معاون پرورشي

فانی افزود : ما براي ارتقاء جايگاه مربي پرورشي بايد آن را به معاون پرورشي تبديل كنيم تا در جهت مديريت بهينه امور تربيتي بتواند از همه امكانات مدرسه استفاده كند.

وزير آموزش و پرورش به مديران كل آموزش و پرورش استان ها تاكيد كرد كه براي انتخاب معاونان خود با معاونان متناظر وزير هماهنگي لازم به عمل آيد.

يك شيفته كردن مدارس كار خوبي بود اما نه به هر قيمتي

فاني در ادامه سخنان خود با اشاره به طرح يك شفته شدن مدارس افزود: يك شيفته كردن مدارس كار خوبي بود اما نه به هر قيمتي! به زور كه نمي شود مدارس را يك نوبته كرد!

طرح بدون پيوست اعتباري فاقد ارزش است

وزير آموزش و پرورش با استناد به بيانات رهبر معظم انقلاب كه فرموده اند "هر طرحي بايد پيوست فرهنگي داشته باشد" اضافه كرد: در آموزش و پرورش نيز هر طرحي بايد داراي پيوست فرهنگي، اعتباري و اجرايي باشد. زيرا وزارت آموزش و پرورش از حساسيت خاصي برخوردار است و كوچك ترين حركت در آن همه جامعه را متاثر مي سازد.

ضرورت ارتقاء كيفيت و عمق بخشي به فعاليت ها

فاني با تاكيد بر اثربخشي فعاليت ها اضافه كرد: بايد تلاش كنيم از فعاليت هاي متنوع و سطحي و بلا اثر پرهيز نموده و در عوض با انتخاب چند فعاليت اثر بخش به آن عمق ببخشيم . زيرا ما به دنبال فعاليت هاي اثر بخش هستيم نه حجم بالاي آن . لذا شايسته است مديران كل ستادي و استاني با بررسي فعاليت ها تعداد معدودي را انتخاب نمايند و آن را از نظر كيفيت و اثر بخشي تقويت نمايند . زيرا سياست ما عمق و كيفيت فعاليتهاست نه تعداد آن

برچسب ها: شوشان ، استخدام ، سود ، کلان
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار