شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۴۷۸
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۰۶:۱۴

مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان گفت: مدیران مدرسه دولتی به هیچ وجه حق دریافت وجه برای برگزاری کلاس‌های فوق برنامه را ندارند.

رحمان فلاحی با بیان اینکه ثبت‌نام دانش‌آموزان یک ماه زودتر نسبت به سال گذشته انجام می‌شود، اظهار داشت: این اقدام در راستای اجرای سیاست‌های ابلاغی آموزش و پرورش و استقرار نظام آموزشی 3ـ3ـ6 و همچنین جلوگیری از دغدغه خانواده‌ها انجام می‌شود.

وی با تشریح جزییات ثبت‌نام سال تحصیلی 92-91 از ممنوعیت دریافت هرگونه وجه نقد در زمان ثبت نام خبر داد و گفت: دانش‌آموزان اول ابتدایی از دوم تا پایان اردیبهشت ماه، پایه‌های دوم تا ششم ابتدایی از اول تا پایان خرداد ماه و سایر پایه‌ها و دوره‌ها نیز از اول خرداد تا پایان تیرماه به صورت مشروط ثبت‌نام می‌شوند.

دبیر شورای آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به دستورالعمل ثبت‌نام دانش‌آموزان، خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان میان پایه اعم از دوم تا پنجم ابتدایی، دوم و سوم راهنمایی و دو سوم دبیرستان در هر مدرسه‌ای که تحصیل می‌کنند نیاز به ثبت نام مجدد ندارند و مدیران مدارس موظفند همه این دانش‌آموزان را به صورت مشروط برای پایه بالاتر ثبت نام کنند.

فلاحی با بیان اینکه امسال دانش‌آموزان پایه پنجم که در ساختار جدید وارد ششم ابتدایی می‌شوند، در همان واحد آموزشی ثبت‌نام خواهند شد، گفت: مگر در مواردی که اولیاء به علت جابه‌جایی محل سکونت و یا سایر دلایل درخواست نقل و انتقال دانش آموز را داشته باشند.

مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان ادامه داد: حق بیمه دانش‌آموزان در تمام دوره‌های تحصیلی ابتدایی، راهنمایی و متوسطه یک‌هزار و 500 تومان است و دریافت هرگونه وجه برای کلاس‌های فوق برنامه، مجلات رشد و یا آزمون‌های احتمالی و هرگونه کمک مالی تا پایان شهریور ماه ممنوع است.

این مقام مسئول در آموزش و پرورش خوزستان تاکید کرد: ثبت‌نام تمام دانش‌آموزان دولتی و غیردولتی صرفا از طریق سامانه الکترونیکی انجام می‌شود و ‌مدارس موظف هستند هر روز از دانش‌آموزان ثبت‌نام به عمل آورند.

وی افزود: مدیران مدارس غیردولتی نیز موظف هستند، شهریه ابلاغی را همراه با فهرست تمام فعالیت‌ها در تابلوی اعلانات مدرسه و در معرض دید اولیا نصب کنند و فعالیت‌هایی مانند آموزش زبان، المپیاد نیز با کسب مجوز از اداره و نیز اعلام هزینه‌ها به صورت کاملا اختیاری و خارج از ساعات مصوب درسی انجام شود.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار