شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۴۸۳۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۲ - ۱۷:۵۰
 معصومعه ابتکار رییس سازمان محیط زیست امروز در صفحه فیسبوک خود نوشت : الان جلسه ملي با حضور وزراي نيرو،كشاورزي و اينجانب و كارشناسان و استانداران درخصوص حفاظت كيفي كارون تشكيل شده است. در خصوص وضعيت سدها و فعاليت هاي كشت و صنعت هم بحث شد و در مورد برنامه ها براي كاهش مشكلات مردم و حفظ محيط زيست خوزستان تصميم گيري و برنامه ريزي مي شود. محيط زيست با جديت و استمرار شوراي حفاظت كيفي را تشكيل خواهد داد.
این پیام با واکنش هایی در بین کاربران مواجه شده و وی در پیام دیگری مدعی شده است که : « امروز بلافاصله بعد از جلسه ای که در سطح ملی برای حفاظت کیفی کارون تشکیل شده بود، جلسه شورایعالی آب برگزار شد. موضوع این جلسه مدیریت یکپارچه حوزه زیست بوم زاینده رود بود. در این جلسه به همه ابعاد مسایل مربوط به انتقال آب و برداشت بیش از ظرفیت منابع و ضرورت بازنگری سیاست های بخش کشاورزی اشاره شد و به لزوم ارزیابی زیست محیطی همه طرح ها و احیای رودخانه و تالاب گاوخونی که حق آبه آن متاسفانه به دلیل برداشت های بخش کشاورزی نادیده گرفته می شود، مورد تاکید قرار گرفت.  
قرار شد کلا در مورد استان چهارمحال بختیاری، اصفهان و فلات مرکزی ایران و رودخانه کارون، نگاهی ملی و یکپارچه حاکم شود تا هیچکدام از این رودخانه ها، تالاب ها و منابع طبیعی آن آسیبی بیش از این نبینند. از نگاه قومی و منطقه ای در این مصوبات به شدت باید پرهیز کرد. در ضمن به کسانی که موضع گیری های منطقه ای و قومی دارند باید گفت که تنها توجیه هر گونه انتقال آب که مورد توافق همه اعضای شورایعالی آب هست فقط بحث آب شرب است.»
این پیام با واکنش کاربران مواجه شد و یکی از آنها برای خانم ابتکار کامنت گذاشته است : «پس اگه فقط شرب هست چطور اوراق مشارکت طرح بهشت آباد را فولاد مبارکه خریده؟ چرا آب به صنعت پیش فروش شده است؟ خسارت هایی که تونل بهشت آباد به حوزه مبدا وارد می کنه چطوری جبران میشه. تونل های گلاب 1 و 2 چی؟ چرا از آنها حرفی نمی زنید؟ از چی واهمه دارید؟لطفا پاسخگو باشید.»

comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
comment
comment
مجید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۴۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۷
comment
0
0
comment عجیب است والله.
یک جوری بحث می شود که انگار مشکل آب شرب ما تامین است.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار