اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۴۸۳۸
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۲ - ۱۷:۵۱
وقتی ایام سوگواری محرم و صفر فرا می رسد، بسیاری از مردم مراسمات روضه و سوگواری را در منازل و مساجد و حسینیه ها برپا می کنند و با دعوت از همسایه و فامیل و البته فردی به عنوان روضه خوان این مراسم معنوی را برپا می کنند و ارادت خود به امام حسین و 72 یار باوفایش اعلام می نمایند. اما متاسفانه مشاهده شده که برخی هم از این وضعیت به قولی از اعتقادات پاک مردم سوء استفاده می کنند و به نام امام حسین قصد اخاذی از کسانی را می گیرند که مشغول تدارک دیدن مراسمات عزاداری هستند.
اما این بار در روضه زنانه این قضیه سرباز می کند و خانمی که روضه خوان مجلس های زنانه است بعد از مراسم اعلام می دارد که زمینی دارد و می خواهد برای امام حسین آن را بسازد و از حاضرین درخواست کمک می کند و حاضرین هم مبالغ مختلفی به او می دهند از 2 میلیون تومان گرفته تا 20 هزار تومان، اما او کار را به اینجا خلاصه نمی کند و با در نظر گرفتن طلا و جواهرات و کیف و کفش زنان از آنها می خواهد که مثلا انگشتر و یا کیف و دست بند را به عنوان تبرک برای ساخت ساختمانی که به قول خودش برای امام حسین در نظر گرفته تبرک می گیرد. 
گویا یک باری هم از او شکایت به اداره کل [...] شده و به وی تذکر جدی داده اند و قرار بر این شده که دیگر چنین اقدامی صورت نگیرد، اما باز هم او دست از کارهایش برنداشته و معلوم نیست پول هایی را که از زنان در مراسمات روضه می گیرد کجا هزینه می کند که هنوز ساختمان مد نظر برای امام حسین در زمین مطرح شده بنا نشده است.
به طور مثال او در روضه زنانه در منطقه 30 متری اهواز برای یکی از ساکنین سرشناس شرکت می کند و در پایان متولی روضه ظرف طلاکوب شده ای را برای کمک های مردمی جهت ساخت زمین جلوی شرکت کنندگان می گیرد و گویا خانم روضه خوان در نامه ایی به صاحب ظرف طلاکوب شده می گوید اگر می شود ظرف را به عنوان تبرک به من بده و یا به زن دیگری گفته که انگشترت را بده و از آن مراسم روضه 3 تا 4 میلیون تومان هم نصیبش می شود.
امید است این فعالیت ها به نام امام حسین واقعا به نیت کاسب کارانه نباشد و شاهد حسینیه ای باشیم و یا ساختمانی که در راه امام حسین فعالیت می کند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار