شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۴۸۴۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۲ - ۱۸:۰۱
مسافربرهای شخصی هنوز در اخبار حوادث روزنامه ها جایگاه ویژه ای دارند، انگار قرار نیست این ماجرا تمام شود
حال و روز آنهایی را که از روی سادگی یا بی‌ احتیاطی، سوار یکی از خودروهای بی‌نام و نشان شده‌اند، فقط خودشان می‌دانند و بس! از سر ناچاری و عجله، خوشبینی بیش از حد، بی خیالی یا سادگی فرقی نمی کند، مهم این است که خیلی هایشان تاوان سختی برای این بی احتیاطی داده اند. 
مسافربرنماهای شخصی همه جا هستند؛ در خیابان های شهر، شهرک های دور افتاده اطراف شهر و ورودی پایانه های راه آهن و اتوبوس. هرچند خیلی هایشان فقط به قصد کار آمده اند تا با مسافرکشی یک لقمه نان حلال سر سفره خانواده شان بگذارند، اما کم نیستند آنهایی که مسافرکشی فقط بهانه ای است برایشان تا در این پوشش، خیلی کارها را راحت تر انجام دهند.
زورگیری، تجاوز به عنف، آزار و اذیت، ضرب و جرح و جرایم خشن یکی پس از دیگری از پشت نقاب مسابرنماهای شخصی بیرون می آید؛ همان هایی که از کمبود اتوبوس و تاکسی و سادگی طعمه هایشان سوءاستفاده می کنند تا به هدف شان برسند.
مسافربرهای شخصی هنوز در اخبار حوادث روزنامه ها جایگاه ویژه ای دارند، انگار قرار نیست این ماجرا تمام شود؛ مسئولان شهری می گویند پرونده ساماندهی مسافربرهای شخصی بسته شده، اما جرایم ریز و درشتی که این افراد در پوشش مسافربر شخصی مرتکب می شوند، زنگ خطر امنیت را برای شهروندان به صدا درآورده و هشداری است برای مسئولان که بگوید این پرونده هنوز بسته نشده است.
به نظر می رسد در ساماندهي کار سواري هاي مسافربر بايد فرهنگ سازي در اولويت باشد. رانندگان خطي هم چنين گلايه اي از مسافران دارند مبني بر اين که آنان در ايستگاه هاي خطي به رغم وجود تعداد مکفي سواري شان در صف نوبت سرويس دهي هستند اما برخي مسافران بدون ملاحظه و ارجحيت حقوق و حضور رانندگان خطي سوار خودروي مسافرکش شخصي مي شوند!
برخي سواري هاي مسافربر به حقوق تاکسي هاي خطي توجه ندارند به طوري که در ايستگاه رسمي تاکسي توقف کرده مسافران مسير و مقصدمان را سوار مي کنند. اگرچه بسياري از مسافربرها اشخاص درستکار و شريف هستند ولي از آنجا که کارشان آزاد است و تحت پوشش سيستم رسمي نيستند، ممکن است فردي به عنوان مسافرکش نفوذ کرده و گاه در اين ميان اقدام به زورگيري اشيا و وسايل همراه مسافر کرده باشد، تکرار اين خلافکاري شايد دور از انتظار نباشد. نمونه اي از زورگيري و تخلفات ديگر، کسي بود که در تهران به او لقب «خفاش شب» به او دادند. (آن فرد چند سال پيش شناخته و دستگير و به مکافات اعمال خود رسيد.)
خلاصه اين که هر کاري بايد بر اساس نظم، قاعده و قانون باشد و مسئولان هم بايد نظارت دقيقي در اين زمينه داشته باشند.
گفتنی است در آخرین جلسه شورای شهر اهواز موضوع وضع تعرفه جدید تاکسی مطرح شد و کاظم سواری یکی از اعضای شورای شهر خواستار ارائه لایحه برای تعیین تکلیف تعرفه های جدید تاکسی در سطح شهر اهواز شد که از نوشادی معاون برنامه ریزی و توسعه شهرداری اهواز پاسخ شنید که لایحه در روز 13 آذرماه به هیات رییسه شورای شهر اهواز تقدیم شده است.
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
comment
comment
کتایون
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۴
comment
0
0
comment سلام ممنون از شوشان که بالاخره به این بحث وموضوع پرداخت. مسئول نظارت بر تاکسیهاکه مشخص است اما مسئول نظارت بر مسافرکشهای شخصی کیست؟بارها در ساعات مختلف روز منظر یک تاکسی بوده ام که خبری ازشان نیست و فقط ماشینهای شخصی فعالیت میکنند. مثال چهارراه نادری خطوط فاز1و2 پاداد و باهنر وسپیدار و....
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار