شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۴۹۲۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۵
شهردار منطقه يك اهواز گفت: با توجه به تبديل خيابان سلمان فارسي(نادري) به پياده‌راه و عدم تردد خودرو در آن، به منظور رفت و آمد آسان شهروندان، قطارهايي براي جابه‌جايي مردم، در اين خيابان مستقر مي‌شوند.
 
داوود دارابي اظهار كرد: خيابان سلمان فارسي پس از پايان عمليات بهسازي، پياده‌راه مي‌شود و تنها خودروهاي اضطراري و خدماتي مجاز به تردد در اين خيابان هستند. با توجه به اين‌كه طول خيابان حدود يك‌هزار و 200 متر است لازم بود براي تردد مردم راهكاري انديشيده شود.
 
وي با بيان اين‌كه روزانه حدود 400 هزار نفر در خيابان نادري تردد مي‌كنند، افزود: از كاري كه شهر تهران و برخي كشورهاي اروپايي داراي پياده‌راه انجام داده‌اند، اقتباس كرديم و قرار شد قطارهايي براي تردد شهروندان در پياده‌راه سلمان فارسي مستقر شوند.
 
شهردار منطقه يك اهواز گفت: تعداد كوپه‌ها و ظرفيت قطاري كه در خيابان سلمان فارسي قرار دارد، بيشتر از قطار تهران است. قطاري كه اكنون در خيابان سلمان فارسي مستقر شده از نوع گازوييلي و با تعداد 8 كوپه 6 نفره است.
 
دارابي اظهار كرد: اين قطار چند روزي است كه در خيابان مستقر شده و فعلا به صورت آزمايشي كار مي‌كند و بايد بازتاب راه‌اندازي آن را در ميان مردم بسنجيم. ايستگاه‌هاي قطار در خيابان سلمان فارسي در حال تعريف شدن هستند. همچنين علاوه بر نوع گازوئيلي، دو نوع بنزيني و برقي نيز وجود دارد كه بايد انواع آن مورد بررسي قرار بگيرد و بهترين نوع براي اين كار انتخاب شود و از نظر فني مشكلي نداشته باشد.
 
وي ادامه داد: احتمالا در بازه‌اي يك ماهه، قطارها و ايستگاه‌هاي آن مشخص مي‌شود. پيش‌بيني اين است كه 5 قطار براي اين پروژه تهيه شود، البته تعداد قطارها مورد بحث است.
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
comment
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۵ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۸
comment
0
0
comment آقا قطار شهری چیه این بیشتر اسباب بازی شهربازی است .بهتر بود از خودرو های برقی مانند صحن حرم امام رضا استفاده شود هم آلودگی ندارند و هم زیبا و ارزان هستن ...
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار