شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۴۹۳
تاریخ انتشار: ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۰۷:۲۳

مديركل حج و زيارت خوزستان گفت: زائران عتبات عاليات براي عزيمت به كربلا تنها از طريق كاروان‌هاي مجاز اقدام كنند، زيرا اعزام زائران از طريق كاروان‌هاي غيرمجاز ممنوع است.

محمدعلي دل‌آرام در گفت‌وگو با ايسنا اظهار كرد: ثبت‌نام چهار هزار و 350 زائر حج تمتع سال جاري در قالب 26 كاروان انجام شده و نخستين جلسه آموزشي اين زائران 22 ارديبهشت‌ماه برگزار مي‌شود.

وي افزود: با توجه به اينكه همه كاروان‌هاي حج تمتع امسال "مدينه بعد" هستند، مديران كاروان‌ها موظف به تشكيل 12 جلسه آموزشي هستند؛ بر اساس برنامه‌ريزي انجام شده جلسات آموزشي پيش از سفر كاروان‌هاي تمتع به صورت متمركز در اهواز برگزار مي‌شوند. كلاس‌هاي آموزشي نيز پس از ماه رمضان زير نظر آيت‌الله موسوي‌جزايري و به دو زبان فارسي و عربي برگزار خواهند شد.

دل‌‌آرام تصريح كرد: زائران حج عمره امسال بيش از 22 هزار نفر هستند كه تاكنون 11 هزار و 546 نفر در قالب 40 پرواز اعزام شده‌اند؛ بقيه زائران در قالب 32 پرواز تا 27 تيرماه به سرزمين وحي اعزام خواهند شد.

مديركل حج و زيارت خوزستان با بيان اينكه 960 دانشجو نيز در قالب عمره دانشجويي به حج اعزام مي‌شوند، خاطرنشان كرد: تاكنون دو پرواز عمره دانشجويي انجام شده است. اعزام پسران دانشجو در تاريخ 27 و 28 ارديبهشت‌ماه و زوج‌هاي دانشجو در تاريخ 20 و 26 ارديبهشت‌ماه به حج اعزام مي‌شوند.

وي درباره زائران عتبات عاليات اظهار كرد: حدود 20 هزار زائر از ابتداي سال جاري تاكنون از طريق مرز شلمچه و حدود 14 هزار زائر از طريق مرز چذابه به عتبات عاليات مشرف شده‌اند و تلاش بر اين است كه اعزام زائران از اين دو مرز افزايش يابد. زائران استان‌هاي فارس، اصفهان، ياسوج، بوشهر، هرمزگان و خراسان رضوي از طريق مرز شلمچه و زائران استان‌هاي يزد، اصفهان و خوزستان از طريق مرز چذابه اعزام مي‌شوند.

دل‌آرام گفت: از زائران تقاضا مي‌شود براي تشرف به عتبات عاليات به كاروان‌هاي غيرمجاز مراجعه نكنند، زيرا در صورت مشاهده با توجه به هماهنگي‌هاي صورت گرفته با دادگستري استان و فرماندهي نيروي انتظامي و سرگروه‌هاي كاروان‌ها از طريق مراجع قضايي برخورد قانوني صورت مي‌گيرد. افرادي كه به صورت انفرادي يا گروهي به عتبات عاليات اعزام مي‌شوند، مسئوليت‌شان با خودشان است و سازمان حج و زيارت در اين خصوص مسئوليتي ندارد.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار