شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۵۰۳۴
تاریخ انتشار: ۲۱ دی ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۳
شوشان - عبدالمجید صالحی : امروزه همه آنهایی که تریبونی به دست می آوردند منویات واندیشه های خود را از جانب مردم بیان میکنند.دانشجو ، استاد ، خطیب ، واعظ ، نماینده مجلس و همه سیاست بازان خود را نماینده بلامنازعه مردم پنداشته و افکار خود را از زبان مردم مطرح میکنند. شنیدن این ادعاها در دنیای مجازی ، خاطرات نحوه ازدواج مادر بزرگها را برایمان زنده می کند 
مادربزرگم تعریف می کرد که یکشب گفتند مهمان داریم تعدادی از مردان فامیل به خانه ما آمدند همان وقت مادرم(مادرِ مادر بزرگم) به من گفت :که تو را برای پسر یکی از فامیل خواستگاری کرده اند و امروز مراسم شرط شیربها می باشد .با صدای بلند صلوات ، همه ساکت شدند از پدرم خواستند که مبلغ شیربها را تعیین کند .بعد از مقداری تعارف و سخنان حاشیه ای مبلغ 100تومان را اعلام کردند باز هم صلوات های پی در پی و چانه زدن ها ادامه داشت وپدرم نیز بعد از هر صلوات مقداری از پول مهریه را به ریش سفیدان و بزرگان می بخشید.بدون اینکه کسی از من نظر بخواهد یا اینکه اجازه دیدن داماد را داشته باشم بلاخره معامله روی 75تومان بسته شد و در آخر پدرم نیز 5 تومان به مادر داماد بخشید و صورت جلسه 70 تومان با امضای حاضرین بعنوان سند ازدواج تهیه شد وچند روز بعد مراسم ازدواج انجام شد.
اما حالا وضعیت عوض شده است. پسر و دختر هم دیگر را میبینند شرایط تعیین میکنند اگر توافق حاصل شد به والدین اجازه میدهند حول شرایط مطرح شده برای آنها تصمیم گیری کنند نهایتا اگر مشکلی پیش بیاید عواقب آن را با آگاهی و مسئولیت پذیری درک میکنند.
لذا مسئولین و صاحب منصبان نیز باید تغییر شرایط را در جامعه درک کنند باید بپذیرند که مردم سال 92 در ایران ، با مردم در سال 91 تغییر کرده اند .خواسته ها و تمایلات آنها از جنس دیگری شده رهبر معظم انقلاب با درک صحیح از خواسته های مردم ،قبل و بعد از نتیجه انتخابات با تدبیری هوشمندانه بحث نرمش قهرمانانه را مطرح فرمودند مسئله بسیار مهم ، دوستی با همه ملتها ، اعم از مسلمان و غیر مسلمان را تحت عنوان احترام به انسانیت مطرح کردند.ایشان فرمودند همه باید در صحنه باشند حتی آنهایی که نظام را قبول ندارند و یا با سیستم اجرایی مشکل دارند باید در صفحه باشند.
لذا برادران عزیزی که از هر نفس زدن آنها کلمه رهبری و دفاع از ولایت فقیه سرازیر میشود باید عملا تبعیت خود را از فرمایشات پیامبر گونه معظم له را به اثبات برسانند.
نمایندگان مجلس باید درک کنند هرچند منتخب مردم قبل از سال 92 هستند ولی ملزم به رعایت حقوق و خواسته های مردم بعد از انتخابات 92 میباشند.دیدگاه مردم بسیار تغییر کرده دیگر مثل سابق دختر شوهر نمیدهند هیچ دختری به جبر والدین ، تن به ازدواج نمی دهد دیگر با چشم و گوش بسته مطلبی از هیچ کس را قبول نمی کنند حتی اگر میرزای شیرازی زنده شود بدون استدلال تنباکو را تحریم نمیکنند!دیگر مردم به هر پیش نمازی اقتدا نمیکنند چون اول تحقیق می کنند تا عدالت و سلامت نفسش محرز شود. امیدواریم بعد از این ، نطرات و خواسته های مردم را از زبان خودشان جویا شویم و اقلیت را بر اکثریت ترجیح ندهیم .

abdolmajid.salehi@yahoo.com
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار