شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۵۰۷
تاریخ انتشار: ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۰۸:۵۷

رييس اداره ورزش و جوانان آبادان گفت: هر موقع مي‌خواهيم به ضرورت‌هاي ورزشي‌مان بپردازيم، سريع به دنبال انتظاراتمان مي‌رويم كه چند سالن و چه قدر پول داريم ولي آن‌چه ورزش خوزستان فوق‌العاده به آن نياز دارد و بسيار ضروري است، كادرسازي هيات‌هاي ورزشي است.

خادم علي تهذيبي در گفت‌وگو با ايسنا اظهاركرد: متاسفانه كادرهاي هيات‌هاي ورزشي به عنوان بازوان تخصصي و اجرايي دستگاه ورزش، تكميل، تخصصي و مجرب نيستند. هيات‌ها بايد كادرسازي كنند و اعضاي كادرشان، هيات رييسه و كميته‌هايشان را تشكيل دهند. آن‌ها بايد از نيروهاي متخصص و علاقه‌مند بهره ببرند و هر كسي بايد كارخود را انجام داده و در كار يكديگر دخالت نكند.

وي بيان‌كرد: ‌به نظر من انجام اين كارها ضرورت ورزش خوزستان است. ما از لحاظ اعتبارات هيات‌هاي ورزشي به دليل پيگيري‌هاي گرشاسبي، مديركل ورزش و جوانان استان، اعتبارات خوبي را دريافت كرده‌ايم و هم‌چنين از لحاظ زيرساخت‌ها، كمي رشد قابل توجهي داشته‌ايم. اگر كارسازي صورت بگيرد، آن هنگام هيات‌هاي ورزشي مي‌توانند در اين مقوله نياز خود را رفع كنند.

رييس اداره ورزش و جوانان آبادان در پاسخ به اين سوال كه اجراي طرح آمايش ورزش استان چه‌قدر مي‌تواند موجب پيشرفت ورزش خوزستان شود، خاطرنشان‌كرد: تمام طرح‌ها و برنامه‌هايي كه نوشته مي‌شود بايد اجرا شود. قطعا اگر اين برنامه‌ها اجرا نشود، مانند اين است كه هيچ اتفاقي نيافتاده است. ما اين طرح را در آبادان اجرا كرديم كه نتيجه آن اين شد كه ما در استان ‌به عنوان اداره برتر شناخته‌ شديم.

وي عنوان‌كرد: كادر مديريتي در ورزش دو بخش دارد. يك بخش آن اداره‌كل و اداره‌هاي تابع است كه مديريت خوب و توانمندي دارند؛ بخش ديگر آن هيات‌هاي ورزشي هستند كه اگر آن‌ها بتوانند مديران اجرايي توانمندي شوند و كميته‌هاي خود را از افراد اجرايي توانمند انتخاب كنند، ما ديگر مشكلي نخواهيم داشت.

تهذيبي گفت: ضعف مديريت در همه بخش‌ها مي‌تواند ‌تاثيرگذار باشد. ما در خوزستان در بخش مديريت از مديران توانمندي بهره‌مند هستيم و در اين خصوص مشكلي نداريم.

وي در پاسخ به اين سوال كه همكاري ارگان‌هاي مختلف از جمله شهرداري‌ و آموزش و پرورش تا چه اندازه موجب پيشرفت ورزش استان مي‌شود؟، اظهاركرد: اين همكاري مي‌تواند، پيشرفت ورزش استان را چندين برابر كند. شهرداري‌ و آموزش و پرورش براي ورزش دو بال هستند كه اگر اين دو بال به موازات هم و با قدرت همكاري كنند،‌ ورزش استان به راحتي مي‌تواند پرواز كند.

رييس اداره ورزش و جوانان آبادان در خصوص اين تعامل، ادامه‌داد: بعضي از شهرستان‌ها مانند آبادان تعامل‌شان با آموزش و پرورش و شهرداري بسيار مثبت و به‌صورت صددرصد است. در شهرهاي ديگر كه اين تعامل كمتر بوده، ورزش آسيب ديده است.

وي در پاسخ به اين سوال كه باشگاه‌ها براي كمك به ورزش استان و موفقيت‌ آن چگونه بايد عمل كنند؟، عنوان‌كرد: باشگاه‌ها رسالت استعداديابي و قهرمان‌پروري را بر عهده دارند. هر چه‌قدر باشگاه‌هاي ما  به سمت استانداردها حركت كنند و استانداردسازي شوند،‌ بهتر مي‌توانند استعداديابي كنند و قهرمان تحويل هيات‌هاي ورزشي دهند.

تهذيبي با بيان اين‌كه وظيفه‌ ما اين است كه باشگاه‌ها را حمايت كنيم، تصريح‌كرد: بايد تسهيلاتي را در خدمت آن‌ها قرار دهيم تا بتوانند بهتر كار كنند. به دليل خصوصي بودن باشگاه‌ها، حمايت كردن ما از آن‌ها از نوع ابزاري است، يعني مي‌توانيم به عنوان دستگاه ورزش تسهيلات با سود پايين در اختيار آن‌ها قرار دهيم تا آن‌ها بتوانند از فرايند خصوصي بودنشان استفاده بهينه را ببرند.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار