شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۵۱۰۱
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۱
بر همین اساس لازم است در این دوره علاوه بر رسانه ها، خود اعضای شورا و دستگاههای نظارتی نظارت جدی در این زمینه ها بصورت دوره ای داشته باشند.

اعضای شورای شهر اهواز پیش از آغاز بکار، زمانی که شهرداری در حال برگزاری مناقصات مربوط به قرارداهای خدمات شهری و پسماند بود، خواهان به تعویق افتادن انعقاد این قراردادها تا آغاز بکار رسمی فعالیت شورا و بررسی دقیق مفاد آنها توسط شورا شدند.

هفته قبل یکی از اعضای شورای شهر-مریم ابریشمکار- در سخنانی مبسوط بر ضرورت بررسی دقیق مفاد و مبالغ این قراردادها تاکید نموده و با اشاره به مبلغ حدودا 8 میلیاردی قرارداد یکی از مناطق شهرداری، خواستار آن شده است که این قراردادها در اختیار همه اعضای شورا قرار داده شود و آنها با بررسی دقیق این قرارادادها نقطه نظرات خود را در این زمینه ها اعمال نمایند. وی همچنین از اینکه متن و مفاد این قرارادها جهت بررسی دقیق در اختیار اعضا قرار داده نشده انتقاد کرد.

به نظر می رسد این دغدغه برخی از اعضای شورا دغدغه ای بجاست و آنها بعنوان نمایندگان منتخب مردم این حق و تکلیف را بعهده دارند تا برررسی دقیق قراردادهایی که از رقم های بالایی برخوردارند را در دستور کار قرار بدهند و از حقوق مردم دفاع کنند.
فلسفه انتخاب نمایندگان مردم در شورا نیز همین است که اعضای شورا به نمایندگی از مردم بر همه امورات در مدیریت شهری نظارت کنند و از خدای ناکرده تخلفات و یا سهل انگاری های احتمالی جلوگیری کنند. ضمن آنکه این حق شهروندان است که ضمن بررسی علنی اینگونه موضوعات، اطلاعات شفاف و دقیقی در این زمینه ها در اختیار آنها قرار داده شود. بویژه در زمینه هایی که معمولا شائبه ها و مطالبی- فارغ از صحت و سقم آنها- در جریان بوده است و لازمه رفع شبهات، شفاف سازی است.

بر همین اساس شایسته است که ریاست و مدیریت شورای شهر زمینه دسترسی آسان همه اعضای شورا به این گونه قرارداها و سایر موارد مشابه و همچنین بررسی دقیق و کارشناسی آنها را در شورا فراهم نمایند و اطلاعات لازم به شهروندان ارائه شود و بی شک چنین رویه به سود خود شورای شهر بعنوان نهادی مدنی و منتخب مردم خواهد بود. بی شک عدم اطلاع رسانی دقیق به همه اعضای شورا و همچنین شهروندان پذیرفتنی نخواهد بود.

همچنین ضروری است اعضای شورا زمینه های لازم برای نظارت دقیق بر حسن اجرای قرارداها را فراهم نمایند همچنانکه شهردار سابق اهواز-کتانباف- بارها از عدم انجام برخی از تعهدات شرکت های مرتبط با حوزه خدمات شهری انتقاد می کرد و بارها این شرکت ها از سوی شهرداری جریمه می شدند. در مواردی تعداد مخازن و یا خیابان های رفت و روب شده با آنچه شهرداری بابت آن هزینه پرداخت می کرده همخوانی نداشته است.

بر همین اساس لازم است در این دوره علاوه بر رسانه ها، خود اعضای شورا و دستگاههای نظارتی نظارت جدی در این زمینه ها بصورت دوره ای داشته باشند.

comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
انتشار یافته: ۴
comment
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۳ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۲
comment
0
0
comment مردم هم باید بر [...] نظارت کند .
مدیر پایگاه

مخلص شما هم هستیم. ببخشید که در کامنت هایتان بعضن دست می بریم یا دستبرد می زنیم!

باور کنید برخی کامنت های شما عزیزان برای ما بار حقوقی دارد

باقی بقایتان

comment
سیداحمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۴۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۲
comment
0
0
comment از آقای الاسوند می خواهیم این قراردادها را در اختیار همه اعضای شورا قرار بدهند تا بررسی شوند.
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۱:۵۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۳
comment
0
0
comment بگو سیداحمد شما ته پیازی یا سر پیاز لطفا اعلام کنید
comment
میثم
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۳
comment
0
0
comment واقعا [...] توضیح بدهند که چرا [...] و سایر اعضا نباید در جریان این قراردادها قرار بگیرند؟ لازم است همه اعضا به نمایندگی از مردم بررسی های لازم را در این خصوص انجام بدهند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار