شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۵۱۰۷
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۲ - ۱۷:۱۷

شوشان - سرویس کسب و کار: رئیس اتحادیه صنف لاستک فروشان و پنچرگیران اهواز با اشاره به پیشینه ی اتحادیه گفت:اتحادیه قبل از اینکه در سال 1351 به ثبت برسد، دارای صنوفی از جمله لاستیک فروشان،پنچرگیران ،فروشندگان لوازم یدکی اتومبیل و تعویض روغن بوده است ،به هنگام ثبت در سال 51 فقط فروشندگان لاستیک و پنچرگیر از اعضاء این اتحادیه می باشند؛ این اتحادیه از سال 1349 دائر بوده و در سال 1351 به ثبت رسیده است.

قدرت اله اروجنی ورپشتی در رابطه با مهمترین اقداماتی که برای ساماندهی این اتحادیه صورت گرفته اظهار داشت:شناسایی واحدهای صنفی بدون پروانه کسب از جمله اولین اقداماتی بوده که  در جهت ساماندهی اتحادیه صورت گرفته است.

وی گفت: از 12 سال گذشته که تا کنون  رئیس اتحادیه بوده ام با بودجه اتحادیه که از طریق عضویت اعضاء تأمین می شد توانسته ایم مکان کنونی اتحادیه را خریداری نمائیم.

وی همچنین از مجهز بودن اتحادیه به اینترنت ، اس ام اس ماشین، و رایانه خبر داد و افزود:برای اتوماسیون اداری از محل بازدید شده آنتن آن نصب گردیده است.


 اروجنی با توجه به فعالیت اتحادیه با سازمان های نظارتی عنوان کرد: اتحادیه به ترتیب، زیر نظر شهرداری ،اتاق اصناف،شورای بازار،مرکز رفاه ،شورای اصناف اهواز و اینک مجمع امور صنفی تولیدی خدمات فنی کلانشهر اهواز بصورت مستقیم فعالیت داشته است.

وی با اشاره به اینکه اتحادیه دارای یک آئین نامه داخلی می باشد اظهار کرد:

اتحادیه در سال 1370 دارای یک آئین نامه مفصل که توسط منشی اتحادیه تنظیم و به امضاء5 نفر هئیت رئیسه رسیده است تدوین گردیده، این در حالیست که در دو الی سه سال گذشته به جهت یکنواخت نمودن آئین نامه داخلی اتحادیه ها، نسخه ایی مختصر تهیه و از طریق مجمع به اتحادیه ارسال شده و پس از چندین بار باز نگری و اصلاح هنوز به تصویب نرسیده است؛ناگفته نماندهمه اتحادیه ها  برای اجرای آئین نامه داخلی باید از یک الگو  مشخص و عمومی تحت این عنوان پیروی نمایند؛شایسته است هر یک طبق شرائط کاری خود آئین نامه ویژ هایی را تدوین نمایند.

وی خاطر نشان کرد: از جمله رسته های تحت پوشش این اتحادیه می توان به لاستیک فروش ، پنچرگیر ،لاستیک فروش و پنچرگیر(مشترک)،تعمیرات لاستیک و منجیب بر اشاره کرد.

اروجنی از فعالیت 252 واحد صنفی دارای پروانه کسب و تعداد نا محدودی واحد صنفی غیر مجاز در این عرصه فعالیت دارند خبر داد.

وی افزود: این اتحادیه از 2 نفر کارمند زحمت کش اداره می شود البته ناگفته نماند اتحادیه تا سال 84 فقط  با یک نفر کارمند که سرپرست دفتر و حسابدار را بر عهده دارد اداره می شد اما از سال 85 به بعد با فعالیت یک کارمند خانم مهندس رایانه به استخدام اتحادیه درآمده و کار ایشان مدیر اجرائی و کاربر رایانه  و امور دفتری و بایگانی می باشد .

اروجنی گفت:تعیین نرخ دستمزدی بر اساس شرایط اقتصادی و تورم استان تغییر می کند،این در حالی است که از سال 89 با وجود تورم و افزایش قیمت ها در کلیه صنوف تا کنون افزایش نرخ دستمزدی در این اتحادیه نداشته ایم.

اروجنی با اشاره به مشکلات این اتحادیه اظهار کرد:اتحادیه به دلیل اینکه یک مکان  برای جمع اعضاء می باشد،اعضاء همیشه مالیاتشان را به اداره مالیات پرداخت می نمایند از امسال اظهار نامه ایی به کلیه اتحادیه ها اعلام گردیده  تا مالیات پرداخت کنند؛ این در حالیست که اتحادیه هیچگونه منبع درآمدی ندارند و تنها درآمدشان حق عضویت اعضاء می باشدو توان پرداخت مالیات را ندارند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار