شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۵۱۰۸
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۲ - ۱۷:۲۴
شوشان - سرویس کسب و کار : گرانی مواد اولیه و بی ثباتی قیمت از دلایل اصلی نابسامانی وضعیت موجود در سطح شهر می باشند که اتحادیه کله پزی ها از  این امر مستثنی نیست. رئیس اتحادیه کله پزی ها و قهوه خانه ها گرانی مواد اولیه و بی ثباتی قیمت را دلیل اصلی نابسامانی وضعیت موجود در این اتحادیه اعلام کرد و گفت: گرانی مواد اولیه و عدم ثبات و قیمت مواد و بالا بودن هزینه ها ی آب ، برق تلفن منجز به کم فروشی و رکود اقتصادی را به همراه دارند که این مهم منجر به تعطیلی برخی واحدهای صنفی می شود.
خدارحم راهدار با اشاره به فعالیت کاری خود در اتحادیه گفت: به مدت 1 دوره بعنوان رئیس اتحادیه در این عرصه فعالیت داشته ام.
همچنین وی از فعالیت 175 واحد مجاز و واحد غیرمجاز که واحدهای فاقد پروانه کسب می باشند خبر داد و گفت: به دستور مجمع امور صنفی توزیعی برای آنها جواز کسب یکساله صادر می کنند و در صورتیکه نتوانستند مشکل خود را حل کنند و جواز کسب بگیرند مغازه آنها پلمپ خواهد شد.
وی خاطر نشان کرد واحدهای صنف از جمله قهوه خانه ها ، حلیم پزی ها ، آش فروشی ها ، جگرپزی ها، رسته های تحت پوشش این اتحادیه می باشند.
با توجه به اینکه قیمت آش اهواز نسبت به استان های دیگر ارزانتر است افزود: شاید از دلایل اصلی متفاوت بودن قیمت ها در برخی از واحدهای صنفی در سطح شهر اهواز کیفیت مواد اولیه و مواد درجه یک مرغوبیست که برای پخت آش ، حلیم و ... از آن استفاده می کنند. 
راهداز با اشاره به اینکه حق عضویت نسبت به خرج اتحادیه بسیار پایین است گفت: درآمد اتحادیه از طریق حق عضویت و صدور جواز کسب تعیین می شود مکفی حقوق کارمندان اتحادیه نمی باشد در حال حاضر این اتحادیه با کمبود بودجه مواجه شده است.
همچنین وی از سود 23 درصدی کل درآمد ناخالص در اتحادیه آش فروشی ها و حلیم پزی ها و کله پزی ها خبر داد و به مجمع ارسال می گردد. 
وی عنوان کرد کشیدن قلیان در قهوه خانه در سطح شهر ممنوع می باشد اما برخی قهوه خانه ها و سفره خانه ها آن را نشنیده گرفته و منجر به تعطیلی برخی واحدهای صنفی شده است . 
ایشان در ادامه گفت: با در نظر گرفتن اینکه قهوه خانه ها و سفره خانه نشانه ی سنت هر استان هستند از مسئولین و اداره اماکن خواستاریم تا واحدهایی را که بصورت ثبتی تعهد می دهند از قلیان در قهوه خانه ها استفاده نکنند و مجوز فعالیت در این عرصه را ارائه دهند و اگر خلافی دیده شود به دادگاه فرستاده و طبق قانون مجازات می شوند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار