شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۵۱۱۱
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۲ - ۱۷:۲۸
شوشان - سرویس کسب و کار: رئیس اتحادیه ساندویج و پیتزا فروشی و مواد پروتئینی اهواز در رابطه با سابقه خود در اتحادیه گفت: از سال 1368 عضو هیئت رئیسه اتحادیه بوده ام و از سال 1370 بعنوان یکی از اعضای هیئت رئیسه مجمع امور صنفی توزیعی خدماتی اهواز انتخاب شده ام وتاکنون مشغول فعالیت در این عرصه می باشم، به مدت 12 سال بعنوان رئیس اتحادیه صنف ساندویچ و پیتزا و مواد پروتئینی برگزیده شده ام.
مهران رادهوش در رابطه با نرخ نامه هایی در اتحادیه تصویب می شوند گفت: نرخ نامه ها توسط اتحادیه هر سال مورد بررسی قرار می گیرند بعد از ارسال به سطح امور صنفی توزیعی خدماتی و تاکید این مجمع برای تایید نهایی به کمیسیون نرخ گذاری و سازمان صنعت و معدن و کارت خوزستان ارسال می شوند و با تاسیسات لازم اقدامات صورت گرفته به اعضاء اتحادیه ابلاغ می گردد.
وی عنوان کرد: اعضاء این صنف موظفند نرخ نامه را در واحدهای صنفی در معرض دید مشتریان قرار دهند و طبق دستور نرخ نامه ، جنس شان را بفروش برسانند.
وی افزود: با توجه نوسانات قیمت ارز در بازار و تامین مواد اولیه در نظر گرفته شده برای صنف ساندویچ و پیتزا فروشی و مواد پروتئینی بین 20 تا 25 درصد می باشد.
با بیان اینکه یکی از مشکلات اتحادیه ساندویچ و پیتزا فروشان و مواد پروتئینی تغییر روز افزون مواد اولیه می باشد.
وی گفت: فرآیند نرخ گذاری در سال یکبار تصویب می شود در گذشته اوایل هر سال درصد سود اجناس مشخص می شد اما در 2 سال اخیر به دلیل نوسانات قیمت دلار و تهیه مواد اولیه که روز به روز افزایش است ما را دچار مشکل کرده است.
رادهوش گفت: نبود یک نرخ ثابت در بازار و تغییر پی در پی نرخ باعث شده تا برای واحدهایی که نرخ های مصوب را رعایت نمی کنند از طرف سازمان بازرسی اصناف و بازرسی سازمان صنعت و معدن و تجارت پرونده تشکیل شود و به سازمان تعزیرات حکومتی ارسال شود که این امر جرایمی را برای اصناف در پی خواهد داشت ، البته ناگفته نماند این جریمه ها برای صنف عادلانه نیست زیرا در حال حاضر قیمت مواد اولیه رویه ی ثابتی ندارد و نمی توانیم مدعی شویم که اگر کسی خلاف نرخ عمل کرد متخلف محسوب می شود . او اشاره کرد وقتی اعضاء هر روز با قیمتی متفاوت تر از دیروز و افزایش قیمت روبرو می شوند نباید انتظار رود که اعضاء نرخ نامه هایی که مرتبط با اوایل سال است را اجرایی کنند.
رادهوش در رابطه با حل مشکلات اصناف گفت: جلساتی بصورت هنگفتی در هیئت مدیره برای حل مشکلات فروشندگان متخلف برگزار می شود و ما سعی بر این داریم از طریق تشکیل جلسات و دستور العمل هایی که از سازمان صنعت و معدن و تجارت به ما ابلاغ گردیده مشکلاتشان را حل و بررسی کنیم.
وی گفت: این اتحادیه رسته هایی از جمله ساندویچ فروشی، سمبوسه و فلافل فروشی ، پیتزا فروشی ، کباب ترکی، مرغ بریان نوشابه و آب معدنی فروشی و رسته های جدیدی تحت عنوان فست فود که خود شامل غذاهای فست فودی و فانتزی هستند و مواد غذایی پروئتینی را در برمی گیرد.
وی در رابطه با واحدهای صنفی غیرمجاز اظهار داشت: در حال حاضر 1000 واحد صنفی دارای پروانه کسب در سطح شهر دیده می شود که 600 واحد مواد پروتئینی و 400 واحد سمبوسه فروشی و پیتزا فروشی و ... را در بر می گیرد تعداد واحدهای غیرمجاز به 200 واحد می رسد. طبق قانون هر واحد صنفی قبل از فعالیت صنفی باید پروانه کسب داشته باشد اما متاسفانه واحدهایی راه اندازی می شوند که بعد ازا ینکه از طریق اتحادیه شناسایی شدند اقدام به اخذ مجوز می کنند. 
وی با اشاره به مشکلات عدیده این اتحادیه که در سال اخیر با آن مواجه شده اند افزود: شهرداری به دلیل مشکلات مالی مجوزهایی را بصورت حق تسویه به واحدهای صنفی که تجاری محسوب نمی شوند، می دهد و این امر موجب می شود ما نتوانیم به واحدهای صنفی که تجاری موقت هستند ما براساس قانون نظام صنفی واحدهایی که صد درصد تجاری هستند می توانند پروانه کسب اخذ کنند ، مجوز دهیم.
در پایان وی اظهار امیدواری کرد و گفت: به امید روزی که در سطح شهر واحدهای صنفی فاقد پروانه کسب دیده نشود زیرا نداشتن پروانه کسب عدم نظارت صحیح اجحاف در حق مردم ، گران فروشی و کیفیت پایین اجناس را به همراه دارد. 
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۲
comment
comment
رضا صفری
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۱:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۰
comment
0
0
comment لطفا نرخنامه کلی ساندویچها رو ارسال نمایید
comment
عبدالرسول اسکافی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۹:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۶
comment
0
0
comment لطفا نرخ نامه سال 94 را ارسال نمایید.
منتظرم باتشکر
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار