اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۵۱۱۳
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۲ - ۱۷:۳۹
شوشان - سرویس کسب و کار : رئیس اتحادیه گوشت گاو و گوساله در گفتگو با پایگاه خبری اکسین نیوز گفت: این اتحادیه قدمت دیرینه دارد و پس از انقلاب اسلامی بعد از 30 سال فعالیت در سازمان بازرگانی به ثبت رسیده است. البته ناگفته نماند 12 سال گذشته اتحادیه ی گوشت گاو و گوساله با اتحادیه گوشت گوسفند مجزا شده است ، اما از طریق مجلس به احتمال زیاد تا اوایل آبان ماه 92 این دو اتحادیه با هم ادغام می شوند.
سیداصغرحسینی با اشاره به مهمترین اقدامات این اتحادیه گفت: با وارد کردن رایانه در اوایل تشکیل اتحادیه توانسته ایم اتحادیه را در حد مطلوبی سر و سامان دهیم. او خاطر نشان کرد: 120 نفر از فروشندگان گوشت گاو و گوساله در شهرستان اهواز و در حومه عضو اتحادیه و در اتحادیه فعالیت دارند. وی ادامه داد: از طریق سیستم های اتوماسیون مجمع امور صنعتی توزیعی ارتباط تنگاتنگی داریم و تعامی فعالیت ها از طریق این سیستم صورت می گیرند.
وی در پاسخ به این سوال که دلیل گرانی و نوسانات قیمت گوشت چه می باشد گفت: نبود یا کمبود دام در استان خوزستان خشکسالی های چندسال پی در پی ، کشتار بی رویه دام نوسانات قیمت گوشت را در اهواز شدید کرده و این امر گرانی روز افزون گوشت گاو و گوساله را در پی داشت.
وی گفت: قیمت گوشت گاو و گوساله ارتباط مستقیم با قیمت ارز دارند و گرانی های موجود نیز ناشی از این است و این درحالیست که قیمت واقعی گوشت ، قیمت فعلی نمی باشندبنابراین باید قیمت گوشت به نرخ ثابتی دست یابد تا بتوان به صورت جدی از گرانی جلوگیری کنیم.
او اظهار داشت: با توجه به مشکلات مالی که این اتحادیه برای تهیه گوشت گاو و گوساله داشته است در سال گذشته شهردار اهواز مبلغ 250 میلیون تومان را به شکل وام قرض الحسنه به این اتحادیه پرداخت کرده است: این مهم موجب شد تا مشکل وارد کردن گوشت به اهواز حل گردد و ما نیز توانسته ایم این مبلغ را ظرف 40 روز به مسئولین شهرداری بازگردانیم.
حسینی در رابطه با اینکه چند درصد گوشت گاو و گوساله از داخل استان تهیه می شوند گفت: بیشترین دام در شهرستان بهبهان وجود دارد که نزدیک به 2 الی 3 سال است به دلیل اینکه استان های دیگر گوشت را به قیمت بالاتری خریداری می کنند بندرت گوشت گاو و گوساله به اهواز وارد می شود.
او ادامه داد: گوشت هایی که در مغازه ها به فروش می رسند باید حتما برچسب دامپزشکی سلامت داشته باشند که از همان دامپزشکی استان سیستان بلوچستان برچسب سلامت گوشت زده می شود و برای ما ارسال می شود. 
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار