شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۵۱۱۴
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۲ - ۱۷:۴۰
شوشان - سرویس کسب و کار : رئیس اتحادیه کفش و کیف و سراج اهواز با اشاره به سابقه کاری خود و اتحادیه گفت: اتحادیه کفش کیف از سال 1259 تاسیس شده و نزدیک به 18 سال جزء هیئت رئیسه اتحادیه در این اتحادیه فعالیت دارم.
بهنام حیدری با توجه به اینکه هر آنچه به چرم و کلیه ی چربیات صنعتی می شوند تحت پوشش و جزء رسته های این اتحادیه می باشد افزود: رسته هایی همچون کفش و کیف و تعمیرکاران آن، فروشندگان و وسایل چرمی، تولیدکنندگان کفش و کیف و تولید کنندگان ساک و چمدان، فروشندگان کمربند از جمله زیر مجموعه این اتحادیه می باشند.
وی در رابطه با مهمترین اقداماتی که برای ساماندهی اتحادیه صورت گرفته گفت: در مدت زمان فعالیت در اتحادیه تحولاتی با همکاری مجمع امور صنفی تولیدی خدماتی در جهت راه اندازی اتوماسیون اداری اتحادیه انجام شده است.
وی اظهار کرد : هر اتحادیه از بدو فعالیت خود در برابر قانون نظام منفی باید تعداد واحدهای صنفی مجاز، حدود صنفی، متراژها را تعیین نماید و سپس از ارسال به مجمع امور صنفی تولیدی خدماتی و تصویب آن به کمیسیون نظارت برای تصویب و اجرای نهایی ارسال می شود.
حیدری با اشاره به اینکه در 2 سال گذشته صنف صنعتی را برای ساماندهی واحدهای صنفی ایجاد کرده ایم گفت: سعی در قانونمندی واحدهای صنفی داشته ایم اما متاسفانه با ساخت و سازه های بی رویه شهرداری در مرکز شهر این طرح مدت زمانی کوتاه دوام نیاورد.
حیدری همچنین از راه اندازی سایت جدید اتحادیه کفش و کیف و انعکاس گزارش عملکردهای این اتحادیه در روزهای آتی خبر داد.
وی با بیان اینکه حجم تراکم بیش از حد واحدهای صنفی و هسته ی مرکزی شهر معظل برگزاری را برای صنوف بوجود آورده اند گفت: نبود وسایل رفاهی ، عدم پارکینگ های بزرگ در مرکز شهر اهواز نمی توان بیش از این فعالیت اقتصادی داشته باشیم.
وی خاطر نشان کرد: با همکاری سازمان صنعت و معدن و تجارت استان خوشبختانه توانسته ایم از ورود فعالیت واحدهای صنفی که به مرکز شهر جلوگیری کنیم.


وی از فعالیت 80 درصدی واحدهای صنفی و هسته ی مرکزی شهر خبر داد و گفت: از لحاظ اقتصادی توجیه کننده نمی باشند زیرا این امر پایین آوردن فروش و درآمد و کسادی بازار را به همراه دارد.
وی با اشاره به اینکه برای جمع آوری دست فروشان مکاتبات و نامه نگاری های زیاد صورت گرفته است گفت: مسئولین شهری و شهرداری هیچگونه اقداماتی در این رابطه انجام نداده اند و شنوای مشکلات این صنف نمی باشند و این امر نا به سامانی وضع موجود در سطح شهرداری به همراه خواهد داشت.
حیدری با بیان اینکه طبق ماده 28 قانون نظام صنعتی هر شخصی که بخواهد یک واحد صنفی داشته باشد می تواند به یک رسته انتقال یابد گفت: تداخل صنفی یکی دیگر از مشکلات اتحادیه صنف کفش و کیف می باشد که به دلیل تنوع در نوع کفش مشکلاتی را در بر می گیرد و از مشکل تداخل صنفی مستثنی نیست.
وی اظهار داشت: اگر در مجمع امور صنفی تولید و توزیعی با هم ادغام شوند شاید خیلی از مشکلات راحتر حل شوند. وی از افزایش تولیدات داخلی در تبریز، مشهد، تهران در 2 سال اخیر خبر داد و گفت: این امر از ورود جنس های چینی که نیست به جنس های ایرانی از کیفیت پایین برخوردارند جلوگیری می شود و تولید بالا ورود جنس های خارجی را به حداقل می رساند وی از تولید 80 درصدی کفش در داخل کشور خبر داد این در حالیست که در سال گذشته تنها 20 درصد تولید داشته ایم .
حیدری از سود 25 درصدی برای کفش و کیف و سود 20 درصدی برای ساک و چمدان در نظر گرفته شده خبر داد. 
حیدری در ادامه در رابطه با جنس های چینی که وارد کشور می شوند گفت: جنس های چینی از لحاظ کیفیت و قیمت با جنس های ایرانی قابل رقابت نیستند و جز ضرر به سلامت پا و ظاهر زیبا هیچ منفعتی برای پا ندارند.
وی در پایان وجود دستفروشان در مرکز شهر را ضرر به کسبه های بازار دانست و گفت: دستفروشان شاید در امر اشتغال زایی موثر باشند که این یک هزینه ی غلط است و مسئولین شهر با ایجاد یک مکان ثابت و ایجاد بازارچه می تواند آنها را ساماندهی کنند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار