شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۵۱۱۶
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۲ - ۱۷:۴۹

شوشان - سرویس کسب و کار : رئیس اتحادیه صنف تودوزی اتومبیل با اشاره به پیشینه ی اتحادیه گفت: این اتحادیه از سال 1363 بصورت رسمی فعالیتش را آغاز کرده است، البته ناگفته نماند اتحادیه قبل از انقلاب اسلامی به دلیل آنکه با اتحادیه رنگ آمیز اتومیبل مشترک بوده است بصورت رسمی به ثبت نرسیده اما با ایجاد مجامع  امور صنفی تولیدی، توزیعی و قانون نظام صنفی و تفکیک اتحادیه ها از یکدیگر موجب شد تا این اتحادیه فعالیت خود را بصورت مستمر و رسمی آغاز نماید. 

 رحیم پورملکی از فعالیت 157 اعضاء تحت پوشش که 137 واحد صنفی دارای پروانه کسب و  20 واحدصنفی اقدام به کسب مجوز نموده اند خبر داد.

وی با بیان اینکه این اتحادیه  دارای 7 رسته تحت پوشش می باشد اظهار کرد: تودوزی اتومبیل، تولید و نصب و فروش روکش اتومبیل، تولید نصب و کف های اتاق و صندوق های عقب خودروهای مختلف، تولید و فروش صندلی ها ی خودرو، داشبردسازی و فایبر گلاس، تولید و فروش چادر و خیمه، تولید و توزیع وسایل تودوزی، دوخت و نصب انواع پرده اتومیبل از جمله رسته های تحت پوشش این اتحادیه می باشند.

وی خاطر نشان کرد: از  جمله خصوصیات بارز و قابل تحسین این اتحادیه میتوان به هئت مدیره زحمت کش که بصورت افتخاری بدون دریافت هیچ حقوقی در اتحادیه مشغول بکار هستند اشاره نمود.

وی همچنین از برگزاری کلاس های  آموزشی جهت ارتقاع سطح کیفی و  ارتقاع سطح معلومات اعضاء تحت پوشش توسط کارشناسان  خبر داد.

پور ملکی ادامه داد: با ورود خودروها به عصرجدید و تکنولوژی های جدید و بروز شدن آنها فعالیت رسته های تحت پوشش این اتحادیه به حیطه فراموشی سپرده می شود، سعی بر آن داریم با دریافت اطلاعات جدید اعضاء را آموزش دهیم تا از تعطیلی های احتمالی واحدها  در آینده جلوگیری به عمل آوریم.گفتنی است با ورود قطعات آماده شده توسط شرکت ها مختلف و یکبار مصرف بودن قطعات فعالیت در این عرصه برای اعضاءبسیار مشکل است و ضرر وزیان های سنگینی را در این خصوص متحمل می شوند.

وی افزود: متاسفانه از مهمترین مشکلاتی که اعضای این اتحادیه داشته و دارند، مشاغلی است که از سوی اتحادیه های دیگر پروانه کسب دریافت می کنند، این شرایط گاهی تنش های مالی و روحی و روانی را برای  اعضاء بوجود می آورد.

پور ملکی با بیان اینکه قشر جوان بی کار در جامعه ما بسیار زیاد هستند به  دلیل آنکه ورود به این عرصه ملزم سرمایه هنگفتی نمی باشد جوانان بسیاری به این رسته روی می آورند، عنوان کرد:برای این قبیل افراد دوره های آموزشی توسط اتحادیه و مجمع امور صنفی تولیدی خدماتی برگزار می گردد تا بتوانند مهارت های خود را تقویت و با آیین نامه و قوانین نظام صنفی آشنایی کامل داشته باشند.

وی بایبان اینکه تحریم ها شرایط  اقتصادی بدی را برای اصناف بوجود آورده اند و تأثیر آن را نمی توانیم نادیده بگیریم گفت:بعضی از قطعات خودروها از کشورهای همجوار تهیه می گردند با وجود تحریم ها و نبود ثبات در قیمت ارز اثرات منفی را در بازار داشته و خواهد داشت این درحالیست که با دست توانمند صنعتگران و خلاقین کشورمان توانسته ایم با اجناس ایرانی در برابر تحریم ها مقاوت و توان بیشتری داشته باشیم و اثرات منفی تحریم ها را خنثی کنیم.

پور ملکی خاطر نشان کرد:از جمله مهمترین مشکلات اعضاء این اتحادیه پرداخت بیمه 30 درصدی به تامین اجتماعی می باشد؛در گذشته اعضاء تنها 10 درصد حق بیمه را پرداخت می کردند با تصمیمات و اعلام  بخشنامه های که  از طرف دولت وقف  صورت گرفت حق بیمه از 10 درصد به 30 درصد افزایش پیدا کرداین در حالیست که رسته های تحت پوشش اتحادیه از مشاغل ضعیف بشمار می آیند و توان پرداخت بیمه با 30 درصد راندارند. بدیهی است برگرداندن حق بیمه با درصد گذشته کمک شایانی به این قشر در سراسر کشور خواهد نمود.

 رئیس اتحادیه صنف تودوزی اتومبیل در پایان اظهار کرد:از سازمان صنعت،معدن و تجارت خواستاریم تا در صدد حل مشکل تداخل صنفی که در سطح شهر به وفور دیده می شود بر آیند این موضوع موجب شده تا واحدهای صنفی با مشکلات عدیده ایی از جمله تعطیلی برخی واحدها به دلیل درآمد کم رو به رو شوند.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار