شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۵۱۱۷
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۲ - ۱۷:۵۰
شوشان - سرویس کسب و کار : رئیس اتحادیه تولیدکنندگان تیرچه وبلوک و تولید کنندگان بتن آماده  استان خوزستان با اشاره به اصول اساسی کاری اتحادیه اظهار داشت:این اتحادیه سه رکن اساسی ساختمان شامل فنداسیون،اسکلت،سقف ساختمان را تشکیل می دهد.گفتنی است تمامی نیروهای فنی بخصوص اسکلت های بتنی باید توسط اتحادیه تیرچه و بلوک خوزستان تأیید و برای کار معرفی و به مرحله ی اجرا گذاشته شوند.
 مهران عبداللهی از فعالیت 380 واحد صنفی تولیدی، اجرایی و دارای پروانه کسب و 1000 واحد غیر مجاز که فاقد صلاحیت صنفی و عدم کسب کارت مهارت فنی در سطح شهر می باشند خبر داد.
وی یادآور شد: از مهمترین اقداماتی که از سوی این اتحادیه صورت گرفته است، آموزش 400 واحد صنفی می باشد که کارت مهارت را از سوی سازمان فنی حرفه ای دریافت کرده اند. شایان ذکر است جهت دریافت پروانه کسب و رتبه بندی آنها اقدام شده است، ولی تا زمانی که سازمان نظام مهندسی و شهرداری همکاری لازم را نکنند، نمی توانیم به آنها هویت دهیم و یا کارفرمایان را جهت اسکلت کار مورد نظر راهنمایی کنیم.


عبداللهی خاطر نشان کرد: از جمله مشکلات عمده ای که این روزها با آن دست و پنجه نرم می کنیم  وجود اسکلت کاران بدون هویت از نظر صنفی می باشد که با داشتن 2 سطل و یک دستگاه میکسر 200 لیتری و با حداقل امکانات اقدام به عقد قرار دادهای میلیونی با مالکین ساختمان هایی که قصد احداث اسکلت بتنی در طبقات را دارند می نمایند.
وی ادامه داد:این قبیل افراد با کوچکترین ایراد از طرف مشاوران و مهندسین برتر به دلیل آنکه نصف پولشان را دریافت نموده اند  کار را ترک می کنند و آنها را مجبور می کنند تا با سیستم کاری ناظرین و اجرا کنندگان کنار بیایند.
این در حالی است که اگر اجراکنندگان از اعضاء اتحادیه باشند با تعهدات ثبتی و دادن آزمون هایی از طریق سازمان فنی حرفه ایی دارای صلاحیت می باشند وبا مواجه شدن  هر گونه تخلف از سوی آنها منجر به خسارات  مالی هنگفتی می شوند.
وی افزود:مالکین برای عقد قرارداد می توانند به سایت  اتحادیه و با تماس به اتحادیه از معتبر بودن و افراد دارای پروانه کسب که صلاحیت صنفی دارند یا عدم پروانه کسب  آنها مطلع شوند.
عبداللهی گفت:عقد قراردادهایی که با امضاء و تأییدیه سه ارگان از جمله مالک، تولیدکننده واتحادیه تولیدکنندگان تیرچه و بلوک باشد معتبر بوده  ودر غیر این صورت باید متوجه غیر قانونی و فاقد پروانه کسب بودن کار شد.
وی با بیان اینکه این قبیل مشکلات از سوی سازمان نظام مهندسی نشأت می گیرند عنوان کرد: سازمان نظام مهندسی متولی صنعت ساخت و ساز در استان می باشد. بعنوان مثال دلیل اصلی تخریب برخی ساختمان ها عدم رعایت اصول ساختمان سازی در شهر می باشد. بنابراین عدم مدیریت صحیح موجب شده تا این قبیل مشکلات در شهر وجود داشته باشد.
وی با اشاره به اینکه اتحادیه می تواند بازوی راست دستگاههای اجرایی سازمان نظام مهندسی باشد تصریح کرد: سازمان  نظام مهندسی با اتحادیه تیرچه و بلوک  همکاری لازم را ندارد و اگر کنترل اسکلت کاران بتنی توسط اتحادیه تولیدکنندگان تیرچه و بلوک استان صورت گیرد بطور یقین می توان مشکلات ساختمان های بتنی را به حداقل رساند زیرا اتحادیه توان آن را دارد تا با متخلفین برخورد جدی تری داشته باشد.
وی اظهار کرد : مکاتبات زیادی در این خصوص با سازمان نظام مهندسی و راهکارهایی چون تهیه فرمت معرفی کارفرمایان به اتحادیه اعلام شده متأسفانه در این راستا هیچ گونه اقدامی از سوی سازمان نظام مهندسی صورت نگرفته است.
وی تصریح کرد: اتحادیه در سال 1392 تفاهم نامه ایی جهت کنترل استاندارد شدن مصالح ساختمانی در شرکت های تولید کننده با اداره استاندارد استان خوزستان منعقد نمود و در این راستا آزمایشگاهی بعنوان آزمایشگاه همکار با دارا بودن صلاحیت فنی توسط اداره استاندارد صادر گردید. 
عبداللهی خاطر نشان کرد :با هرج و مرج های موجود و فروریختن ساختمان اسکلت بتنی  واقع در اهواز  منطقه کوی باهنر (سیصد دستگاه) ساختمان9 طبقه ودر  سایر نقاط شهر و فروریختن سساختمان تجاری در تقاطع خیابان 9 کیانپارس نبش خیابان وهابی نمایانگر واقعیت تلخی می باشد که چنانچه سازمان نظام مهندسی با اتحادیه ها ی صنف صنعت ساختمان همکاری ننماید همچنان جان شهروندان بدلیل عدم مدیریت در سازمان نظام مهندسی در خطر می باشد. و به سرمایه های ملی آسیب وارد می نمایند.
 رئیس اتحادیه تولیدگنندگان تیرچه و بلوک و تولیدکنندگان بتن آماده  استان خوزستان در پایان اظهار امیدواری کرد و گفت: به امید روزی که مسئولین با تصمیم گیری های صحیح از خسارات به شهر و مردم جلوگیری کنند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار