شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۵۱۱۸
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۲ - ۱۷:۵۲
شوشان - سرویس کسب و کار : رئیس اتحادیه رنگ آمیز اتومبیل اهواز با اشاره به پیشینه اتحادیه گفت: این اتحادیه از سال 1351 بصورت رسمی آغاز به فعالیت نموده است. وی خاطر نشان کرد:از سال 1368 عضو فعال اتحادیه بوده است  و در حال حاضر به مدت 2 دوره ریاست  اتحادیه  را بر عهده داشته است.
کریم سواری همچنین  از فعالیت 170  واحد صنفی دارای پروانه کسب و 100  واحد صنفی غیر مجاز که برای اخذ پروانه کسب اقدام نموده اند و صدور مجوز برای این دسته در حال اجرا می باشد خبر داد.
وی بابیان اینکه اتحادیه رنگ آمیز اهواز رسته های تحت پوشش ندارد عنوان کرد: با توجه به تخصصی بودن این شغل رسته ایی تحت پوشش اتحادیه نمی باشد متأسفانه همان طور که اتحادیه دیگر از تداخل های  شغلی در امان نیستند در این اتحادیه تداخل شغلی دیده می شود ولی خوشبختانه تداخل  صنفی به شدت اتحادیه های دیگر نمی باشد و کمتر به چشم می خورد.
وی ادامه داد: تداخل صنفی این اتحادیه با صنف صافکاران اتومبیل می باشد بطور مثال صافکار اتومبیل در واحد خود برای اینکه به کار مشتری سرعت بخشد یک نقاش می آورد بدیهی است اگر در واحد صنفی صافکار فعالیت داشته باشند این موضوع را تشدید می کنند در غیر این صورت هیچ گونه تداخل صنفی را ایجاد نمی کند.


وی با بیان اینکه وظیفه اصلی اتحادیه نظارت بر عملکرد اعضای تحت پوشش می باشد گفت: از جمله مهم ترین خدمات اتحادیه رنگ آمیز اتومبیل به اعضاء تحت پوشش می توان معرفی آنها به بانکها برای دریافت تسهیلات ومعرفی به ارگانهای دولتی را عنوان کرد، که به اعضاء دارای پروانه کسب می دهد.
سواری با اشاره به اینکه تحت پوشش درآوردن اعضاء و شناسایی آنها در سطح شهر از جمله مهم ترین اقداماتی است که برای ساماندهی این اتحادیه صورت گرفته است گفت:با برگزاری جلسات مکرر سعی برآن داشته ایم تا بصورت مدون بخشنامه ها و دستوالعمل های سازمان صنعت، معدن و تجارت را برای ار تقاع سطح کیفی به اعضاء اعلام نماییم.
وی همچنین از برگزاری کلاس های  آموزشی در اتحادیه و سازمان صنعت ،معدن و تجارت جهت فراگیری قانون نظام صنفی خبر داد.
وی افزود:این اتحادیه از 5 کمیسیون  از جمله کمیسیون رسیدگی به شکایات،  کمیسیون حل اختلاف، کمیسیون فنی، کمیسیون آموزش، کمیسیون  بازرسی تشکیل می شود گفتنی است هر کدام از این  کمیسیون ها  نقش بسزایی جهت حل مشکلاتی که در اتحادیه بوجود می آید سهیم هستند.
وی با اشاره به اینکه در سطح شهر اهواز واحدهای غیر مجاز به وفور دیده می شود اظهار کرد: واحدهای فاقد پروانه کسب از اداره اماکن عمومی و مجمع امور صنفی تولیدی خدمات فنی شناسایی می شوند و پس از اخطاریه های پی در پی چنانچه در صدد دریافت پروانه کسب برنیایند واحدهای صنفی این قبیل افراد پملمپ می شود.
سواری فروش قطعات رنگ شده توسط واحدهای غیر مجاز  به عنوان رنگ فابریک کمپانی که در بازار عرضه می شوند را از جمله مهمترین مشکلات اتحادیه بیان کرد گفت:افراد سود جو بدون پروانه کسب در حومه شهر قطعات رنگ شده ایی را به عنوان رنگ اصلی یک شرکت مانند ایران خودرو بنا بر بی اطلاعی مردم از اصلی بودن اجناس به خریداران بعنوان قطعات رنگ شده کمپانی عرضه می کنند ،گفتنی است این واحد های فاقد پروانه کسب و فاقد صلاحیت فردی از اداره اماکن عمومی  می باشندو هیچ گونه مجوزی از اتحادیه دریافت نکرده اند و از لحاظ قانونی می توان از آنها بعنوان متقلب و کلاهبردار نام برد.
وی ادامه داد:به دلیل عدم صلاحیت صنفی قطعات رنگ شده تقلبی را با قیمت گران تر از کمپانی به مردم می فروشند و بعد از مدتی خریداران با خراب شدن قطعات روبرو می شوند که موجب شکایت مردم به اتحادیه می شود و  برای اتحادیه رنگ آمیز اتومبیل مشکلاتی از قبیل  افزایش روزانه شکایات مردمی را در پی خواهد داشت.
وی در پایان اظهار کرد: وجود واحد های صنفی غیر مجاز روز به روز در سطح شهر و حومه در حال افزایش می باشند و اگر چاره ای برای این واحده نیندیشیم مشکلات بیشتری را هم برای اتحادیه و هم برای شهروندان به وجود می آورند.از سازمان حمایت از مصرف کننده و اداره اماکن خواستاریم به این قبیل  معظلات  رسیدگی مستقیی داشته باشند تا دست کلاهبرداران در سطح شهر کوتاه شود.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار