شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۵۱۲۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۲ - ۱۷:۵۳
صنف نان فانتزی از جمله مشاغل سخت به شمار می آید چراکه واحدها ی صنفی برای اینکه بتوانند محصولات تازه ای را به مردم بدهند از ساعت 4 صبح تا 11 شب و بدون وقفه مشغول به کار می باشند
شوشان - سرویس کسب و کار : رئیس اتحادیه نان سفید پز و نان فانتزی با اشاره به اینکه عمده ترین فعالیت اتحادیه در بخش صدور پروانه کسب می باشد اظهار کرد: با این حال پس از اجرای طرح  هدفمندی یارانه ها به دلیل اینکه برای دریافت سهمیه آرد با محدودیت مواجه شده ایم قادر به جذب همکاران جدید در این صنف نمی باشیم.
فرهاد مختاری خاطر نشان کرد: افرادی که می خواهند در این صنف سرمایه گذاری کنند باید در وهله ی اول از طرف 5 اداره که شامل اداره بهداشت، سوء پیشینه، عدم اعتیاد، شهرداری و اداره دارایی می باشند، معرفی شوند و در صورتیکه از آنها استعلام مثبتی دریافت کردند می توانند ظرف مدت 15 روز از طرف اتحادیه پروانه کسب دریافت نمایند و فعالیت خود را آغاز نمایند.
وی گفت:این اتحادیه تولید انواع  نان های حجیم و نیمه حجیم که شامل نان باگت، نان بربری،شیرمال،نان همبرگر،سوخاری و تعداد اندکی شیرینی جات مانند کیک فنجانی و کشمشی می باشند را در بر می گیرد.
وی یاد آور شد:باتوجه به اینکه عمده فعالیت کاری این اتحادیه با محصولات اولیه مانند آرد،شکر،روغن انجام می شود، در خصوص آرد، دولت امکاناتی را در اختیار واحدها گذاشته است این در حالی است که از اوایل سال 1392 سهمیه بندی آرد مجدداً صورت گرفته است.
مختاری گفت: به غیر از شکر و روغن 37 محصول مختلف وجود دارد که در تولید نان از اهمیت بالایی برخوردارند که این اقلام می بایست به صورت آزاد تهیه شوند.


وی بیان کرد: این اتحادیه تا سال 1388، 112 واحد صنفی را تحت پوشش خود داشت، اما پس از هدفمندی یارانه ها و آزاد شدن سهمیه آرد با تلاش های فراوان این تعداد به 195 واحد صنفی افزایش یافت. این در حالی است که واحدهای صنفی غیر مجاز نیز به حداقل رسیدند.
مختاری بابیان اینکه در سال های گذشته شهروندان از نان فانتزی استقبال خوبی  داشته اند و همین امر موجب شده تا در نحوه ارایه خدمات مطلوب دقت نظر بیشتری داشته باشیم، گفت: صنف نان فانتزی از جمله مشاغل سخت به شمار می آید چراکه واحدها ی صنفی برای اینکه بتوانند محصولات تازه ای را به مردم بدهند از ساعت 4 صبح تا 11 شب و بدون وقفه مشغول به کار می باشند.  
مختاری با اشاره به رسته های تحت پوشش این اتحادیه گفت:نان فانتزی، پیراشکی یزي، نان قندی پزی، خشکه پزی و برنج کوبی از جمله رسته های تحت پوشش این اتحادیه می باشند.
وی همچنین از تعیین نرخ 10 الی 15 درصدی براساس تورم سالیانه خبر داد.
وی خاطر نشان کرد: از جمله مشکلات عمده ای که این روزها با آن  مواجه هستیم نبود گارکران متخصص در واحدهای صنفی می باشد،گفتنی است در 2 الی 3 سال گذشته با افزایش واحدهای صنفی به تعداد بیشتری کارگر نیاز داریم این در حالی است که کارگران تخصص کافی در کار را ندارند به همین علت با برگزاری کلاس های آموزشی سعی بر آن داریم تا این کمبود در واحدهای صنفی کاهش یابد.
مختاری با اشاره به اینکه در این اتحادیه با مشکلات دیگری از جمله سهمیه بندی آرد روبرو هستیم عنوان کرد: واحدها بر مبنای تولیدشان نمی توانند آرد تهیه نمایند و در تولیدشان محدودیت دارند.
وی ادامه داد: متأسفانه با وجود تورم های روزانه درکشور قیمت مواد اولیه روز به روز تغییر میکند بعنوان مثال در اوایل سال شکر را کیسه ای 65 هزار تومان  از درب کارخانه تهیه می کردیم  این در حالی است که این رقم به 95 هزار تومان رسیده است، این موضوع موجب می شود تا تمام سال بار گرانی مواد اولیه را تحمل نماییم تا در سال جدید بتوانیم نرخ های پیشنهادی را به تصویب رسانیم.
رئیس اتحادیه نان سفید پز ونان فانتزی در پایان اظهار کرد: با توجه به اینکه در سال های گذشته نان فانتزی جایگاه ویژ ه ایی بر سر سفره مردم پیدا کرده بود، به لحاظ کیفی سال به سال تغییرات عمده و قابل توجهی صورت می گرفت. بر همین اساس از مسئولین محترم استانداری، فرمانداری، سازمان صنعت و معدن و تجارت و اداره غله خواستاریم نگاه عمیق تری نسبت به این صنف داشته باشند. 
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
comment
comment
پسر اهواز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۱
comment
0
0
comment یکم به فکر کیفیت نان باشید نکه به فکر افزایش فروش حالا فروش افزایش یافت که چی / بابا راجب کیفیت بگید
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار