شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۵۱۲۳
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۲ - ۱۷:۵۶
شوشان - سرویس کسب و کار : رئیس اتحادیه تعمیرکاران موتورسیکلت و موتور قایق دریایی با اشاره به پیشینه ی اتحادیه گفت : این اتحادیه از سال 1364 به صورت رسمی به ثبت رسیده است و در همان سال آغاز به فعالیت نموده است.
صادق هویزه با بیان اینکه یک دوره 4 ساله رئیس اتحادیه بوده است و در این مدت اقدامات مهمی جهت ساماندهی اتحادیه صورت گرفته است اظهار داشت: از آغاز به کار در اتحادیه ، اتحادیه وضعیت بسیار نابسامان و نامطلوبی داشت با همکاری هیئت مدیره اتحادیه و کارمند زحمتکش آن سعی برآن داشته ایم تا اتحادیه را از وضعیت قبلی به وضعیتی مناسب و مطلوب سرو سامان دهیم و تمامی بدهی هایی که اتحادیه  می بایست به مجمع امور صنفی تولیدی خدمات فنی و کارمندان اتحادیه دهد را پرداخت نماییم. 
وی ادامه داد: با اداره راهنمایی و رانندگی و سازمان نیروی انتظامی توانسته ایم همکاری متقابلی برقرار نماییم تا از جمع آوری موتورسیکلت هایی که بیشتر پارکینگ ها را به خود اختصاص داده اند و بعضی ها از تلاش برای بیرون آوردن موتورها دست برداشته اند جلوگیری به عمل آید.
بدیهی است تنها موتورهای سرقتی و آن دسته که مورد خاصی دارند باید در پارکینگ نگهداری شوند این درحالی است که اگر جمع آوری موتورسیکلت ها در سطح شهر رواج پیدا کند بیکاری واحدهای صنفی را به همراه خواهد داشت. 
وی خاطر نشان کرد: از جمله رسته های تحت پوشش این اتحادیه می توان به تعمیرکاران دوچرخه، تعمیرکاران موتورسیکلت ، تعمیرکاران موتورهای قایق های دریایی ، تعمیرکاران کمپکتور، چمن زن و سمپاشی، موتورهای بنزینی زمینی و تولید هوا با سوخت بنزین، تعمیرات برق بنزینی تک سیلندر اشاره نمود. 
وی همچنین از فعالیت 105 واحد صنفی دارای پروانه کسب و 35 واحد صنفی غیرمجاز و 12 واحد صنفی در حال اقدام به دریافت پروانه کسب خبرداد.


هویزه با بیان اینکه تعیین نرخ دستمزدی واحدهای صنفی اتحادیه براساس تورم موجود در کشور تغییر می کند اظهار داشت: تعیین نرخ دستمزدی تعمیرکاران موتورسیکلت برمبنای تسهیلات ارائه شده متفاوت می باشد نمی توان از یک نرخ نامه ثابت پیروی کرد. بنابراین با در نظر گرفتن نرخ دستمزدی منصفانه ، تعمیرکاران می توانند بحقشان برسند در حق مشتری اجهافی صورت نگیرد.
وی افزود: از جمله مهمترین مشکلاتی که در این اتحادیه با آن مواجه هستیم می توان به تداخل شغلی فروشندگان لوازم یدکی موتورسیکلت ما تعمیرکاران موتورسیکلت اشاره کرد همان طور که کلیه ی واحدها از تداخل شغلی در امان نمی باشد این اتحادیه هم از این شکل مستثنی نیست.
هویزه ادامه داد: واحدهای صنفی فروشندگان لوازم یدکی موتورسیکلت برای سرعت بخشیدن به کار مشتری یک تعمیرکار موتورسیکلت را در واحد صنفی مشغول به کار می کنند که این موضوع موجب می شود تا تداخل شغلی پررنگ تر به چشم بخورد. 
وی یاد آور شد : اگر مشتری نسبت به این واحدها که فاقد پروانه کسب و بصورت غیرقانونی فعالیت دارند شکایتی داشته باشد هیچ اتحادیه ایی جوابگوی این شکایت نمی باشد.
هویزه با بیان اینکه جمع آوری موتورسیکلت ها در سطح شهر توسط اداره راهنمایی و رانندگی و سازمان نیروی انتظامی موجب تعطیلی واحدهای صنفی می شود عنوان کرد: جمع آوری موتورسیکلت ها بنابر دلایل نامخشص تعطیلی واحدهای صنفی دارای پروانه کسب را به همراه دارد که این موضوع موجب می شود تا واحدها به مشاغل دیگر همچون مسافرکشی ، سیگارفروشی بروری دکه ها روی آورند.
بنابراین تنها موتورسیکلت غیرمجاز و به سرقت رسیده که مشکوک می باشد باید جمع آوری شود و در پارکینگ نگهداری شوند .
وی با اشاره به اینکه از اعضاء اتحادیه بدلیل عدم پرداخت حق عضویت رضایت کاملی ندارد تصریح کرد: عدم استقبال اعضاء برای پرداخت حق عضویت سالانه به اتحادیه از جمله مشکلات دیگریست که اتحادیه با آن روبرو می باشد . این موضوع موجب می شود تا برای آنان بصورت مکرر اخطاریه هایی ارسال شود، گفتنی است حق عضویت واحدها سالانه به مبلغ 100 هزار تومان می باشد و نمی توان گفت به دلیل عدم توان مالی می باشد زیرا این رقم بسیار ناچیز و پایین است.
هویزه خاطر نشان کرد: شهروندان دیدگاه مناسبی نسبت به موتورسیکلت ندارند و به آن به عنوان یک وسیله ی نقلیه اغتشاشگر نگاه می کنند بنابراین باید استفاده بهینه از موتورسیکلت را در سطح شهر نهادینه کنیم.
رئیس اتحادیه تعمیرکاران موتورسیکلت و موتورقایق دریایی در پایان اظهار داشت: از مسئولین مجمع امور صنفی تولیدی خدمات ثبتی و سازمان صنعت معدن و تجارت خواستاریم با این صنف همکاری بیشتری داشته باشند و ما را در این مسئولیت حمایت و کمک نمایند. 

comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
comment
comment
یه بنده خدا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۴
comment
0
0
comment شما خوب به مسایل اشکاره کردین ممنون ولی چرا اقدام به جمع اوری صنفهای موتورسیکلت غیر مجاز نمیکنید چرا با اتحادیه لوازم یدکی موتر سیکلت همکاری نمیکنید تا تداخل صنفی ایجاد نشود در منطقه منبع اب واحد های صنفی زیادی وجود دارد که غیر مجاز اقدام به کار میکنند در صورتیکه شما حق عضویت سالانه از کسانی که پپروانه کسب دارند طلب میکنید که ار لحاظ قانون وشرع حق این صنفها اجهاف شده است چرا اقدام به سرمایه گذاری در مسکن مهر نمیشوید تا تشویقی برای بقیه که عدم پروانه کسب دارند بشود گفتنی زیاد است و عمل کم یه پیشنهاد ویژه برای شما وهمکاران لطفا شخصا وارد عمل شوید واز نزدیک وملموس با واحد های صنفی ارتباط برقرار کنید تا از مشکلات انها با خبر شوید
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار