شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۵۱۲۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۲ دی ۱۳۹۲ - ۱۷:۵۷
شوشان – سرویس کسب و کار : رئیس اتحادیه صنف ابزار یراق و آتش نشانی شهرستان اهواز با اشاره به اینکه قبل از انقلاب اسلامی  بصورت ادغام با 5 اتحادیه دیگر با یک نام فعالیت داشتند اظهار داشت: این اتحادیه از اوخر سال 1360  و اوایل سال 1361 به صورت رسمی به ثبت رسیده است و در همان سال از دیگر اتحادیه ها مجزا شده و بصورت مستقل آغاز به فعالیت نموده است. نعمت اله خادم خاطر نشان کرد : از جمله رسته های تحت پوشش این اتحادیه می توان به ابزار صنعتی، بنایی، قفل لولا، آتش نشانی، نصب دزدگیر اتومبیل اشاره نمود.
خادم با اشاره به مهم ترین اقداماتی که جهت ساماندهی اتحادیه صورت گرفته است اظهار داشت: با همکاری هئیت مدیره و اعضاء تحت پوشش توانسته ایم مکان کنونی اتحادیه را خریداری نمائیم گفتنی است تا  کنون 9 مرحله انتخابات هئیت مدیره در این اتحادیه صورت گرفته است و این جانب در سمت خود فعالیت داشته ام. وی با بیان اینکه تحریم ها در وضعیت گرانی کشور  بخصوص استان خوزستان نقش بسیار تأثیر گذاری داشته است عنوان کرد : وضعیت گرانی با تحریم های موجود در کشور  و همچنین هزینه ها ی دستمزد کارگران،هزینه های مصرفی برق، آب، گاز، تلفن و ... تأثیر بسزایی دارند. نمی توان آن را نادیده گرفت.
وی ادامه داد:موضوع گران فروشی و تخلفات گران فروشان بیشتر توسط فاقدین پروانه کسب که بصورت غیر قانونی فعالیت دارند به چشم می خورد؛ بدیهی است هر واحد صنفی باید تنها درصد سودی را که توسط سازمان حمایت از مصرف کننده به آنها ابلاغ و مشخص می شود را بر اجناس و کالا ها اضافه نمایند،این در حالی است که برخی واحدهای صنفی غیر مجاز به دلیل بی اطلاعی یا شاید بطور عمد گران فروشی می کنند.
خادم خاطر نشان کرد: باید مسئله گران فروشی را از مراکز مبدأ همچون تهران که واردات کلیه کالاها در آنجا صورت می گیرد ریشه یابی نماییم. چنانچه از مرکز، نظارت دقیق و برنامه ریزی شده ایی داشته باشیم می توانیم جلوی، این گرانی ها کمر صاف کنیم تا تمامی راه ها برای واحدهای غیر مجاز که گران فروشی می کنند بسته شود.


وی همچنین از فعالیت 510 واحد صنفی دارای پروانه کسب  در صنف خود خبر داد.  نعمت اله خادم با اشاره به اینکه  واحدهای صنفی بدون پروانه کسب در صورتی که برای دریافت پروانه کسب از مرحله مراجعه به اتحادیه های صنفی تا مرحله دریافت اقدام نکنند پلمپ می شوند افزود:با اجرای ماده 27 قانون نظام صنفی از طریق اتحادیه های مربوط،به دستگاه های اعمال کننده جرایم معرفی و پلمپ می شوند.
وی ادامه داد: واحدهای غیر مجاز علاوه بر جرائم سنگین مقرر در قانون  مشمول افزایش و چندین برابر شدن تعرفه های آب،برق، گاز، تلفن، عوارض شهرداری و دارایی خواهند شد.
رئیس اتحادیه صنف ابزار یراق و آتش نشانی شهرستان اهواز در پایان اظهار داشت : واحدهای صنفی غیر مجاز هر چه سریع تر نسبت به دریافت پروانه کسب اقدام کنند تا با دریافت پروانه کسب هم قانون مند شوند و هم از پلمپ شدن واحد صنفی  و متحمل شدن جریمه های سنگین مضاعف جلوگیری به عمل آید.
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
comment
comment
محمد قناتی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۱۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۰
comment
1
0
comment با ارزوی موفقیت وسلامتی برای شما.(محمد قناتی-جزء کوچکی از خانواده بزرگ ابزار فروشان اهواز){جنرال ابزار}
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار