اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۵۱۳۷
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۲ - ۰۱:۴۰
هشت سال جنگ تحميلي عراق عليه ايران كه از سال 1359 آغاز گرديد بر محروميت ها و خرابي هاي اين ديار روز به روز افزود تا اين كه در تاريخ 2 فروردين 1361 عمليات غرور آورين فتح المبين آغاز گرديد و شوش از تيررس مستقيم گلوله هاي توپ و خمپاره ي دشمن بعثي آزاد شد و ساكنان اين شهر كه در آن زمان بخشي از شهرستان دزفول بود از ساير شهرستان هاي استان خوزستان و لرستان به وطن خود باز گشته و با انبوه مشكلات ناشي از هشت سال جنگي شدند كه صدام به سركردگي استكبار جهاني به وجود آورده بود .

عباس كرم الهي رئيس انجمن روزنامه نگاران به بهانه ي نخستين سفر رئيس جمهور و هيئت تبدير و اميد به خوزستان گفت :مسئولين از همان موقع تلاش همه جانبه ي خود را براي محروميت زدايي مناطق آسيب ديده ي جنگ به كار گرفتند و هر ساله بخش عظميمي از مشكلات كاهش مي يافت و براي ساكنان شوش اين روند رو به رشد چشمگير و قابل توجه است اما براي هر فردي كه براي اولين بار بخواهد به شوش سفر كند با مشكلات عديده اي مواجه مي شود .

هدف ما از انعكاس اين مشكلات يادآوري و در واقع رعايت رسالت خبرنگاري است كه مي بايست از طرفي نيازمندي هاي مردم را به مسئولين انتقال دهند تا پيگيري هاي جدي تري داشته باشند و از طرفي ديگر انعكاس عملكرد دولت كريمه ي جمهوري اسلامي به مردم قانع و كم توقع و شكرگذار پايتخت تمدن ايران زمين يعني شوش است تا اين پل ارتباطي مورد اعتماد مردم و مسئولين باشد .

مسئولين شهرستان شوش و استان خوزستان با اين مشكلاتي كه در زير اشاره مي شود آشنا هستند اما انعكاس اين گزارش به بهانه ي اولين سفر استاني رئيس جمهور ايران و دولت تدبير و اميد است تا شايد نسبت به افزايش بودجه ي خوزستان و شهرستان شوش مساعدت بيشتري در نظر گرفته شود .

1 ـ بيمارستان 160 تختخوابي شوش :

تنها بيمارستان شوش به نام نظام مافي كه در جوار جاده ي ترانزيت و بين المللي آبادان ـ تهران قرار دارد علاوه بر سيروس دهي به مردم شوش ، متحمل حوادث جاده اي به وسعت 100 كيلومتر است و كفاف پذيرش بيش از حد را متحمل مي شود و ار طرفي در بعضي از بخش ها مشكلات خاص خود را دارا مي باشد . پروژه ساخت دومين بيمارستان 160 تختخوابي كه تحت پوشش تأمين اجتماعي مي باشد در حد اسكلت بندي به حال خود باقي مانده و بر اثر بارندگي هاي پي در پي و سال به سال اين اسكلت بندي دچار زنگزدگي شده است . تكميل اين پروژه از نظرت سلامت ساكنان شوش تأثير مثبتي خواهد داشت .

2 ـ پایانه ي مسافربري برون شهري :

در سال هاي نچندان دور بدون نظر كارشناسي و با به كار گيري اعتبارات كلاني ساختمان پايانه مسافربري را تا 45 درصد ساختند اما كارشناسان ميراث فرهنگي به خاطر اينكه بناي اين پايانه در محدوده ميراث فرهنگي ساخته شده بود از ادامه كار جلوگيري كرده و ابتدا قرار شد بنايش جهت ساخت تغيير كاربري دهد و به دانشكده ي باستان شناسي تبديل شود ، اما اين مورد هم به فراموشي سپرده شد و هم اكنون مكاني براي تجمع معتادين به مواد مخدر شده است ... از طرفي بنگاه مسافربري كه در يك ساختمان استجاري مستقر بود به علت بدهي به مالك و شكايت مالك از مستأجر اين بنگاه توسط دايره اماكن نيروي انتظامي و دادگستري پلمپ گرديد و مسافران در سوز سرما خصوصا روزهاي باراندگي مي بايست در محيط باز بايستند و از طرفي از سيرويس بهداشتي هم درمضيقه هستند كه اين است نسبت به رفع اين مشكل هم چاره انديشي شود .

3 ـ طرح ملي جداسازي فاضلات از روخانه شاوور :

رودخانه ي شاوور از وسط شهر و از كنار پارك ساحلي عبور كرده به پشت حرم دانيال نبي(ع) مي رسد كه در فصل بهار كه مهمانان نوروزي و راهيان زيادي از اقصي نقاط كشور به شوش مي آيند ، در بعضي اوقات به خاطر گرما در اين رودخانه آب تني مي كنند ؛ اما از انتهاي بلوار مدرس غربي جنب تالار نيايش تا پائيت تر از حرم دانيال نبي(ع) فاضلاب شهر به طرف اين رود خانه ريخته مي شود كه اين به معضل ي است كه مردم شوش را مي رنجاند . پروژه ي جداسازي فاضلات از رودخانه ي شاوور يه طرح ملي است كه هم حمايت دولت را مي طلبد و هم مشاركت مردمي را تا آب رودخانه شاوور از هرگونه آلوده گي در آينده ي نچندان دور رها كردد .

4 ـ احداث پل دوم شهيد ناجيان 

سال هاست كه راهيان نور براي بازديد از مناطق عمليلتي فكه و فتح المبين مجبورند كه از روي پلي كاملا كم عرض عبور كرده و چنانچه مشيني از روبه دور بيايد مي بايست دنده عقب گرفته كه مايشن قبلي تردد نموده و سپس به راه خود ادامه دهد ... بارها مشاهده شده كه تكرافيك سنگيني به وجود خواهد آمد ـ مسئولين ذيربط چند سالي است كه قبل مساعدت مي دهند كه امسال نسبت به احداث پل دوم شهيد ناجيان اقدامات لازم به عمل مي آيد اما چندسالي است كه در حد حرف و حديث باقي مانده است .

5 ـ پل روگذر مقابل بيمارستان نظام مافي شوش :

در تاريخ 20 بهمن سال 1389 مراسم كلنگ زني اين پل به زمين زده شد و بنا به گفته ي مهندس حقايق پيمانكار پروژه در حضور مسئولين قول داد كه دقيقا دو سال بعد در ايام دهه ي مبارك فجر سال 1391 اين پروژه آماده ي بهره برداري خواهد شد . اما الان كه به دهه ي مبارك فجر سال 1392 ( يعني يك سال تأخير ) رسيده ايم ؛ اين پروژه هنوز در حد زير ساخت باقي ماننده است ... برخي مي گويند ميراث فرهنگي مانده احداث اين پروژه هستند و بعضي ديگر اظهار مي دارند نياز به اعتبار دارد .

6 ـ احداث پل فتح المبين هفت تپه :

اين پل كه قرار بوده در سال 1367 آماده و به بهره برداري برسد متأسفانه تا اين لحظه در حد نصب پايه هاي شمع در عمق آب و مقداري اسكلت بندي اوليه باقي مانده است . در صورتي كه اين پل به مرحله افتاده برسه مصادف هفت تپه به دزفول و شرهاي حومه را به حداقل كاهش مي دهند ... اين پل به نام فنح المبين است كه قبلا به آن پل دوبه مي گفتند .

7 ـ پارك بزرگ شهر :

سال هاست كه هم شهرداري و هم شوراي شهربه خبرنگاران ما مي گويند كه در سال آينده در نظر داريم كه به ميمنت دهه ي مبارك فجر اين پروژه ي اعظيم به بهره برداري مي رسند اما بعد از گذشته حدود 10 سال تنها بخش كوچكي از پارك بزرگ را احاث نموده كه براي ورزش صبح گاهي نيروي هاي مسلح و استقبال از مسئولين كشوري و استاني مورد استفاده قرار مي گيرد .

8 ــ پروژه پل ساحلي :

قبل از انتخابات شوراهاي اسلامي شهر و روستا قرار بود پلي بر روي رودخانه ي شاوور از پشت پارك ساحلي به ابراهيم آباد منتهي گردد كه از بار تكرافيكي بكاهد ... اما اكنون ته شهرداري نسبت به احداث اين پل پيگير است و نه شورداري ها .

9 ـ مجتمع سينمايي شوش :

هر چند از طرفي نماينده شهرستان شوش از اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي تقاضاي احداث يك مجتمع سينمايي در خواستار شده است اما تا مراحله ي اجرا و كلنك زني ممكنه است چند سالي طول بكشه .

10 ـ احداث خانه ي مطبوعات در شهرستان شوش :

متأسفانه نمايندگي هاي فروش مطبوعات در سطح شهرستان شوش با پرداخت هزينه هاي فراواناقدام به اجاره نموده مغازه جهت دفتر خود مي گرند و ايژن در حالي است كه هزينه اجاره را مي بايست شخصا بپردازند ؛ اما متأسفانه منبع درآمدي هم ندارند ، ايكاش مسئولين تدابيري بيانديشند كه شوش دا راي خانه ي مطبوعات گردد و نمايندگي هاي معتبر نشريان به صورت متمركز و جهت رفاه حال مردم از يك مكان واحد استفاده كنند .

11 ـ مهمانسرا و هتل :

خوشبختانه هر ساله تروريست هاي جهانگرد و مهمانان نوروزي و راهيان نورهر ساله از ابتداي ديماه تا پايان آخرين روز اريبهشت از ديدني هاي شهر بازديد مي كنند و حتي در بين از ميزباني جشنواره هاي استاني و ملي براي اسكان اين مهمانان در مضيقه خواهد شد و در نتيجه به خاطر نداشتن هتل و مهمانسرا از ماندن از طرفي مدعوين جشنواره هاي شوش را بر القايش خواهند بخشيد و از اين ديار مي روند .همچنين مهمانان نوروزي هم به خاطر همين مشكل در اين شهر ماندگار نمي شوند . در اين شهرستان منصرف شده و به شهرهاي ديگه مي روند .

يازده موردي كه گفته شد بخش كوچكي از مشکلات شوش مي باشند كه اميد است مسئولين ذيربط خصوصا دكتر سيد حسن روحاني رئيس جمهور و هيئت همراه نسبت به مردم كم توقع شوش مساعدت هاي لازم را به اداره ي فرهنگ و ارشاد اسلامي تحويل دهند .
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
انتشار یافته: ۵
comment
comment
سرخی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۴۸ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۳
comment
0
0
comment نوشتار خوبی است ولی سرشار از غلط املایی و تایپی. شایسته است توجه بیشتری شود.
comment
جوروند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
comment
0
0
comment از خبرنگار هوشیار و دلسوز و فهیم شوش که با درک موقعیت توانسته است بخشی از مشکلات شهر عزیز شوش را منعکس نماید متشکرم و امیدوارم رفتار ایشان جهت رفع محرومیت های استان الگویی برای خبرنگاران خوزستان باشد
comment
حسين خنيفر از تهران
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۴۹ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۴
comment
0
0
comment غلط املايي زياد دارد و مشخص است در پاسي از شب و با چشمهايي خواب آلود و صرفا به خاطر عشق به شوش تايپ كرده ايد ، اما نميه پر ليوان پررنگ و ستودني است ... من با قلم شما آشنا هستم در مقالاتي كه در گذشته از شما مطالعه كرده ام سر تعظيم در مقام قلمت فرو آورده ام ... ايكاش ديگر خبرنگاران خوزستان هم همانند شما قلمشان را در راه رضاي خدا به كار گيرند ... خسته نباشي
comment
ابی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۲ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۷
comment
0
0
comment برادر حسین خنیفر...شما هم غلط املایی داشتید...نیمه پر لیوان
comment
دوستار شوش
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۳:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۰۷
comment
0
0
comment اشکال نداره اقای مدیر سایت حالا دیگه نظر ما مهم نیست چرا نظر قبلی منو تو سایت در ج نکردی درسته حرف قلمبه سلمبه ننوشته بودم ولی تمامی حرفام درست بود یک بار دیگه هم میگم مشکل شوش بودجه نیست مشکل شوش بی خردی [...] و جیب پاره ی اوناست حال میخوایید قبول داشته باشید یا نداشته باشید چه بخوایید این نظر رو تو سایت درج کنید چه درج نکنید نکنید این یک واقعییت ومن همیشه به این نظر اعتقاد داشتم و دارم
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار