شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۵۱۷۲
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۲ - ۱۷:۲۶
شوشان : اینک که منتخب مردم مدبر و پر امید کشورمان،جناب دکتر حسن روحانی در سرایش شعرآغازین بازدید های استانی خود،خوزستان سرزمین حماسه و ایستادگی را به عنوان نخستین مقصد برگزیده اند، به روش و منش همه ی مردمان این دیار، سپاس قلبی خود را از این گزینش مدبرانه و خردمندانه باز میگوییم و گام های سترگ دولتش را با دل و جان می پذیریم و گفتن نکاتی چند را از باب یاد آوری و بیشتر نگری، بایسته و شایسته میدانیم.

نخست: آنکه گزینش استان خوزستان برای سفر نخست،خود روایتگراهمیت و ارجمندی این پاره از مام میهن و نشان دهنده ی جایگاه خوزستان در ساختار اقتصادی و سیاسی کشور است.در این میان آن چه که باید بیشتر و بیشتر در کانون توجه دولت تدبیرو امید قرار گیرد،گرفتن تصمیماتی از روی شناخت دقیق توانمندیی ها و تنگناهای خوزستان از یک سو و از سوی دیگر عملیاتی کردن این تصمیمات می باشد تا مردم این بخش از ایران، رسیدن به توسعه ی پایدار در همه ی زمینه ها را، به راستی و درستی و به دور ازهر گونه شعار زدگی شاهد باشند. چرا که خوزستان همواره از این بی توجهی ها با همه ی وجود رنج های بسیار برده است.

دوم آنکه: مشکلات زیست محیطی بسیاری هم چون میهمان ناخوانده (گرد و غبار)و کمبود آب آشامیدنی مناسب،سال هاست خوزستان و مردمش را رنجانده و گرفتار درد های بی درمان کرده است. در گذشته با سرسری گرفتن معضل ریزگردها ، شرایط به گونه ای پیش رفت که دیگر گویی بی ریزگردها بارمان بار نمی شود ودردمان درمان ندارد.اما اکنون که سخن از امید است و تدبیر، چشم ها چشم به راه نگاه کارشناسی و درمان اساسی این رنج بی پایان مردم است. افزون بر گرد و غبار،باران های اسیدی و آلودگی هوا هم به جمع دیگر بلایای طبیعی این استان افزوده شده و مردم را کلافه و سردرگم ساخته است. اینک اما تدبیری باید کرد دیگر گونه و اساسی، تا درد و رنج مردم کاهش یابد.
حمایت ویژه ریاست محترم جمهوری در کنار تلاش های استاندار دلسوز و پرتلاش خوزستان جناب دکتر مقتدایی و توجه دلسوزانه ی بانوی سبز ایران خانم دکتر ابتکار،می تواند امید را به جان و دل مردم بازآورد.در این جا توجه ویژه ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران را به خواسته ی بر حق اما دیده نشده ی مردم استان مبنی بر برقراری مجدد فوق العاده ی بدی آب و هوا که در قانون خدمات کشوری به روشنی آمده ولی با کمال تاسف به شکل درستی اجرا نمی شود، معطوف میداریم و خواهان بذل توجه مشخص و دقیق ایشان به این کمترین خواسته ی مردم هستیم. 

سوم سخن ما : خوزستان قالی هفت رنگ و خوش نقش بافته شده با تار و پود اقوام غیور و پرافتخار گونه گون است.این گونه گونی و رنگ رنگ بودن تهدید نیست ، بلکه فرصتی است فراهم آمده با هم دلی ،هم دینی و هم مذهبی که ادای دین خود را با شرف و خون به زبان های گونه گون در هشت سال ایستادگی و غرور با شمخانی ها ،جهان آرا ها ،هاشمی ها و بقایی ها و هزاران شهید شرافت و افتخار فریاد زده است.اقوام خوزستان مرزبانان هوشیار و وفادار دین و مهین بوده اند .هشت سال دفاع مقدس گواه این مرزبانی و ایران مداری می باشد. اما اکنون همه ی مردم این دیار از رنج های مشترک چون بیکاری رنج می برند.شایسته است منادی امید و تدبیر به پای سخن این مردم با گوش جان بنشیند و با عمق دل به چاره جویی و درمان آنها بپردازد.

چهارم: آنگونه که ریاست محترم جمهوری گفته اند،دولت یازدهم در پی کشاندن مردم به عرصه ی کارها و مشارکت دادن آن ها در فضای عمومی و سیاسی کشوراست.بی گمان احزاب محلی بهترین کانال این حضور و سرزندگی اجتماعی است.لذا بایسته و شایسته است وزارت کشور که موتور محرکه ی گسترش نهادهای مدنی است با همان چشم که به احزاب ملی و مرکز می نگرد به احزاب محلی و استانی بنگرد تا در سایه توجه و سیاست های حمایتی دولت، این گونه احزاب و نهادها بتوانند به حیات خود در راستای گسترش فضای مدنی و سیاسی کشور ادامه دهند .
در پایان: از همه ی اقشار و اقوام استان در سراسر خوزستان می خواهیم از منتخب خود همانند گذشته با رویی باز و گشاده که خصلت مردمان جنوب کشور است،استقبال کنند تا در سایه ی حضور شما، شاهد توجه ویژه دولت به استان خوزستان باشیم.
سازمان دانشجويان و دانش آموختگان
استان خوزستان
( دی ماه یکهزارو سیصد و نود و دو)
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار