شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۵۱۸۰
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۲ - ۱۸:۵۹
شوشان - یوسف مندنی زاده الهی: اخیرا طی اطلاعیه ای بانک مرکزی صادر کرده و نام شش موسسه و بانک خصوصی را از فهرست بانک های دارای مجوز بانک مرکزی خارج کرده.
این خبر وقتی بیشتر قابل توجه می شود که بدانیم واقعا اگر این موسسات موفق نبوده اند و یا از حیث اقتصادی عمل کردی خلاف داشته اند پس چرا بسرعت جلوی اینها گرفته نشد؟ جرا باید سال ها از تاسیس بانک بگذرد و بعد جلب اعتماد مردم و مومنان و ایجاد هزاران حساب جدید و دریافت سرمایه های مردم و جذب هزاران جوان بیکار تحصیل کرده و ایجاد اشتغال و اعطاء وام های فروان و تقریبا سهل الوصول و درکنارسودهای خوب برای صاحبانشان و سهامداران البته استفاده هایی هم صاحب شده اند.
حال با این اوصاف واقعا این اطلاعیه بانک مرکزی چقدر موقع شناسانه و با تدبیر بوده و ایا در این شرایط حاکم بر اوضاع اقتصادی جامعه و وضعیت اشتغال این گونه برخوردها چقدر مدبرانه و از روی دلسوزی و کارشناسانه است .
بنظر نویسنده سپردن کارهایی از این دست یعنی حمایتااز خصوصی سازی همان عمل بفرموده و سفارشات همیشگی مقام معظم رهبری مدظله مبنی بر خصوصی سازی واجرای اصول قانون اساسی وواگذاری امور بمردم وموسسات خیریه مالیست.و باعث شفافیت هرچه بیشتردر اقتصاد وکم کردن عرض و طول دولت هاست و از طرفی ایجاد فضای رقابت و خدمت صادقانه واسان گرفتن بمردم بوده که "البته این منافاتی با دقت در اجرای قانون و بازرسی های دقیق ندارد و نکته قابل تقدر ازچنین موسساتی سهولت کارهای اداری واعطای وام ها با ضمانت های تک نفره ودر دسترس بودن آنها به علاوه پاسخگو بودن بیشتر در مقابل ارباب روجوع و مومنان است که خدمت صادقانه به چنین مردمی جز ثواب و حسن عاقبت پاداش نیکوی انهاست بشرط داشتن نیت خالص خدمت بخلق خدا.
چنین بانک هایی نیز یادشان نرود با سرمایه های اندک همین مردم ثروت های کلانی بدست اوردند که باید با کم کردن حقوق مالی وکارمزدهای خود ونیز سود وام ها وسهل تر کردن پرداخت وام و گذشت از برخی جرایم دیر کرد که متاسفانه شبه ربوی بودن هم دارد می توانند بیشتر از خود کارهای خوب ماندگاربرجای نهند. بامید دیدن تدبیر بیشتر در دولت باصطلاح تدبیر و امید
یا علی. 
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار