شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۵۲۳
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۰۸:۳۱

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اهواز اعلام کرد: با مصوبه وزارت بهداشت براي تأمين كادر مامايي شهرستان‌ها از طريق كنكور نيروهاي بومي را گزينش مي كنيم.

به گزارش ايسنا، دكتر رئيسيان تصريح كرد: با مصوبه وزارت بهداشت و جلب نظر وزير بهداشت براي تأمين كادر مامايي، پرستاري و ساير رشته هايي كه كمبود نيرو داريم، اين نيروها را امسال از طريق كنكور سراسري بصورت بومي هر شهرستاني گزينش می شوند و در همان شهرستان محل زندگي مشغول به كار خواهند شد.

وي با بيان اين مطلب كه در زمينه شاخص‌هاي سلامت مادران ارتقاي چشمگيري داشته‌ايم، افزود: توانسته‌ايم شاخص مرگ ومير مادران باردار را از 36 در هزار به 15 مورد در سال گذشته برسانيم كه اين عدد شاخص جهاني است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اهواز افزود: بايد تلاش كنيم اين شاخص را حفظ كنيم و حتي در ادامه آن را كاهش دهيم كه اين امر جز با كمك و تلاش و دقت شما ماماها امكان پذير نيست.

وی گفت: از جمله اقدامات انجام شده براي رفاه هر چه بيشتر ماماها مي توان به افزايش تعداد آنها در مراكز بيمارستاني و همچنين پرداخت و اصلاح كارانه ها اشاره کرد.

دكتر رئيسيان در پايان گفت: يكي از برنامه هاي مهم امسال دانشگاه جدي گرفتن طرح ماما در بيمارستان‌ها و ساير مراكز است كه بر طبق آن دانشجويان مامايي كه فارغ التحصيل مي شوند اين طرح را بصورت اجباري در بيمارستان‌ها مي‌گذرانند.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار