شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۵۲۷۵
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۶

شوشان :آزمایشگاه مرکزی دانشگاه شهید چمران اهواز موفق به کسب حمایت مالی شبکه آزمایشگاهی فناوری نانو برای خرید دستگاه اندازه گیری نسبت سطح به حجم نانوذرات با برنامه ریزی دمایی (BET )گردید.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه شهید چمران اهواز، دکتر ایرج کاظمی نژاد مدیر آزمایشگاه مرکزی در این خصوص اظهار داشت:  با توجه به کسب رتبه 14 در آخرین دوره ارزیابی شبکه فناوری نانو (مربوط به ارزیابی سال 1391) و با تلاش و پیگیری های مکرر آزمایشگاه مرکزی موفق به کسب حمایت 70 درصدی جهت خرید  یک دستگاه اندازه گیری سطح و احیاء و دفع با برنامه ریزی دمایی (BET ) ساخت ایران از شبکه آزمایشگاهی فناوری نانو کشور گردید.

وی خاطرنشان کرد: طبق مقررات و آیین نامه های ستاد فناوری نانو به آزمایشگاه های عضو این شبکه که در رتبه ای پایین تر از 20 قرار داشته باشند امتیاز خرید دستگاه داخلی با 50 درصد حمایت مالی از سوی شبکه تعلق می گیرد.

دکتر کاظمی نژاد تصریح کرد: با تلاش و رایزنی های انجام شده موفق شدیم سقف حمایت مالی ستاد فناوری نانو برای خرید دستگاه مذکور را که قابلیت اندازه گیری نسبت سطح به حجم نانو ذرات را دارد تا 70 درصد افزایش دهیم و بدین ترتیب، دانشگاه تنها 30 درصد هزینه خرید دستگاه را پرداخت خواهد کرد.

وی با اشاره به صعود جایگاه آزمایشگاه مرکزی دانشگاه شهید چمران در رتبه بندی های سال های اخیر، یادآور شد: در سال 90 با وجود اینکه آزمایشگاه در رتبه بندی ها جایگاه بیست و سوم را کسب کرده بود با این حال، یک دستگاه مغناطوسنج نمونه ارتعاشی (VSM ) از سوی شبكه آزمایشگاهی نانو به آزمایشگاه مركزی اهدا شد.

مدیر آزمایشگاه مرکزی افزود: اهدای این دستگاه بسیار با ارزش در آزمایشگاه با توجه به ارتقاء رتبه آزمایشگاه مرکزی دانشگاه در یازدهمین دوره ارزیابی آزمایشگاه های عضو شبکه نانو و با تلاش های مستمر حاصل گردیده است.


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار