اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
آخرین اخبار
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۵۳۰۸
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۲ - ۲۱:۲۲
در سفر دکتر سید تقی نوربخش مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی کشور مطرح شد:
یکی دیگر از مشکلاتی که می بایست سریعا مرتفع شود اصلاح قیمت دارو است که باید در سقف نسخه پیچی توسط پزشکان این مهم رعایت شود، تا شاهد سرگردانی بیماران بدلیل ناتوانی در خرید اقلام دارویی مورد نیاز خود نباشیم.
شوشان - میثم حلالی: دکتر سید تقی نوربخش مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی کشور در سفر به استان خوزستان در روز اول با حضور در مجتمع درمانی تحت نظارت این سازمان از نزدیک با نحوه عملکرد مسئولین بیمارستان و کادر و پرسنل دیدن کرد و همچنین عیادت از بیماران بخش های مختلف را در دستور کار خود قرار داد.
وی بعد از بازدید از بیمارستان امیرالمومنین در منطقه سپیدار اهواز گفت: با توجه به سفر رئیس جمهور و هیئت دولت به خوزستان تصمیم گرفتیم که ما هم سفری به خوزستان داشته باشیم تا با مشکلات درمانی و بهداشتی این استان بهتر و بیشتر آشنا شویم و بتوانیم برنامه ریزی های لازم را جهت برون رفت از این مشکلات تدارک ببینیم.
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی بیان داشت: طبیعی است در ابتدای کار دولت هستیم و برای رفع مشکلات نیاز به زمان و برنامه ریزی مناسب است، اما قطعا در بخش درمانی و تخصصی، همچنین کارخانه متانول خرمشهر بهره برداری هایی صورت خواهد گرفت، همچنین در این سفر ساخت بیمارستان امیرکبیر، پروژه دزفول، پروژه آبادان، پروژه شوشتر و بیمارستان ماهشهر را در دستور کار داریم.
نوربخش تصریح کرد : یکی از مهمترین اقداماتی که در تامین اجتماعی به دنبال آن هستیم دعوت از سرمایه گذاران برای احداث بخش های مختلف است، مثلا تصمیم داریم سیمان فارس را در خوزستان راه اندازی کنیم و انشاء الله به زودی این مهم به انجام خواهد رسید.
وی بعد از بازدید از بخش قلب بیمارستان امیرکبیر گفت: اینکه در این بخش بیمارستان 32 تخت وجود دارد و تنها 3 پرستار قابل قبول نیست و حتما در چارت اداری می بایست این کمبود جبران شود، زیرا کمبود نیرو مانع از خدمات رسانی مطلوب به بیماران می شود، همچنین لازم به ذکر است برای بخش ای سی یو هر تخت نیاز به 2 پرستار دارد و در بخش های مختلف هم به ضرورت این مهم تغییر می کند، اما برای رفع نقیصه کمبود نیرو باید فکری اساسی شود.
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در پایان بازدید از این بیمارستان گفت: تصمیم ما در استان خوزستان این است که بتوانیم با کمک سرمایه گذاران واستفاده از منابع و اعتبارات داخلی هر چه سریعتر مراکز درمانی و کمبودهای استان را برطرف نمائیم.

دکتر سید تقی نوربخش مدیرکل سازمان تامین اجتماعی کشور از کلینیک درمانی شهید رجایی اهواز بازدید کرد
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی کشور در بازدید از بخش های مختلف کلینیک درمانی شهید رجایی اهواز گفت: خوشبختانه طی 3 ماه گذشته بسیاری از مشکلات کمبود دارو برطرف گشته است و امیدواریم بتوانیم این مهم را حفظ کنیم که البته این مهم نیاز به ذخیره سازی و برنامه ریزی صحیح مدیریت ها در مراکز درمانی دارد.
وی ادامه داد: اینکه برخی داروها در کلینیک ها موجود نباشد طبیعی است، زیرا برخی داروها نیاز بیمارستانی ها هستند و بیماران می بایست آنرا از داروخانه های بیمارستان ها تامین نمایند، اما این اطمینان خاطر را به همه بیمه شدگان تامین اجتماعی می دهیم که هیچ گونه کمبود دارویی در کشور وجود ندارد.
نوربخش بیان داشت: یکی دیگر از مشکلاتی که می بایست سریعا مرتفع شود اصلاح قیمت دارو است که باید در سقف نسخه پیچی توسط پزشکان این مهم رعایت شود، تا شاهد سرگردانی بیماران بدلیل ناتوانی در خرید اقلام دارویی مورد نیاز خود نباشیم.
همچنین دکتر نوربخش در حاشیه بازدید از کلینیک شهید رجایی با مراجعه کنندگان هم به گفتگو پرداخت.
یکی از مراجعین به کلینیک شهید رجایی که دخترش از بیماری سینوزیت رنج می برد، خطاب به دکتر نوربخش گفت: متاسفانه در کلینیک شهید رجایی شاهد کمبود دارو و یا عدم داروهای مورد نیاز برای فرزندم هستم و همیشه برای تامین داروهای او باید به داروخانه های خصوصی بروم و آن را به صورت آزاد تهیه کنم.
وی ادامه داد: اکنون در کلینیک شهید رجایی داروهایی همچون آنتی بیوک ها و آموکسی کلاو وجود ندارد و انتظار می رود مسئولین فکری اساسی برای این مهم نمایند.
همچنین یکی دیگر از بیماران گفت: اغلب اوقات شده است که سرم های تزریقی این داروخانه تمام شده است و باید به صورت آزاد آن را خریداری نمایم، این در حالی است که ماهیانه حق بیمه من برای دریافت خدمت از دفترچه تامین اجتماعی پرداخت می شود.
یکی دیگر از بیماران که پا به سن گذاشته بود با گلایه از کمبود نیرو در مجتمع های درمانی تحت نظارت سازمان تامین اجتماعی گفت: اکنون یک ساعت و نیم است که در کلینیک شهید رجایی برای ویزیت شدن نشسته ام و این برای یک بیمار نمی تواند پیام خوبی باشد و انتظار می رود برای رفع این مشکل فکری شود، زیرا هر وقت به کلینیک شهید رجایی اهواز آمده ایم با حدود 100 بیمار در نوبت مواجه می شویم.
یکی دیگر از بیماران گفت: متاسفانه در تایم بعدازظهر و یا شب متخصصین در این کلینیک حضور ندارند و اگر فردی نیاز به این پزشکان داشته باشد باید به بیمارستان های خصوصی مراجعه کند، همچنین نبود پزشک اطفال از دیگر مشکلات شیفت شب است و نتظار می رود که فکری برای این موضوع شود.


علی ترکاشوند مدیرکل سازمان تامین اجتماعی خوزستان: توسعه فضاهای درمانی و اداری خوزستان پیشنهاد ما به رئیس سازمان است
علی ترکاشوند مدیرکل سازمان تامین اجتماعی استان خوزستان در حاشیه بازدید دکتر نوربخش از مراکز درمانی اهواز گفت: طبیعتا وجود چنین سفرهایی می تواند دلگرمی های خود را برای پرسنل شاغل در تامین اجتماعی به خصوص در مراکز درمانی به همراه داشته باشد، از این رو قطعا در این سفر پیشرفت پروژه ها، رفع تنگناها، بررسی عمومی مسائل تامین اجتماعی و پیش بینی آینده مد نظر قرار خواهد گرفت.
وی در بخش دیگری از صحبت های خود گفت: پیشنهاد ما به مدیرکل سازمان تامین اجتماعی کشور توسعه فضاهای درمانی و اداری سازمان خواهد بود، کما اینکه رفع کمبودها در جهت ارائه خدمت هر چه بهتر و سریعتر به جامعه هدف از دیگر خواسته ها و پیشنهادات ما در این سفر خواهد بود.

دکتر داریوش پناهی زاده مدیر درمان تامین اجتماعی خوزستان: رفع مشکلات در حوزه کمبود نیرو و تسریع بخشیدن به پروژه های درمانی خوزستان را پیگیری خواهیم نمود
دکتر داریوش پناهی زاده مدیر درمان تامین اجتماعی خوزستان در حاشیه بازدید دکتر نوربخش مدیرکل سازمان تامین اجتماعی کشور از مراکز درمانی اهواز گفت: از ویژگی های حضور مدیرکل سازمان تامین اجتماعی در خوزستان و بازدید از پروژه ها بی شک تسریع بخشیدن برای به بهره برداری رسیدن آنها است، از این رو بازدید از بیمارستان ها، مراکز درمانی و بیمه ای و دیدار با روسا و مسئولین مراکز درمانی استان و پرسنل سازمان تامین اجتماعی و مجامع کارگری و کانون بازنشستگان از اهداف این سفر خواهد بود که این مهم در جهت اهداف سازمان در راستای خدمت به بیمه شدگان صورت می گیرد.
وی در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به پیشنهادات مدیریت درمان تامین اجتماعی خوزستان به مدیرکل سازمان تامین اجتماعی کشور گفت: مهمترین پیشنهاد ما تشریع بخشیدن به ساخت و سازها و پروژه های در دست اقدام به خصوص پروژه های بیمارستانی است، زیرا اکنون بیمارستان های ما به خصوص در ماهشهر با کمبود تخت مواجه هستند که قرار است در این سفر تعداد تخت ها به 85 تخت افزایش یابند و امیدواریم بتوانیم با مجوز جذب نیرو کمبود این بیمارستان در بخش نیروی انسانی را مرتفع نمائیم.
پناهی زاده بیان داشت: گسترش اورژانس ها، افزایش شیفت کاری برخی مراکز درمانی که همزمان با ارتقاء آنها در دستور کار است، کسب مجوز برای جذب آمبولانس بیشتر و تجهیزات پزشکی های تک از دیگر درخواست های ما خواهد بود.
مدیر درمان تامین اجتماعی خوزستان گفت: یکی از دیگر خواسته های ما افزایش اعتبارات به منطور گسترش خدمات درمانی است، زیرا خوزستان دچار محرومیت های فراوانی شده است که این مسئله باعث بی رقبتی برخی پزشکان متخصص شده است و امیدواریم بتوانیم با افزایش حق الزحمه پزشکان متخصص به خصوص دندانپزشکان در مراکز درمانی بتوانیم این مشکل را برطرف نمائیم.
وی افزود: یکی از مشکلات موجود در خوزستان کمبود نیرو است که انتظار می رود، دکتر نوربخش با مجوزهای لازم به ما این مشکل را مرتفع نماید، زیرا برخی از پزشکان ما در کلینیک های درمانی بعضا در شیفت کاری خود بین 120 تا 150 بیمار را ویزیت می کنند، این در حالی است که استاندارد ویزیت هر پزشک در هر ساعت شیفت کاری خود 12 نفر می باشد ولی بعضا تا 20 نفر هم اتفاق می افتاد و این باعث نارضایتی بیماران گشته است.
پناهی زاده در پایان گفت: امیدوارم بتوانیم در این سفر مشکلات عمده خوزستان را در بخش درمانی مرتع نمائیم.
نام:
ایمیل:
* نظر:
اینستاگرام شوشان
شوشان تولبار