شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۵۳۱۸
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۲ - ۲۱:۵۷
رییس جمهور در همایش ظرفیت‌های توسعه خوزستان
رئیس جمهور گفت: می‌خواهیم در یک شرایط آزادتر، آرام‌تر و عادی‌تر و پرمنفعت‌تر برای مردم و کارآفرینان با دنیا تعامل کنیم و این عزت است.
حجت‌الاسلام حسن روحانی عصر امروز در همایش ظرفیت‌های توسعه استان خوزستان که با حضور مسئولان اقتصادی استان و کارآفرینان این استان اظهار کرد: می‌خواهیم به جایی برسیم که نه تنها برای نیازهایمان بلکه برای همه مسائل با دنیا تعامل داشته باشیم و در یک شرایط آزادتر، آرام‌تر و عادی تر و پرمنفعت تر برای مردم و کارآفرینان تعامل کرد.

وی با بیان اینکه به منافع ملی خود اهمیت می‌دهیم، گفت: منافع ملی ایران گاهی در گرو فعالیت در سیاست خارجی، گاهی اقتصاد و گاهی هم فرهنگی است.

روحانی در ادامه با بیان اینکه باید در همه بخش‌ها متوازن عمل کرد، تصریح‌کرد: در دورانی به بخش محیط زیست بی‌اهمیت شدیم و نتیجه آن را نیز آن است که امروز یک شرایط ویژه داریم.

 

وی ادامه داد: دریاچه ارومیه، زاینده رود و کارون را نمی‌شود بی توجه بود، مگر می‌شود به محیط زیست بی‌اهمیت بود هدف ما بهبود مادی و معنوی زندگی مردم است باید به همه جوانب مسئله نگاه کرد.

رئیس جمهور اضافه‌کرد: در این راستا بخش‌هایی که بر عهده دولت است آغاز شده و در این پنج ماه گام‌های مهمی نیز برداشته شده است.

روحانی با بیان اینکه در سیاست خارجی گام‌هایی برداشته و شرایط مناسب‌تر شده است، خاطرنشان‌کرد: توافق ژنو تا چند روز آتی عملیاتی می‌‌شود و این قدم نخست در سیاست خارجی است که هم در امنیت، هم اقتصاد و هم جایگاه ایران در جهان مهم است.

وی در ادامه با بیان اینکه از این توافق چه افرادی ناراحت شدند، ادامه داد: چرا رژیم صهیونیستی این همه داد و فریاد زد؛ اینها اهمیت این مسئله را نشان می‌دهد؛ تمام دوستان ما در منطقه و جهان در تماس‌هایی اعلام کردند که این توافق برای منطقه و دنیا اهمیت دارد.

رئیس جمهور تصریح‌کرد: دولت هرکاری می‌کند با عنایت خدا، رهنمودهای رهبری و همراهی مردم است.

روحانی اضافه‌کرد: دولت در زمینه آرام‌سازی بازار تمام تلاش خود را انجام داده است، البته مردم این آرامش را در بازار ایجاد کرده‌اند و این امیدی که در سراسر کشور ایجاد شده است هرچند ما امید و تدبیر خود را از مردم می گیریم.

وی اظهار کرد: باید از انجمن‌های تخصصی، صنفی، مردمی و مردم نهاد بهره بگیریم، صادرات، کشاورزی، خدمات را مردم بهتر انجام می‌دهند.

رئیس جمهور خاطرنشان‌کرد: هرچه تصدی دولت کم شود، بهتر است؛ دولت باید زمینه‌سازی کند هرچند برخی تصدی‌ها مانند سیاست‌خارجی در اختیار دولت است که در چارچوب سیاست‌های مقام معظم رهبری تصمیم‌گیری و عمل می‌کند.

روحانی افزود: امنیت نیز مقوله‌ای است که بر عهده دولت است هرچند نیروهای مسلح تحت امر مقام معظم رهبری است اما دولت امنیت را به معنای عام جزء وظایف خود می‌داند.

وی بیان داشت: بقیه امور باید به مردم سپرده شود و دولت برای ایجاد تسهیلات لازم برای فعالیت اقتصادی در بخش سیاست خارجی، آرامش داخلی، ثبات اقتصادی و مسائل زیربنایی قدم‌هایی برداشته است.

رئیس جمهور اضافه‌کرد: در حوزه زیربنایی نیز یک شبکه اطلاعات داخلی با پهنای باند مطلوب در سال آینده راه‌اندازی خواهد شد.

روحانی با تاکید بر اینکه بخش عمده حمل و نقل باید بر دوش بخش ریلی و سپس به کشتی‌رانی و جاده‌ای اختصاص یابد، گفت: بر همین اساس از اولویت‌های سرمایه‌گذاری در این چهار سال در بخش ریلی است و در این بخش فعال می‌شویم.

وی با بیان اینکه در بخش بانکی اقدامات زیادی باید انجام شود، تصریح‌کرد: بانک‌های ما از وظایف اصلی خود فاصله گرفته‌اند.

رئیس جمهور ادامه داد: برخی سرمایه‌گذاری‌های استانی نیز باید انجام شود خوزستان آماده فعالیت است آب و هوا و سرزمین و شرایط این استان در دسترسی به آب‌های آزاد امتیاز بزرگی است.

روحانی خاطرنشان‌کرد: در زمینه اروند نیز توافق با عراق برای لایروبی اروند رود در حال تلاش هستیم.

رئیس جمهور ادامه داد: اینکه خوزستان با این ظرفیت و مشکل بیکاری داشته باشد به هیچ وجه قابل قبول نیست در نتیجه فعالان اقتصادی باید سرمایه‌گذاران خارجی را دعوت کنند.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار