مدیرعامل قطار شهری اهواز از طی مراحل نهایی انعقاد قرار داد و بازگشایی LC برای متروی اهواز خبر داد.
مدیرعامل قطار شهری اهواز از طی مراحل نهایی انعقاد قرار داد و بازگشایی LC برای متروی اهواز خبر داد.عباس هلاکویی گفت: دولت تعهد کرده که 450 میلیون دلار مورد نیاز برای گشایش LC را ضمانت کند.
وی افزود: با توجه به اینکه بانک عامل(تجارت) شهرداری را به عنوان ضامن قبول ندارد با پیگیری های صورت گرفته قرار است دولت این ضمانت را بپذیرد.
دولت دهم در آخرین سفر استانی که اردیبهشت ماه سالجاری به خوزستان داشت، تعهد کرده بود این ضمانت را بپذیرد و طی یک ماه آنرا به طرف خارجی(شرکت نورنکوی چین) ابلاغ کند.
مدیر عامل قطار شهری اهواز می گوید: اگر اسناد مورد نیاز برای گشایش LC به ما ابلاغ شود، 6 ماه طول می کشد که شرکت نورنکوی چین تجهیزات خود را نصب کند و آماده کار شود.
هلاکویی می افزاید: کل قرارداد مترو اهواز 800 میلیون دلار بود که از این مقدار 310 میلیون دلار برای کارهای ساختمانی،خرید آهن و بتون و 490 میلیون دلار هم برای خرید تجهیزات خارجی در نظر گرفته شده بود.
وی از تغییر این اعتبار در شورای پول واعتبار به 630 میلیون دلار خبر داد و گفت: از این مقدار 80 میلیون دلار بابت پرداخت وام دیرکرد و سود بانک پرداخت می شود و عملا ما 450 میلیون دلار دریافت می کنیم.
به گفته هلاکویی 8 ایستگاه اول قطار شهری اهواز در حال حاضر 91 درصد پیشرفت ساختمانی دارد و کل طرح که 23 کیلو متر و 24 ایستگاه است 31 درصد پیشرفت ساختمانی دارد.
هلاکویی ادامه داد: 7 ایستگاه هنوز به پیمانکار واگذار نشده است.
قرارداد احداث خط یک قطارشهری اهواز درپایان سال 85 به پیمانکار ابلاغ شد که از منطقه زرگان در شمال غرب اهواز شروع و با عبور از مرکزشهر و رودخانه کارون به بیمارستان شهید بقایی در انتهای خط وصل شود.