شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۵۴۱۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۲ - ۲۱:۴۸
شوشان - عبدالرحیم سوار نژاد: ریاست محترم جمهوری استان شهیدپرور،الگوی مقاومت ،شیعه تام ، نماد وحدت و همگرایی اقوام، سمبل مهمان نوازی بی ریا، مشهد اُسوه های ایثار،سرزمین بانشاط نخل و بلوط و کُنار، به حرکت در آورنده چرخ صنعت کشور، ثبت آثار درخشان باستانی بر قله جهان ،سرزمین تمدن تاریخی، دیار خروش باصلابت آبشارها، اروند رفیق فرات ، خوزستان مهربان و سرفراز را برای اولین سفر دولت انتخاب نمود و در میان استقبال گرم مردم گرمادیده اش وارد اهواز شد تا هم خاطره های دوران دفاع مقدس را باز گوید و هم اعلام کند آرامش و امنیت امروز در سراسر ایران اسلامی، حاصل مقاومت و ایثار این دیار است و بفرموده امام عزیز خوزستان دین خودرا به اسلام ادا کرد و حالا ما آمده ایم دین خودرا به خوزستان ادا کنیم.
مردم باوفا صادقانه جمع شدند تا وعده های امیدوار کننده را در سخنرانی ها از زبان بالاترین مقام اجرایی بشنوند و برای مهمان از سر احساس از ته دل سوت بکشند و کف بزنند و بر زیبایی های ناشی از حضور صلوات بفرستند و جمعیت مشتاق بیش از همه دغدغه کارون را داشتند و چنین دغدغه ای حماسه حضور مردم را از همیشه پررنگتر می نمود، امید برای حیات کارون وانتظار جهت تدبیری مؤثر در این راستا ، شوقی شیرین ایجاد می کرد تا دست ها را برای مهمان تکان بدهند و باذکر صلوات همراهی خود را نشان دهند .در این سفر چند تغییر اساسی نسبت به گذشته بوجود آمده بود و از مصوبات متعددفی البداهه خبری نبود بلکه با مطالعه و تدوین برنامه دولت از قبل اطلاع رسانی گردید و صدا وسیما به خوبی پیوند دولت و مردم را تقویت و ارتباط شهرستان ها بصورت مستقیم با رئیس جمهور و اعلام مطالبات توسط افراد در سیمای استان توانست در شناخت مستقیم از مطالبات مردمی نسبت به گذشته بیشتر باشد.
این شیوه و ابتکار جدید سیمای استان بسیار پسندیده و توانست ظرفیت های شهرستان ها که بعضا"مورد غفلت واقع می شدند را به درستی انتقال دهد و همه بتوانند در یک فرصت برابر ، استفاده مطلوب برای معطوف نمودن نگاه رئیس جمهور به ظرفیت های پنهان شهرستان نمایند تا در عرصه ملی توانمندیهای بالقوه بازشناسی و بدرستی بکار گرفته شوند و برنامه ریزی منطبق با نیازهای اساسی صورت گیرد اما متاسفانه شهرستان شوشتر این فرصت طلایی راکه می توانست منشأ اثر باشد به دلیل عدم توجه به جامعه نخبگان و نگرش خاص سیاسیون حاکم برشهرستان از دست داد و به نوعی در محضر بینندگان سیما تحقیر و توانمندی های ملی آن مغفول و مع الاسف در حد شهری که روکش اسفالت نماد مطالبات اصلی آنان است به جامعه معرفی گردید !! تا جایگاه فرهنگی و نگرش ملی شوشتری ها در ابهام قرار گیرد و وظیفه شهرداررا به عهده ریاست جمهور بگذارند! و لطیفه هایی بابت این کوته بینی برزبان اغیار جاری شود!
در شوشتر که صبغه فرهنگی اش بر ابعاد دیگر برتری دارد و افراد متعدد فرهیخته و صاحب نظر با فن بیان عالی و اساتید دانشگاهی و دانشجویان نخبه و رزمندگان درد آشنای هشت سال دفاع مقدس و طلاب علوم دینی بسیار وجود دارد چرا باید از فردی استفاده نمود که تفاوت وظیفه شهرداری با رئیس جمهور و مطالبات ملی را با مطالبات استانی و منطقه ای نمی شناسد و نمی داند و صرفا" به دلیل حضور در دفتر نماینده مجلس در سیما حاضر شود و شأن و منزلت شوشتر و شوشتر یها را تنزل دهد و به شعور مردم اهانت گردد؟
 اگر اصرار بر بودن ایشان به دلیل قحط الرجالی درشهرمی بود ! حداقل بایستی قبلا" توجیه می شد ، آیا توسعه دانشگاه هنر که پس از سال ها هنوز دانشکده است و دو رشته کاردانی را در خود جای داده است،ساخت مصلی نماز جمعه ،توسعه گردشگری با توجه به جایگاه باستانی شوشتر، پذیرش دانشجو و تقویت و ارتقا دانشکده به دانشگاه علوم پزشکی و دانشکده علوم قضایی ،ایجاد آموزشکده فنی وحرفه ای، وضعیت پایگاه جهانی سازه های آبی،تکمیل آزادراه بندرامام به تهران و وضعیت جاده ها،توسعه و افزایش ظرفیت راه آهن،توجه به توسعه مقام صاحب الزمان همانند مسجد جمکران، از اولویت بیشتری نسبت به تعمیر پل یا روکش اسفالت که مطالبه خُرد محسوب می شوند نبودند؟
باید دانست که عامل توسعه کلان نگریست، مردم شوشتر بسیار بزرگ هستند و انسانهای بزرگ کار بزرگ می کنند اهداف بزرگ دارند و این مطالبات شوشتری نبود و نشان داد که مسئولین شوشتر و هرکس که ایشان را بعنوان نماینده معرفی نمود شوشتر را نمی شناسند و فقط می توانم بگویم که نماینده من نبود که شأن خودرا بسیار بالاتر می دانم البته فرد مذکور مقصر نیست و بردا شت تقابلی از این نوشتار نگردد بلکه نوع انتخاب با شناخت از توان علمی ناطق محترم مورد سئوال است وگرنه ایشان از دوستان قدیمی اینجانب بوده ولی مال این کار نبود لذا هرکس که عامل هدررفت این فرصت بوده است باید عذرخواهی کند و از مردم حلالیت بطلبد بویژه از اهل فرهنگ که مطالبات آنان از رئیس جمهور با مسائل ابتدایی طرح شده از سوی نماینده ساختگی فاصله بسیار داشت و خاطرشان بسیار مکدر شده است . همه می پرسند تاکی باید فرصت سوزی شود چرا مانند دیگر شهرستانها که بخوبی به تصویر کشیده شد با تشکیل جلسه در یک فضایی با حضور امام جمعه و افراد بانفوذ منطقه با مشورت همدیگر خواسته ها را تنظیم و به سمع و نظر ریاست محترم جمهور رساندند در شوشتر چنین نشد؟
تصویر سیمای خوزستان بدرستی نشان داد که مدعیان دلسوزی در این آزمون هم به دلیل رعایت ننمودن عدالت نزد افکار عمومی مردود شدند ویلیام شکسپیر گفت :عدالت قابل تربیت [ برای منافع خودمان ] نیست. هر کاری که انجام دهیم نتیجه آن را می بینیم و خطاهایی که از ما سر می زند تازیانه ای را به وجود می آورد که با آن مجازات می شویم» بازهم بایستیم تا فرصتی دیگر و به ما آموخته اند صبور باشیم و اشک ها را پنهان کنیم که دیارمن دیار علم الهدا و جهان آرا و ضرغامپورو...... است و دارالمؤمنین است و مؤمن بر عهد خود می ایستد. و به ریاست محترم جمهور می گوید:جناب آقای روحانی آن چه سیما نشان داد شوشتر نبود . شوشتر مهد تمدن تاریخی ست و چنین مطالباتی ازآنجا بعید است.
comment
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
انتشار یافته: ۱
comment
comment
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۲/۱۰/۲۸
comment
0
1
comment متاسفانه ما هم که شاهد همچین مطلبی در برنامه تلویزونی از سوی مردم شوشتر بودیم متعجب شدیم چرا را که شهر شوشتر ظرفیت ها ی زیادیدارد که به دلیل گوناگون فراموش شده . ایکاش شخصی توانا را برای صحبت کردن و مطلبی پرو پیمان برای گفتن داشتند چون این یک تریبون خوب بود برای معرفی شوشتر و درخواست و مطالبات این شهرستان.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار