شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۵۴۵۳
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۱

امام جمعه سوسنگرد گفت: رئیس‌جمهور دیدگاه سنجیده‌ای در‌خصوص وعده‌های سفرهای استانی دارد.

حجت‌الاسلام احمد ساری‌اصل  اظهار کرد: سفرهای استانی و حضور رئیس جمهور در شهرهای مختلف از آنجا که باعث می‌شود از نزدیک با مسائل و مشکلات هر منطقه و استان آشنا شوند ارزشمند و منشا برکت است.

وی افزود: علاوه بر آن حضور رئیس‌جمهور و هیئت دولت در این سفرها موجب تسکین دردهای مردم نیز می‌شود.

امام جمعه سوسنگرد ادامه داد: اما مسئله مهم درخصوص وعده و وعیدهایی است که داده می‌شود البته ما اعتقاد داریم که رئیس‌جمهور دیدگاه سنجیده‌ای در زمینه وعده‌هایی که داده می‌شود، دارد.

ساری‌اصل تصریح‌کرد: هم‌اکنون مشکل و مسئله‌ای که وجود دارد درخصوص پروژه‌های نیمه تمامی است که از دولت‌های گذشته مانده و از یک سو باری را بر دوش مسئولان قرار داده و از سوی دیگر توقعات مردم را بالا می‌برد.

وی اضافه‌کرد: انتخاب خوزستان به عنوان نخستین مقصد سفر استانی به خاطر سبقه اسلام در این استان بوده که بیشتر از همه جای کشور است.

وی ابراز داشت: خوزستان دروازه ورود اسلام بوده و از سوی دیگر نیز وجود و عروج ارواح طبیه شهدا در این منطقه است.

امام جمعه سوسنگرد خاطرنشان‌کرد: خوزستان تامین‌کننده 85 درصد نفت، بخش اعظمی از گاز، کشاورزی وغیره است و باید نگاهی ویژه به این استان شود و حداقل نیمی از خدماتی که خوزستان به سایر استان‌ها کرده است را معطوف این استان شود.

ساری‌اصل با اشاره به اجرای طرح 550 هزار هکتاری مقام معظم رهبری افزود: این طرح می‌تواند بخش مهمی از معیشت مردم را رفع کند و در زمینه اشتغال نیز موثر است ضمن آنکه خوزستان دارای زمین‌های حاصل‌خیز بسیار مناسبی است که می‌توان از این ظرفیت بهره برد.

وی افزود: نکته مهم دیگر در زمینه به‌کارگیری نیروها در خوزستان است که باید تعیین شود چه میزان از این نیروها بومی و چه میزان غیربومی است.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: دولت باید به این مسئله توجه کند که استفاده از نیروهای غیربومی علاوه بر اینکه هزینه‌های مختلف و اضافی را برای دولت دارد، موجب بیکاری نیروهای بومی منطقه نیز می‌شود.

امام جمعه سوسنگرد ادامه داد: مسئله دیگر در زمینه آب بوده که متاسفانه سدسازی‌های گذشته موجب شده است تا خوزستان در حال حاضر با مشکل آب مواجه شود.

ساری‌اصل تصریح‌کرد: از دولت می‌خواهیم تا در خصوص احداث این سدها و آثار آنها بررسی‌های لازم را انجام دهد.
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار