شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۵۴۷۰
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۲
نماينده ماهشهر، اميديه و هنديجان در مجلس شوراي اسلامي گفت: برخورد سازمان حفاظت محيط زيست با آلوده‌كنندگان هوا و محيط زيست بايد قاطع و مناسب باشد و اين‌گونه نباشد كه كارخانه‌اي محيطي را آلوده كند و تنها 2 ميليون تومان جريمه شود؛ جريمه 2 ميليون توماني كارخانه‌اي كه در روز ميلياردها سود مي‌كند، دردي را دوا نمي‌كند و اثر بازدارندگي ندارد.

حبيب آقاجري اظهار كرد: آلودگي هوا در استان خوزستان به دو علت اتفاق مي‌افتد؛ يكي از اين دلايل ريزگردهاست كه منشا آن بيشتر خارج از مرز ايران و در عراق و كشورهاي ديگر است و بخشي از آن در كشورمان وجود دارد.

وي ادامه داد: با توجه به خشكسالي‌هاي گذشته، كمبود آب رودخانه‌ها و خشكي بخش وسيعي از تالاب‌ها، موجب وقوع پديده ريزگردها در كشور و به خصوص خوزستان شده است. اين يك موضوع منطقه‌اي است كه موجب شده مشكلات زيادي براي سلامت مردم ايجاد شود.

 نماينده مردم ماهشهر، اميديه و هنديجان درباره علت دوم آلودگي هوا در استان گفت: وجود صنايع آلاينده از جمله نفت و گاز و پتروشيمي دليل ديگري براي آلودگي هوا است كه در ماهشهر و همچنين بخش‌هاي ديگر استان، مشكلاتي براي مردم ايجاد كرده است.

 آقاجري افزود: صنايع پتروشيمي در حوزه ماهشهر و حوزه بندر امام (ره) نه تنها براي هوا بلكه براي آب‌ها هم خطر آلودگي دارند. اين صنايع موجب آلودگي دريا، خورها و كانال‌هاي آب در منطقه شده‌اند.

 وي اظهار كرد: در كنار اين موضوع، با توجه به اين‌كه سدهاي زيادي روي رودخانه‌ها زده شده و در مديريت آب، تقسيم‌بندي آب و تعيين سهم آب هر شهرستان، روستا و آبادي به خوبي عمل نشده است، آب رودخانه‌ها با خشكسالي سال‌هاي گذشته كاهش يافت. در مجموع متاسفانه در خوزستان هم با مشكل آلودگي هوا و هم آلودگي آب دريا و رودخانه مواجه هستيم.
 
نماينده مردم ماهشهر، اميديه و هنديجان در مجلس شوراي اسلامي گفت: انتظار مي‌رود دولت به خصوص سازمان حفاظت محيط زيست در جهت كنترل صنايع آلاينده و كاهش آلودگي هوا و آب‌ها در خوزستان قدم‌هاي مهم و موثري بردارد.

 آقاجاري افزود: صنايعي كه با هيدروكرين كار مي‌كنند از جمله پالايشگاه‌ها و صنايع پتروشيمي، ذاتا آلوده كننده هستند و سازمان حفاظت محيط زيست مسئوليت اين كار را بر عهده دارد كه براي تمام كارخانه‌ها، مجتمع‌هاي صنعتي و صنايع آلوده كننده، مواردي را در جهت كنترل آلودگي هوا ناشي از فعاليت خود تعريف كرده است كه موظف به انجام اين موارد هستند. به طور نمونه برخي صنايع پتروشيمي با سيستم قديمي كه با جيوه كار مي‌كند، فعاليت مي‌كنند و جيوه بسيار آلوده كننده است. لذا بايد سيستم‌هاي جديد را جايگزين اين سيستم قديمي كنند آلودگي ناشي از فعاليت‌ها آنها كمتر شود.

 وي ادامه داد: براي كاهش آلودگي هواي استان، بازرسي و سركشي مستمر سازمان حفاظت محيط زيست از صنايع و برخورد قاطع و بازدارنده با صنايع آلاينده مورد انتظار ماست.

 نماينده مردم ماهشهر، اميديه و هنديجان گفت: انتظار داريم مديران صنايع نيز با جديت بيشتر، رعايت معيارهاي لازم در جهت حفظ محيط زيست را جزو وظايف اصلي خود قرار دهند كه اگر اساس و مبناي زندگي مردم كه همان هواي سالم و محيط سالم است را از بين ببريم، هيچ چيز نمي‌تواند جايگزين آن شود.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار