شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۵۴۸۶
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۲ - ۰۱:۱۹
به بهانه سفر روحانی به خوزستان
شوشان - عبدالمجید صالحی: 
باز هم عده ای نمی گذارند!! باز هم عده ای نمی خواهند !!
بازهم بدهی 80 هزار میلیاردی 30 نفر به بانک‌ها !! باز هم اگر مجبور شوم همه چیز را به مردم خواهم گفت!! اینها همه ریسمان های سیاه و سفیدی است که رئیس جمهور محترم، به ملت مار گزیده نشان داده و ما را می ترساند.
چند سؤال مطرح است، این عده چه کسانی و از کجا هستند؟ امریکایی، اسرائیلی و یا انگلیسی می باشند؟ راهزن، قداره بند یا اراذل و اوباش هستند؟ اگر منظوررئیس جمهور محترم، امثال زنجانی، رعیت، شریعتمداری و رسایی ها می باشد اینها که غریبه نیستند. پس خدا را خوش نمی آید بعد از 8 سال عذاب روحی و تحمل مشقات و ناملایمات، باز هم ما را توصیه به صبر و تحمل بنمایند.
رئیس دولت مکرر اعلام می نمایند که همه قول ها و وعده های خود را عملی می کنند. آیا تحقق وعده های شما قرار است برای نوه ها و نبیره های ما باشد؟ شکمی را که از فرط گرسنگی به قار و قور افتاده، نمی شود مکرر بر روی آن زد و گفت : عجب شکمی، چه پوستی و چه صبوری!، این شکم آب می خواهد، نان می خواهد و آسایش. هیچکس موافق سفرهای بابانوئلی رییس جمهور برای پخش هدیه نیست!. ما تشنه صداقت و رفاقت هستیم. وعده های دولت قبلی را فراموش نکرده ایم لطفاً شما هم داغ ما را تازه تر نفرمایید. تعاریف شما از ایثارگران، جانبازان و خانواده شهداء قدمت سی ساله دارد ولی هیچگاه و هیچکس نخواست بصورت اصولی مشکلات این قشر را حل کند. اگر برای دو الی سه سال بودجه نامتعارف فلان دستگاه را به بودجه سازمان بنیاد شهید اضافه کنید علاوه بر حل مشکل ریشه ای جانبازان، خیلی از بداخلاقی های اجتماعی، برای همیشه حل خواهد شد.
بیش از 7 ماه از شروع بکار دولت می گذرد ولی اکثر مدیران و مدیر کل های نا کارآمد تعویض نشده اند. هیات مدیره هایی که شرکت ها و کارخانجات تولیدی را به اضمحلال کشیده اند هنوز هم سر کار هستند. آقای رئیس جمهور در سفر به خوزستان اعلام نمودند که 550 هزار هکتار زمین کشاورزی را احیاء خواهند کرد این خبر علاوه بر اینکه باعث خوشحالی ما نشد، بلکه ما را نیز مکدر نمود . چون مشکل ما مدیران ناکارآمد می باشند و گر نه تاسیسات موجود برای گردش کار و اقتصاد کم نیستند. برای نمونه شرکت کشت و صنعت کارون شوشتر با داشتن 45 هزار هکتار زمین کشاورزی در سال های گذشته بیش از 20 هزار شاغل بصورت مستقیم داشته و بیش از 170 هزار تن شکر سفید استحصال کرده است در حالی که طی 8 سال گذشته کل شاغلین به کمتر از 5 هزار نفر و تولید این شرکت به حدود 70 هزار تن شکر تقلیل پیدا کرده است. اینکه شرکت های تولیدی به بهانه در پوشش بانک کشاورزی بودن، می بایست تحت مدیریت افراد نا متجانس و نا آشنا به صنعت قرار گیرند مورد قبول نمی باشد.
در حالی که خوزستان سرشار از مدیران خبره کشاورزی می باشد متاسفانه سال هاست که مدیران پروازی که هیچ سنخیتی با صنعت نیشکر ندارند بخاطر معاملات سیاسی و بدهکاری های اخلاقی وقتی از شرکت های دیگر رانده می شوند بعنوان اعضاء هیئت مدیره و مدیرعامل بر این شرکت ملی تحمیل می شوند.
تاریخچه و سوابق شرکت کشت و صنعت کارون نشان می دهد که این شرکت کاملاً دولتی و سرمایه آن متعلق به دولت و بیت المال می باشد لذا تخریب و اضمحلال این شرکت بزرگ معقول و قابل دفاع نمی باشد.
abdolmajid.salehi@yahoo.com
نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار