شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۵۴۹۳
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۵

شوشان : به گزارش روابط عمومی صداو سیمای مرکز خوزستان ، دکتر روحانی ، رئیس جمهور اسلامی ایران با حضور در صداو سیمای مرکز خوزستان نسبت به مقام شامخ شهداء ادای احترام نمود و سپس گروه استقبال با زبان عربی و بختیاری به رئیس جمهور خوش آمد گفتند . در ادامه رئیس جمهور در محل استودیوی سیما حضور یافتند و به تشریح فعالیتها و برنامه های دولت در سفر سه روزه رئیس جمهور به استان پرداختند .
رئيس جمهور در سيماي خوزستان : توسعه پايدار بدون توجه به محيط زيست امکانپذير نيست.
حجت الاسلام والمسلمین دکتر روحانی در گفتگوی زنده تلویزیونی در سیمای مرکز خوزستان افزود : برای آب شرب این استان در دولت ، برنامه و اقدامات  بزرگی صورت گرفته و دولت توجه خاصی برای این موضوع دارد .
او با بیان اینکه تمامی شهرهای آبادان و خرمشهر جز منطقه آزاد اروند اعلام شده است که موجب رونق استان و این شهر می شود افزود: پیشنهاداتی برای ایجاد مناطق آزاد وجود دارد که دولت براساس سیاست وقوانین آنها را مورد بررسی قرار می دهد.
رئیس جمهور گفت : توسعه پایدار بدون توجه به محیط زیست امکانپذیر نیست و در خصوص آب کارون و جلوگیری از آلودگی آن طرح فاضلاب اهواز در حال اجراست که تا سال آینده این طرح نهایی می شود.
رئیس جمهور در خصوص تالاب شادگان گفت : ما به دنبال شناسایی و رسمیت شناختن حق آبه هستیم و در کنار پرورش ماهی باید به گردشگری و محیط زیست آن توجه شود.
آقای روحانی در پاسخ در مورد اشتغال در استان گفت : موضوع اشتغال یک موضوع عام و سراسری است و خوزستان سرزمین انواع فرصتها است ، اعم از باغات ، زراعت ، دامداری و حتی در جاذبه های گردشگری استانی زرخیز است .
وی افزود : توسعه در کنار اشتغال است و آمار مرکز آمار کشور در کل بحث بیکاری مقداری کاهش داشته است و این بیکاری 2 و یک دهم درصد کاهش داشته و رشد اشتغال نیز رشدی قابل ملاحظه داشته است .
رئيس جمهور در سيماي خوزستان : براي عملياتي شدن همه طرح هاي کشور 400 هزار ميليارد تومان نياز است .
حجت الاسلام و المسلمین دکتر روحانی در گفتگوی زنده تلویزیونی در صدا و سیمای خوزستان افزود : در خصوص اشتغال به طور کلی باید کار آفرینان وارد عمل شوند و باید فرهنگ کار در مردم زنده شود و هیچ کس ، کاری را ننگ نداند و به آن افتخار کند .
وی با اشاره به اینکه اول باید کار را به فرهنگ تبدیل کرد و به آن افتخار نمود، افزود: دولت هم وظیفه اش ساخت زیر بناست .
حجت الاسلام و المسلمین دکتر روحانی افزود : در فرصت برابر در همه استانها باید به مردم بومی اولویت داده شود و تبعیض به طور کامل در کشور برداشته شود هم قومیتی و هم جنسیتی و باید فرصت برابر ایجاد شود و با قدم هایی که در سیاست خارجی صورت گرفت جهش بزرگی ایجاد می شود که باید زنجیره ها را پاره کرد و قدم به قدم جلو برویم .
حجت الاسلام و المسلمین دکتر روحانی گفت: 129 طرح در استان خوزستان در حال پیگیری است که برخی ها از آنها از طریق فاینانس تامین مالی شده اند ، مانند نیروگاه بهبهان ، آلومینیوم و پتروشیمی مسجد سلیمان و فولاد شادگان و اندیمشک و مردم مطمئن باشند دولت در حد توان همه پروژه ها را دنبال می کند.
وی اظهارداشت : طرح های بسیاری در کشور داریم که اگر قرار باشد همه آنها عملیاتی شوند 400 هزار میلیارد تومان نیاز است و در نتیجه باید اولویت بندی کنیم.
رئیس جمهور ادامه داد: در چزابه و دشت آزادگان صادرات به عراق مورد تاکید است که نه تنها برای صادرات بلکه برای محیط زیست مهم است و ریزگردها را زمانی می توانیم حل کنیم که با همسایگان رابطه راهبردی با آنها داشته باشیم با دیگر کشورها معضلات را حل کنیم که بعد از آن بحث صادرات و بحث دیگر فرهنگی است که در کل دنبال کنیم.
وی اظهارداشت : با دولت عراق قرار است در خصوص لایروبی اروند به توافق برسیم و باید مردم در بخش اقتصادی فعال باشند مردم و عشایر و با این جایگاه در دنیا ، باید سرمایه گذاران را وارد استان کنند .
حجت السلام و المسلمین دکتر روحانی گفت : در استانی که زرخیز است و در آن صنایع بزرگ نفت ، گاز ، پتروشیمی ، آب و زمین وجود دارد کسی نباید بگوید فقیرم بلکه باید  بهره وری را بالا ببریم.
در ادامه رئیس جمهور در گفتگوی زنده مستقیم با مردم 15 شهرستان استان به مطالب و سوالات آنها پاسخ داد .
دکتر روحانی در پایان گفتگوی تلویزیونی با مردم استان با یادداشتی از تلاشها و زحمات صداو سیمای مرکز خوزستان در انعکاس برنامه های سفر ریاست جمهور و هیئت همراه قدردانی نمود .


نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار