شوشان تولبار
آخرین اخبار
شوشان تولبار
کد خبر: ۱۵۵۶۶
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۲
رئیس اتحادیه صنف آجیل و خشکبار اهواز عنوان کرد:
رئیس اتحادیه صنف آجیل و خشکبار اهواز با اشاره به اینکه وضعیت بازار این صنف کساد است اظهار داشت:گرانی بی رویه قیمت آجیل و خشکبار، کسادی بازار و نبود مشتری را به همراه دارد به همین دلیل مردم از خرید این اقلام گران صرف نظر می کنند.
سید حسین آزادرزم با بیان اینکه فروش در ماه های محرم و صفر در حد قابل توجهی کاهش می یابد عنوان کرد: در ماه های سوگ واری اقلامی همچون خلال بادام،خلال پسته،زعفران و گردو نسبت به اقلام دیگر پرفروش تر هستند.
وی از افزایش قیمت ها پس از ماه محرم و صفر خبر داد و گفت:پس از این ایام به عید نوروز نزدیک تر می شویم، در شب عید قیمت ها تغییر و افزایش پیدا می کنند.
وی ادامه داد: فروردین و اردیبهشت ماه از جمله ماه های پر فروش و پر رونق بازار آجیل و خشکبار می باشد، با این حال اما با توجه به گرانی ها و مشکلاتی که وجود دارد، این ماه ها نیز فروش و عرضه آجیل و خشکبار کم رونق شده است.
وی همچنین از فعالیت 60 واحد صنفی دارای پروانه و فعالیت 10 واحد صنفی غیر مجاز در سطح شهر خبر داد و گفت:گرانی پیش از حد اقلام در یکسال گذشته سبب شد تا تعداد زیادی از واحد های صنفی فروشگاه های خود را تعطیل کنند. بنابراین موضوع از هر 5 واحدی که برای دریافت پروانه کسب اقدامات لازم را انجام می دادند، 4 واحد بدلیل عدم وجود مشتری و فروش پایین، هزینه های بالا و ... انصراف داده و به مشاغل دیگر روی آورند.
آزاد رزم یادآور شد:با توجه به اینکه آجیل مشکل گشا یکی از اقلام پر طرفدار در همه فصول بوده اما متاسفانه بدلیل گرانی قیمت آن استقبال مردم از این محصول بشکل چشمگیری کاهش یافته است. گفتنی است آجیل مشکل گشا در حال حاضر هر کیلو 16 هزار تومان عرضه می شود.
رییس اتحادیه صنف آجیل و خشکبار  افزود: برداشت محصولات امسال رویه مطلوب و خوبی را داشته است.
وی ادامه داد: پسته امسال را شرکت تعاونی ها از دولت تهیه و بسته بندی می کنند و پس از آن به عمده فروشان و خرده فروشان عرضه می گردد؛ در این میان قیمت گذاری ها صورت گرفته و دست واسطه ها و دلالان کوتاه شده است.
آزادرزم بیان کرد: محصولاتی همچون بادام آمریکایی، بادام زمینی، بادام هندی و مغز گردو از کشورهای خارجی تهیه می شوند. گفتنی است بادام زمینی ایرانی مرغوب تر و گران تر از بادام زمینی خارجی می باشد.
وی با بیان اینکه در تولید و فروش محصولات با مشکل خاصی روبرو نشده ایم  تصریح کرد: با توجه به اینکه عمده فروشان محصولات خود را بصورت خام تهیه می کنند، می بایست پس از حرارت و بو دادن  آنها به خرده فروشان عرضه شود. به همین علت معمولا در زمینه تولید و فروش مشکل خاصی وجود ندارد.
آزاد رزم خاطر نشان کرد: از جمله مشکلات عدیده ای که این روزها با آن دسته و پنجه نرم می کنیم گرانی بیش از حد آجیل و خشکبار است بنابراین گرانی، نبود مشتری را در پی دارد.
وی ادامه داد: در این خصوص مشتری تا از قیمت اجناس مطلع می شود از خرید منصرف و روی بر می گرداند.
رئیس اتحادیه صنف آجیل و خشکبار صادرات بی رویه اقلام و نوسانات قیمت ارز را دلایل اصلی گرانی اعلام کرد و گفت:صادرات بی رویه، گرانی محصولات در داخل کشور را به همراه دارد. این در حالی است که صادرات پسته ضمن اینکه این محصول را گران می کند، تاثیر خود را بر محصولاتی چون: بادام آمریکایی،بادام  هندی وحتی تخمه ژاپنی نیز می گذارد.

نام:
ایمیل:
* نظر:
شوشان تولبار